αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜισθοί 6.000 ευρώ και σπατάλες γίνονταν στην Unicef Hellas: Τι στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας

Μισθοί 6.000 ευρώ και σπατάλες γίνονταν στην Unicef Hellas: Τι στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας

Εύλογα ερωτήματα για το ρόλο της Εθνικής Επιτροπής της Unicef στην Ελλάδα προκαλούνται από τα στοιχεία και τις καταγγελίες που έρχονται σταδιακά στο φως της δημοσιότητας όπου και αποκαλύπτουν σοβαρές οικονομικές παρατυπίες, υπέρογκους μισθούς εργαζομένων και υψυλόβαθμων στελεχών που ξεπερνούσαν ακόμη και τα 6.000 ευρώ, ανεξήγητες σπατάλες και «σκοτεινές» προμήθειες.

Η κακοδιαχείριση που προέκυψε, μετά από έρευνα που έγινε σε βάθος δεκαπενταετίας, στο ταμείο του Ελληνικού Τμήματος οδήγησαν πριν από λίγες ημέρες, τη Διεθνή Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Unicef να διακόψει αιφνιδιαστικά τη συμφωνία της με την Αθήνα.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά του ο Ελεύθερος Τύπος, αν και για την ώρα οι υπεύθυνοι τηρούν «σιγήν ιχθύος», το πόρισμα «καίει» σύμφωνα με πληροφορίες, «πρόσωπα και καταστάσεις» στην Ελληνική Εθνική Επιτροπή της Unicef ενώ την ίδια στιγμή, σημαντικά ευρήματα των ερευνών βρίσκονται ήδη στο γραφείο του εισαγγελέα για την περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης.

Στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Παραρτήματος έχουν αναρτηθεί οι απολογισμοί από το 2010 έως και το 2015 ενώ πουθενά δεν υπάρχει ο απολογισμός του 2016. Αυτό που αν μη τι άλλο «γεννά» πολλά ερωτήματα είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες δαπάνες προορίζονταν για τις γενικές και διοικητικές ανάγκες, για το… marketing και, μεταξύ άλλων, την προώθηση των πωλήσεων. Και όχι για τη Unicef, δηλαδή τα ίδια τα παιδιά, η προστασία των οποίων είναι και ο βασικότερός της σκοπός.

Μελετώντας κάποιος προσεκτικά τους οικονομικούς απολογισμούς των ετών 2013 έως 2015 θα διαπιστώσει ότι περισσότερα ευρώ δαπανήθηκαν για το marketing και λιγότερα για τα προγράμματα εμβολιασμού και Επείγουσας Βοήθειας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2015 τα έσοδα της Επιτροπής τα οποία προέρχονταν από πωλήσεις ανήλθαν συνολικά στα 4.365.375,06.

Τα έξοδα άγγιξαν τα 2.394.027,52. Ενδεικτικά τα 317.919,89 αφορούσαν σε αμοιβές και έξοδα υποστήριξης πωλήσεων, τα 116.578,61 το marketing και την προώθηση πωλήσεων και τα 730.130,10 τις αμοιβές και τα έξοδα υποστήριξης προγραμμάτων δωρεών.

Επιπλέον, τα έξοδα marketing και προώθησης δωρεών ανέρχονταν σε 320.954 καθώς και τα γενικά διοικητικά έξοδα σε 429.409,61.

Την ίδια στιγμή, στη Unicef αποδόθηκαν 1.971.347,53 (χρήση 2015) καθώς και 283.069,53 (κεφάλαια προηγούμενων ετών).

Κάτι ανάλογο συνέβη και το 2014. Τα έσοδα ανήλθαν τη χρονιά εκείνη στα 4.685.366,58 και τα έξοδα στα 2.439.577,57.

Ως προς τις έρευνες που διενέργήθηκαν, από τις οποίες σύμφωνα με τις πληροφορίες, διαπιστώθηκαν οικονομικές παρατυπίες, όπως δήλωσε η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Unicef στη χώρα μας, Σοφία Τζιτζίκου στο φύλο του Σαββάτου του Ελεύθερου Τύπου, «με πρωτοβουλία δική μου ζητήσαμε από μια ανεξάρτητη ελεγκτική αρχή να προχωρήσει σε διαχειριστικό έλεγχο για το χρονικό διάστημα 2013 έως και 2015». Το πόρισμα βγήκε μέσα στο 2017 και ενημέρωσε τις εισαγγελικές αρχές. «Ενημέρωσα τα κεντρικά της Unicef ότι υπάρχει ένα ζήτημα μη κανονικό. Τότε η οργάνωση αποφάσισε να κάνει έλεγχο σε βάθος 15ετιας».

Πηγή: Euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − seven =