αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟι… κερδισμένοι του κορονοϊού: Κάθε ημέρα σαν Black Friday για τις εταιρίες ταχυμεταφορών

Οι… κερδισμένοι του κορονοϊού: Κάθε ημέρα σαν Black Friday για τις εταιρίες ταχυμεταφορών

Ζήτηση αντίστοιχη αυτής της περιόδου πριν από τα Χριστούγεννα και της «Black Friday» («Μαύρη Παρασκευή») καταγράφουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών της χώρας, για τις οποίες η κρίση της πανδημίας έχει εκτοξεύσει τον όγκο εργασιών. Ωστόσο, οι συνθήκες υπό τις οποίες καλούνται να δραστηριοποιηθούν οι εταιρείες κούριερ έχουν καταστεί αντίξοες: Ούτε το ανθρώπινο δυναμικό ούτε ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός που διαθέτουν επαρκούν για να ανταποκριθούν στην εκτόξευση της ζήτησης ως αποτέλεσμα της μαζικής στροφής των νοικοκυριών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σημειώνει η Καθημερινή.

Οπως αναφέρει στην Καθημερινή ο Απόστολος Μ. Γεωργαντζής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ACS Courier, που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο, της τάξεως του 35%, στη συγκεκριμένη αγορά και απασχολεί περίπου 3.000 άτομα, η ζήτηση για υπηρεσίες αποστολών ήταν σταθερή τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες του Μαρτίου. Το κλείσιμο των καταστημάτων συνοδεύθηκε με κάμψη της ζήτησης, η οποία εκτοξεύθηκε την τελευταία εβδομάδα του περασμένου μήνα, με την αύξηση να αντιστοιχεί σε έως και 50.000 περισσότερες αποστολές σε ημερήσια βάση.

«Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, η ζήτηση, ανά ημέρα, αυξάνεται σε ποσοστό έως και 50%. Θα λέγαμε ότι για τον κλάδο είναι κάθε μέρα “Black Friday”, ενόσω ο τρόπος παράδοσης των αποστολών και εν γένει οι συνθήκες εργασίας έχουν αλλάξει σημαντικά λόγω της πανδημίας. Και δεν πρέπει να λησμονούμε ότι και οι εταιρείες ταχυμεταφορών βρίσκονται αντιμέτωπες με απώλειες εργαζομένων, οι οποίοι ενδέχεται να ανήκουν στις ευαίσθητες ομάδες ή και να εμφανίζουν συμπτώματα του ιού, με την εταιρεία μας να λαμβάνει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προφύλαξης. Ως εκ τούτου, η δυναμικότητα των εταιρειών στο κομμάτι της διανομής έχει μειωθεί, τη στιγμή που η αύξηση της ζήτησης έχει εκτοξευθεί, σε επίπεδα μη διαχειρίσιμα», τονίζει ο κ. Γεωργαντζής.

Προσλήψεις

Πώς, όμως, ανταποκρίνονται οι ταχυμεταφορές στον αυξημένο όγκο αποστολών; «Η ACS έχει προχωρήσει στην απλούστευση των διαδικασιών με σκοπό να είναι σε θέση να παραδίδει τα προϊόντα, δεδομένου ότι έχει καταστεί αδύνατη η παράδοση εμπορευμάτων μέσα σε μία-μιάμιση μέρα, όπως ήταν ο μέσος χρόνος παράδοσης πριν εκδηλωθεί η πανδημική κρίση. Για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, η εταιρεία μας προχωράει σε πρόσληψη προσωπικού και στην ενοικίαση πρόσθετων οχημάτων, απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους που συνεπάγονται τα μέτρα που υιοθετούμε για τη διαχείριση της ζήτησης», τονίζει.

Για την εταιρεία ταχυμεταφορών του ομίλου Quest, σε μηνιαία βάση το επιπρόσθετο κόστος για την προσαρμογή στα νέα δεδομένα τοποθετείται σε περίπου 2 εκατ. ευρώ.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve + 20 =