αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΞεκίνησαν… νωρίτερα τις χειμερινές εκπτώσεις για να κάνουν τζίρο. Στο παιχνίδι και μεγάλες αλυσίδες

Ξεκίνησαν… νωρίτερα τις χειμερινές εκπτώσεις για να κάνουν τζίρο. Στο παιχνίδι και μεγάλες αλυσίδες

Τρεις εβδομάδες νωρίτερα, δηλαδή στην εκπνοή του 2019, ξεκίνησαν οι λιανέμποροι τις χειμερινές εκπτώσεις του 2020, “σκοτώνοντας” τις τιμές για να μαζέψουν τζίρο. Μπορεί επισήμως οι χειμερινές εκπτώσεις να ξεκινούν στις 13 Ιανουαρίου, δηλαδή τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου, αυτό όμως συμβαίνει στα “χαρτιά”, γιατί στην πραγματικότητα έχουν ξεκινήσει ήδη. Το εύρος του ποσοστού των εκπτώσεων κυμαίνεται από 30% στα είδη ένδυσης, κινείται λίγο χαμηλότερα στα είδη υπόδησης, όπου παραδοσιακά οι εκπτώσεις είναι μικρότερες, ενώ σε κάποια ακριβά είδη ένδυσης φθάνουν και το 50%.

Εμπορική πολιτική η οποία συμπίπτει χρονικά με το κλείσιμο του ετήσιου budget, της οικονομικής χρήσης και της ανάγκης των λιανεμπόρων αφενός να ξεστοκάρουν και αφετέρου να συγκεντρώσουν ρευστό για να καλύψουν τις παραγγελίες για τη νέα σεζόν. Συνδέεται όμως χρονικά και με την καταβολή του δώρου των Χριστουγέννων, το οποίο εποφθαλμιούν όλοι ανεξαιρέτως.

Έρχεται δε να απαντήσει στον βασικό ανταγωνιστή του φυσικού καταστήματος που είναι τα διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα τα ποια “τραβάνε” ετησίως άνω του 1 δισ. ευρώ από την εγχώρια αγορά ένδυσης και υπόδησης, όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου.

Μεταξύ των αλυσίδων που έχουν ξεκινήσει ήδη τις προεκπτώσεις και έχουν ξεπουλήσει είναι και η αλυσίδα Oysho που ανήκει στον Ισπανικό όμιλο Inditex γνωστό κυρίως με το brand ZARA. Από τον χορό των προ εκπτώσεων δεν απουσιάζουν και άλλα γνωστά παραδοσιακά ονόματα του κλάδου που έχουν και ισχυρό πορτοφόλιο διεθνών αντιπροσωπειών. Αλλά και πολυκαταστήματα και shop in a shop που στο παρελθόν αντιστέκονταν στις προεκπτώσεις.

Την ίδια στιγμή το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ο εμπορικός κόσμος βρίσκονται για μια ακόμη φορά στο τραπέζι σορών διαπραγματεύσεων για την τύχη των ενδιάμεσων εκπτώσεων και την πλήρη απελευθέρωση των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών. Αν και δεν έχει βγει “λευκός καπνός” από τις διαπραγματεύσεις, πηγές του εμπορικού κόσμου υποστηρίζουν πως έχει βρεθεί κοινός τόπος για την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων και την πλήρη απελευθέρωση των προσφορών καθ όλη τη διάρκεια του έτους. Σε ότι αγορά τις δυο Κυριακές που τα καταστήματα παραμένουν ανοικτά κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων, αυτές θα “μεταφερθούν” σε άλλες χρονικές περιόδους.

Το τι θα βγάλει το ταμείο κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2020 μένει να φανεί. Ωστόσο ο λογαριασμός σε κάποιους θα είναι “πειραγμένος” αφού θα έχουν ξεπουλήσει τη χειμερινή σεζόν πριν την έναρξη των εκπτώσεων.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × two =