αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΞεκίνησες να δουλεύεις από το σπίτι; Εδώ είναι τα 9 tips που προτείνει η Google

Ξεκίνησες να δουλεύεις από το σπίτι; Εδώ είναι τα 9 tips που προτείνει η Google

Όλο και περισσότερες εταιρίες μπαίνουν στο μοντέλο της remote εργασίας, με τον Covid-19 να εξαπλώνεται. Και προσπαθούν να βελτιώνουν συνεχώς τις remote πρακτικές που ακολουθούν. Μια εταιρία από την οποία μπορούμε να πάρουμε χρήσιμα μαθήματα είναι η Google. Πρόσφατα ο CEO, Sundar Pichai, ανακοίνωσε ότι οι εργαζόμενοι της Google θα μπορούν να δουλεύουν εξ αποστάσεως μέχρι τον Ιούλιο του 2021.

Μετά από εσωτερική έρευνα που έκανε ο τεχνολογικός κολοσσός, κατέληξε σε 9 βασικά tips που μπορούν να βοηθήσουν όποιον εργάζεται remote. Τα παραθέτει το αμερικανικό inc.com. Εσύ πόσα από αυτά εφαρμόζεις ήδη;

1# Ναι, τα virtual meetings είναι σημαντικά. Κάποιοι μπορεί να έχετε βαρεθεί τα άπειρα… Zoom Meetings. Ωστόσο σύμφωνα με την Google τα ομαδικά meetings πρέπει να είναι σε πρώτο πλάνο, όταν μια ομάδα δουλεύει remote. Καλή η γραπτή επικοινωνία, αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως την αλληλεπίδραση που έχει μια συνάντηση της ομάδας- έστω και virtual. Βάλτε σταθερά μέσα στο πρόγραμμα τα ιντερνετικά meetings. Χωρίς φυσικά να φτάσετε στην υπερβολή.

2# Δείξε προσωπικό ενδιαφέρον. Η Google προτείνει κατά τα meetings να γνωρίσετε καλύτερα τους συναδέλφους σας. Μπορείτε ακόμη και να προγραμματίσετε ένα virtual πρωινό ή μεσημεριανό γεύμα μαζί. Εκεί θα μπορέσετε να δημιουργήσετε καλύτερες ανθρώπινες σχέσεις και να συζητήσετε ακόμα και θέματα εκτός δουλειάς. Ρώτα τον άλλο πως σκοπεύει να περάσει το Σαββατοκύριακο του.

3# Να είσαι παρών. Το έχεις δει πιθανόν: Μπορεί να υπάρχουν πολλά άτομα σε ένα virtual meeting, αλλά οι μισοί… να είναι απόντες. Κοιτώντας αλλού, παίζοντας με το κινητό ή κλείνοντας το μικρόφωνο και την κάμερα τους. Φρόντισε να είσαι παρών στο virtual meeting. Να συμμετέχεις στην συζήτηση και να παραθέτεις τις δικές σου ιδέες.

4# Διαλείμματα… όπως στο γραφείο. Ναι ο βασικός στόχος είναι να κάνεις την δουλειά με τους συναδέλφους σου. Η Google όμως προτείνει να κάνετε μαζί και μερικά διαλείμματα. Όπως ίσως θα κάνατε αν ήσασταν στο γραφείο. Κατά την διάρκεια αυτών των διαλειμμάτων μπορείς να στείλεις ένα ειδησεογραφικό άρθρο ή ένα αστείο βίντεο. Μπορείτε επίσης να κάνετε ένα «virtual διάλειμμα για καφέ», και να μιλήσετε για θέματα εκτός δουλειάς.

5# Αναγνώρισε την δουλειά των συναδέλφων σου. «Όταν εργάζεστε εξ αποστάσεως, δεν είναι τόσο εύκολο να πείτε ένα γρήγορο “ευχαριστώ” ή “good job” σε έναν συνάδελφο σας», λέει η Google. Κι όμως είναι σημαντικό. Όταν κάποιος άλλος κάνει κάτι καλό, στείλε έστω ένα μήνυμα για να πεις ένα «μπράβο».

6# Αναζήτα τη συμμετοχή των συναδέλφων. Eίναι δύσκολο για πολλούς εσωστρεφείς συναδέλφους να συμμετέχουν ενεργά σε ομαδικές συναντήσεις – και ακόμη περισσότερο σε εικονικό περιβάλλον. Ο επικεφαλής την ομάδα μπορεί να βοηθήσει σε αυτό, ζητώντας την συμβολή όλων. Σε αυτό το πλαίσιο, εστιάστε στις εκφράσεις των συμμετεχόντων και τη γλώσσα του σώματος. Εάν δείτε ότι προσπαθούν να μπουν στη συνομιλία, δώστε τους την ευκαιρία να μιλήσουν.

7# Ορίστε τους κανόνες της ομάδας. Όντως, όταν μια ομάδα δουλεύει remote, είναι πιο δύσκολο να οργανωθεί. Όπως εξηγεί η Google, είναι απαραίτητο να μπουν σαφείς κανόνες. Κανόνες που θα αφορούν π.χ. το πόσο σύντομα πρέπει να απαντά κάποιος στα επαγγελματικά emails- λαμβάνοντας υπόψη και τον χρόνο που δικαιούται κάποιος να είναι «εκτός». ‘Η κανόνες σχετικά μέσα τους τρόπους με τους οποίους θα γίνεται η επικοινωνία των μελών της ομάδας. Μόλις καθοριστούν αυτοί οι κανόνες, θα πρέπει να τεκμηριωθούν και να κοινοποιηθούν σε όλους στην ομάδα. Κάτι τέτοιο τους βάζει όλους στο ίδιο πλαίσιο, μειώνει το άγχος, και μπορεί να μειώσει το πρόβλημα της χαμηλής παραγωγικότητας επειδή ένα μέλος της ομάδας περιμένει κάτι «υπερβολικό» από άλλα μέλη της ομάδας.

8# Χρησιμοποίησε το σωστό μέσο. Τελικά πρέπει να στέλνεις μήνυμα ή να κάνεις μια βιντεοκλήση; «Το βίντεο είναι το καλύτερο για πιο ευαίσθητες ή λεπτομερείς συζητήσεις», λέει η Google, «ενώ ένα γρήγορο μήνυμα είναι ιδανικό για διευκρίνιση απλών θεμάτων». Είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε τη διαφορά. Αν κάνεις πάρα πολλές κλήσεις, τότε είναι πιθανό οι συνάδελφοι σας να αισθάνονται εξαντλημένοι. Από την άλλη, μπορείτε επίσης να χάσετε πολύ χρόνο ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων, αντί για μια κλήση πέντε λεπτών που θα μπορούσε να δώσει απαντήσεις σε πολλές ερωτήσεις.

9# Κάντε την ευημερία προτεραιότητα. Μέσα σε μια πανδημία, η ευημερία σας είναι πιο σημαντική από ποτέ. Αναγνωρίζοντας το αυτό, η Google συνιστά: Δημιουργείστε έναν άνετο χώρο γραφείου στο σπίτι, για να χωρίσετε φυσικά την εργασία και την οικιακή σας ζωή. Συχνά διαλείμματα απαραίτητα. Και φυσικά χρειάζονται σαφή όρια σε ότι αφορά τις ώρες δουλειάς. Διότι σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να δουλεύεις… όλη την ημέρα, κάθε ημέρα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × five =