αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι «10 εντολές» που πρέπει να εφαρμόσεις μετά την προαγωγή

Οι «10 εντολές» που πρέπει να εφαρμόσεις μετά την προαγωγή

Ναι, μετά από πολύ κόπο πήρες την προαγωγή που ήθελες. Ωστόσο, όπως ακριβώς ισχύει και για οποιαδήποτε άλλη αλλαγή στη ζωή, έτσι ακριβώς και μια προαγωγή μπορεί να σε «ξεβολέψει» άκομψα από την καθημερινότητά σου ή, ακόμη χειρότερα, να σε εκθέσει σε ανθρώπους που δεν πρέπει – ακόμη σε αυτούς που σου εμπιστεύτηκαν τη δουλειά. Θέλεις, λοιπόν, να μεταβείς ομαλά από το ρόλο του υπαλλήλου σε αυτόν του αφεντικού; Ιδού δέκα πράγματα που οφείλεις να γνωρίζεις.

Προγραμμάτισε την ημέρα ή ακόμη και την εβδομάδα σου

Κάθε «αφεντικό» οφείλει να προλαβαίνει και όχι να ακολουθεί κάθιδρο τις εξελίξεις. Για να το πετύχει αυτό, θα πρέπει να είναι σε θέση να οργανώνει και να προγραμματίζει σωστά το χρόνο του. Για να μπορεί να προγραμματίσει σωστά το χρόνο του, θα πρέπει να ιεραρχήσει σωστά τις υποχρεώσεις του μέσα στην εκάστοτε ημέρα ή -γιατί όχι;- μέσα στην εβδομάδα που ξεκινά. Τόσο απλά.

Απάντησε στα emails σου σε καθορισμένη ώρα

Μια από τις πιο συνηθισμένες «παρενέργειες» που είθισται να «συνοδεύουν» κάποια προαγωγή είναι ο αυξημένος όγκος μηνυμάτων στο φάκελο των εισερχομένων στο λογαριασμό email του προαχθέντα. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να αγχώνεσαι. Βλέπεις, υπάρχει ένας πολύ εύκολος τρόπος για να βάλεις το inbox σου σε τάξη…

Επικοινώνησε!

Όταν αναλαμβάνεις τα ηνία μιας επιχείρησης (ή, αντίστοιχα, αυτά του τμήματος κάποιας εταιρείας), οφείλεις να επικοινωνείς σωστά με τους συνεργάτες, τους πελάτες αλλά και με τους υφισταμένους σου – ακόμη κι αν η «επικοινωνία» δεν είναι ακριβώς το φόρτε σου… Ο λόγος; Μόνο έτσι θα καταφέρεις να κερδίσεις την εμπιστοσύνη και το σεβασμό των ανθρώπων που χρειάζεται. Τόσο απλά…

Γίνε πιο ευέλικτος και προσαρμοστικός

Ναι, η υιοθέτηση μιας συγκεκριμένης ρουτίνας έχει πολλά θετικά στη ζωή σου, ειδικά αν έχεις την ατυχία να εργάζεσαι υπό πίεση σε καθημερινή βάση – είναι τυχαίο νομίζεις που κοτζάμ Mark Zuckerberg κυκλοφορεί κάθε μέρα με το ίδιο μπλουζάκι;

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει, ότι στο όνομα του σεβασμού της «ρουτίνας» σου θα πρέπει να πάψεις να είσαι ευέλικτος και προσαρμοστικός. Οι συνθήκες πάντα άλλαζαν και πάντα θα αλλάζουν. Μαζί τους, όμως, οφείλεις να αλλάζεις κι εσύ. Αν θέλεις να λογίζεσαι σωστό αφεντικό, τουλάχιστον…

Κάνε μικρά διαλείμματα

Ο πιο δοκιμασμένος τρόπος για να αυξήσεις κατακόρυφα την αποδοτικότητά σου κατά τη διάρκεια της εργασιακής σου ημέρας είναι κάνοντας μικρά, «έξυπνα» διαλείμματα σε προκαθορισμένες στιγμές και ακολουθώντας κάθε φορά κάποιο από αυτά εδώ τα αποτελεσματικότατα «τρικ». Θυμήσου: η συνεχής πίεση και το στρες μπορεί να καταβάλει ακόμη και τον πιο υγιή οργανισμό.

Μην αργείς να πας στη δουλειά το πρωί

Φτάνοντας μονίμως αργοπορημένος στη δουλειά, όχι μόνο καταστρέφεις την εικόνα σου στον χώρο εργασίας, αλλά σχεδόν «αναγκάζεις» τους συνεργάτες σου να μη σε παίρνουν και τόσο πολύ στα σοβαρά. Κάτι που, φυσικά, ισχύει στον υπερθετικό βαθμό όταν καθυστερείς σε κάποια σημαντική συνάντηση στην οποία εκπροσωπείς την εταιρεία στην οποία εργάζεσαι…

Κόψε το χασομέρι

Ok, σε όλους αρέσει να χαζολογάνε στη δουλειά. Το πρόβλημα είναι ότι, όταν είσαι το αφεντικό, τα περιθώρια για κ#λοβάρα στενεύουν τραγικά, μιας και τις καθυστερήσεις σου θα τις «λουστείς» όχι μόνο εσύ αλλά και οι υφιστάμενοί σου. Δε σου λέμε να μην κάνεις διάλειμμα (δες πιο πάνω) όποτε νιώθεις να θολώνεις, φρόντισε όμως να μην το παρακάνεις.

Μη φοβάσαι τις ευθύνες…

Εννοείται πως ένα από τα χαρακτηριστικά που κάθε αληθινού ηγέτη είναι η ευελιξία και η εξέταση κάθε πιθανής και απίθανης εναλλακτικής. Ωστόσο, υπάρχουν φορές που η διαφορά μεταξύ της πανωλεθρίας και του θριάμβου «κρέμεται» από μια και μόνη, πολύ συγκεκριμένη (και, συνήθως, σκληρή) απόφαση, την οποία θα πρέπει να λάβει το αφεντικό – δηλαδή, εσύ.

Μην ξεχνάς: Μια επιτελική θέση συνεπάγεται ευθύνες. Ευθύνες που στο 99% των περιπτώσεων προκύπτουν όταν πρέπει να ληφθεί κάποια σημαντική απόφαση…

…αλλά και να πεις πού και πού «όχι»

Κάποιες φορές, ένα «όχι» από αυτόν που ηγείται μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ αποτυχίας κι επιτυχίας. Το αν αξίζει να ειπωθεί αυτό το «όχι», ωστόσο, είναι μια απόφαση που θα πρέπει να λάβει μόνο αυτός που ηγείται…

Κόψε το multitasking

Όχι μόνο δε σε καθιστά πιο αποδοτικό, αλλά αντίθετα σε «αποβλακώνει» πιο πολύ και από τη χρήση «μαλακών» ναρκωτικών. Το λέει και η επιστήμη.

Για το τέλος, κράτα το εξής: Ένα καλό «αφεντικό» οφείλει όχι μόνο να γνωρίζει τις αδυναμίες του αλλά και να προσπαθεί να τις καταπολεμήσει. Μόνο έτσι θα γίνει καλύτερος στη δουλειά του αλλά και να ωφελήσει, εν τέλει, όχι μόνο την εταιρεία στην οποία εργάζεται αλλά και τον ίδιο του τον εαυτό.

Πηγή: askmen.com

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × one =