αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟι 3 περιοχές της Αττικής στις οποίες επεκτείνεται ο προαστιακός

Οι 3 περιοχές της Αττικής στις οποίες επεκτείνεται ο προαστιακός

Σε φάση εκκίνησης μπαίνουν μετά από χρόνια οι επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Συγκεκριμένα μέχρι το Φθινόπωρο αναμένεται η δημοπράτηση τριών επεκτάσεων προς Ελευσίνα-Μέγαρα, Λαύριο και Ραφήνα. Όπως σημειώνει το ypodomes.com, τα τρία έργα ύψους 565 εκατ. ευρώ, θεωρούνται πολύ σημαντικά γιατί θα είναι η πρώτη φορά που ο σιδηρόδρομος θα δικτυώνεται σε περιοχές οι οποίες είναι εκτός του πολεοδομικού ιστού της πόλης και η συγκοινωνία που παρέχεται είναι χαμηλού βεληνεκούς.

Επίσης στο υπουργείο Υποδομών, βλέπουν ότι με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν να “αγκυρώσουν” στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τα τρία σημαντικά περιφερειακά λιμάνια της Αττικής. Της Ελευσίνας που είναι καθαρά εμπορικό, του Λαυρίου που είναι και εμπορικό και επιβατικό και της Ραφήνας που είναι αμιγώς επιβατικό.

Προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα

Το πρώτο που θα οδεύσει προς δημοπράτηση σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, είναι η προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα. Το έργο αυτό αφορά την αξιοποίησης τμήμα της παλιάς μετρικής γραμμής Αθηνών-Κορίνθου, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.

Θα δημιουργηθεί μία νεα γραμμή ηλεκτροκινούμενη μήκους 36 χλμ προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 85 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κανονικοποίηση-σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση-τηλεδιοίκηση της γραμμής.

Η επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική θα ωφελήσει συνολικά και κυρίως τις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου και τη Νέα Πέραμο και έχει ήδη περιληφθεί ως έργο για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η νέα αυτή γραμμή θα έρθει να ενδυναμώσει τα δίκτυα σταθερής τροχιάς στην Αττική προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες.

Ενώνεται έτσι πολύ αποτελεσματικότερα από πλευράς Μέσων Μαζικής μεταφοράς η Δυτική Αττική με την Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική, βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων από την Αθήνα στη Δυτική Αττική και δίνοντας πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων εφοδιασμού στην περιοχή.

Οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα

Οι δύο αυτές επεκτάσεις έχουν τη δική τους ιστορία. Έχουν επανειλλημένως εξαγγελθεί από το 2004, αλλά ποτέ δεν έχουν φτάσει σε φάση υλοποίησης. Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Κώστα Καραμανλή, είναι μέχρι το Φθινόπωρο να ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης των δύο μεγάλων επεκτάσεων που θα καλύψει τις πολυάριθμες οικιστικές ζώνες της Λαυρεωτικής και των Μεσογείων.

Η επέκταση από Κορωπί προς Λαύριο θα περιλαμβάνει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς(Μαρκόπουλος και Λιμάνι Λαυρίου) και πέντε σιδηροδρομικές στάσεις (Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικός, Κυπριανός). Η απόσταση Αθήνα-Λαύριο θα διεξάγεται σε 55 λεπτά και Κορωπί-Λαύριο σε 28 λεπτά με την ολοκλήρωση της επέκτασης. Το κόστος έχει υπολογισθεί σε 380 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση προς Ραφήνα συζητείται εδώ και χρόνια. Η σκέψη είναι να φτάσει μέχρι το Λιμάνι της Ραφήνας ως επέκταση από το Αεροδρόμιο και η απόσταση είναι περίπου 7χλμ. Θα εξυπηρετεί το Πικέρμι και τη Ραφήνα και υπόσχεται να λύσει το πρόβλημα του λιμανιού. Η απόσταση Ραφήνα-Αθήνα θα καλύπτεται σε περίπου 45 λεπτά. Το κόστος αυτής της επένδυσης έχει εκτιμηθεί σε 300 εκατ. ευρώ.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 + nineteen =