αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟι τρεις μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι που κατέθεσαν πρόταση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι που κατέθεσαν πρόταση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Σε σύμπραξη προχώρησαν οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας για την κατασκευή των νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ κατέθεσαν Πρότυπη Πρόταση για την υλοποίηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Σήραγγα Ηλιούπολης που θα ενώσει τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Όπως είχε αφήσει να εννοηθεί και η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο διαγωνισμός για τις τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, σχεδιάζεται να είναι ενιαίος και όπως όλα δείχνουν θα είναι ο πρώτος διαγωνισμός που θα γίνει μέσω Πρότυπων Προτάσεων που δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλαμβάνουν τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες για έργα με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.

Το νέο μοντέλο υλοποίησης έργων υποδομής που εντάχθηκε σε νομοσχέδιο που ψηφίστηκε προσφάτως, προβλέπει πως ο ιδιώτης, σε συνεργασία με τους κατάλληλους συμβούλους καταρτίζει τις τεχνικές μελέτες και το χρηματοοικονομικό μοντέλο για το έργο. Η πρότυπη πρόταση κατατίθεται στην Επιτροπή Αξιολόγησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και συνοδεύονται από πλήρη φάκελο υποστηρικτικών στοιχείων και εγγράφων. Σε αυτά ανήκουν αναλυτική περιγραφή του αντικειμένου, τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της σύμβασης, αναλυτική τεκμηρίωση της αξίας της προτεινόμενης επένδυσης, μελέτη κόστους – οφέλους και γενικά στοιχεία που αποτελούν προϊόν ολοκληρωμένης μελέτης.

Αν η Επιτροπή κάνει δεκτή την πρότυπη πρόταση τότε η κυβέρνηση πραγματοποιεί διαγωνισμό.

Στην περίπτωση που ο ιδιώτης ο οποίος πρότεινε το έργο κερδίσει το διαγωνισμό τότε αναλαμβάνει να το υλοποιήσει με βάση τις μελέτες που ο ίδιος εκπόνησε. Στην περίπτωση που το έργο ανατεθεί, μέσω του διαγωνισμού, σε άλλη εταιρεία, τότε η τελευταία πρέπει να καταβάλλει σε αυτόν που προετοίμασε το διαγωνισμό το κόστος για τις μελέτες.

Σε κάθε όμως, περίπτωση η διαδικασία αξιολόγησης της πρότυπης πρότασης ολοκληρώνεται σε 90 ημέρες από την ημερομηνία αποστολής του αποδεικτικού παραλαβής της πρότυπης πρότασης.

Η πρόταση των τριών κατασκευαστικών Ομίλων κατατέθηκε στα μέσα Μαΐου και τα ποσοστά συμμετοχής στο σχήμα είναι ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ 36% – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ 32% – ΑΒΑΞ 32%.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

11 − 8 =