αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜια YouTuber με 74 χιλ. subscribers μιλά στο It’s Possible για την ιστορία της (και την αθέατη πλευρά του YouTube)

Μια YouTuber με 74 χιλ. subscribers μιλά στο It’s Possible για την ιστορία της (και την αθέατη πλευρά του YouTube)

Πολλά videos, πολλοί «ακόλουθοι», αρκετές ώρες στον δρόμο ή σε events με μια κάμερα στο χέρι, και μπόλικο μοντάζ. Όλοι εμείς που παρατηρούμε τους YouTubers από «έξω», κάπως έτσι φανταζόμαστε την ζωή τους. Έχει όμως ενδιαφέρον, να δούμε τι γίνεται και από «μέσα».

Η YouTuber FOSBLOQUE (κατά κόσμον Φωτεινή Αριστακεσιάν), έχει περίπου 74 χιλ. subscribers στο κανάλι της, ενώ δυνατή είναι και η παρουσία της στο Instagram με πάνω από 75 χιλ. followers. Όταν την ρωτάς για το αν αυτό που λέμε YouTuber μπορεί να είναι το βασικό επάγγελμα κάποιου στην Ελλάδα, είναι σίγουρη στην απάντηση της. Απαντά με ένα μεγάλο «ναι».

Κάπου εκεί, μπαίνει και το business κομμάτι στο παιχνίδι. Και ξαφνικά, έχεις να διαχειριστείς μια ατομική επιχείρηση. Με έσοδα και συνεργασίες με brands. Ταυτόχρονα όμως, δεν πρέπει να ξεχνάς ότι είσαι και ο YouTuber τον οποίον ακολουθούν οι followers. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι τελικά να μην «αλλοιωθείς»; Η Φωτεινή Αριστεκισιάν μιλά στο It’s Possible για την δική της ιστορία, το πως κατάφερε να φτάσει σε αξιοσημείωτο αριθμό «ακολούθων», ενώ μιλά και για την αθέατη πλευρά του YouTube και το πως μπορείς να είσαι η «ιντερνετική παρέα» κάποιου, αλλά ταυτόχρονα και επιχειρηματίας.

Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το vlogging;

Ήμουν πάντα δημιουργική και κατά καιρούς δοκίμαζα διάφορα διάφορους τρόπους να μοιράζομαι τις ιδέες μου, ειδικότερα σε ότι αφορούσε τη μόδα και το στυλ καθώς αποτελούσαν χόμπι μου. Είχα δοκιμάσει το blogging, βέβαια το παράτησα γρήγορα καθώς δεν με γέμιζε, συμμετείχα ενεργά σε site μόδας κ.α. Όμως τίποτε δεν με κράτησε, μέχρι που ανακάλυψα το Youtube. Το γεγονός πως μπορούσα να συνδυάσω τις ιδέες μου με οπτικοακουστικό υλικό, μουσική επένδυση και να δοκιμάζω συνεχώς νέους τρόπους μοντάζ με ενθουσίασε! Και το καλύτερο; Μια engaged κοινότητα που αποτελεί καθημερινό κίνητρο για περισσότερα. Έκτοτε πέρασαν 4 χρόνια παραγωγικότητας και δημιουργίας!

Είπατε ότι έχετε συμμετάσχει ενεργά σε sites μόδας. Αλλά στην συνέχεια αποφασίσατε να γίνετε YouTuber. Θεωρείτε ότι στην Ελλάδα της κρίσης, είναι καλύτερο για κάποιον να πάρει το ρίσκο και να ξεκινήσει ένα δικό του project; Και με δεδομένο ότι οι γενικότεροι μισθοί υπαλλήλων είναι συνήθως κακοί

Θεωρώ πως στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως κρίσης, θα ήταν θεμιτό οι νέοι γενικά να παίρνουν ρίσκα. Φυσικά δεν αναφέρομαι στο Youtube μόνο, αλλά σε projects που αφορούν όλους τους επαγγελματικούς τομείς, startups κ.ο.κ. Εάν δεν γίνει αυτό και δεν αναπτυχθεί η νεανική επιχειρηματικότητα, δεν θα αλλάξει και ποτέ τίποτα σε αυτή τη χώρα.

Άλλωστε, οι ‘παλιές συνταγές’ καριέρας είναι εκείνες που μας κρατάνε πίσω και αν δεν τις αλλάξουμε εμείς, τότε ποιος θα το κάνει; Με ρίσκα θα έρθουν και επιτυχίες, αναπτύσσοντας  έτσι νέες επιχειρήσεις, ατομικές και μη. Δεν είναι εύκολο, αλλά όπως αναφέρετε και εσείς ο ίδιος σε σχετικό άρθρο σας, δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε.

Σε καμία περίπτωση δεν υποτιμώ τις υπαλληλικές θέσεις, αλλά είμαι σίγουρη πως με την ανάπτυξη νέων εταιρειών με φρέσκα projects που θα καλύπτουν τις όλο και αναπτυσσόμενες ανάγκες της σύγχρονης εποχής, θα δημιουργηθούν οργανικά και υπαλληλικές θέσεις με πιο ευνοϊκές παραμέτρους.

Τι ακριβώς θα δει κάποιος στο κανάλι σας;

Αρχικά όπως θα υποπτευτήκατε από την πρώτη μου απάντηση, θα δει βίντεο σε σχέση με τη μόδα, το στυλ και την ομορφιά. Αυτές ήταν και οι πρώτες θεματικές ενότητας που πραγματεύτηκα. Γρήγορα όμως άρχισαν να με ελκύει η δημιουργία κι άλλου είδους content. Έτσι ξεκίνησαν τα vlogs, βίντεο που περιστρέφονται γύρω από την καθημερινότητα μου, τα ταξίδια μου, τις εμπειρίες μου σε δρώμενα κ.α. Αυτά τα  βίντεο πλέον αποτελούν δυναμική του καναλιού, αφού το κοινό αγαπά το real life experience στοιχείο τους.

Στο κανάλι σας στο YouTube, έχετε μαζέψει πάνω από 74 χιλ. subscribers. Ποια τακτική πρέπει να ακολουθήσει κάποιος, για να ξεκινήσει από το μηδέν και να φτάσει σε αυτούς τους αριθμούς;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη ‘συνταγή’. Υπάρχουν άτομα που κάνουν περισσότερα χρόνια Youtube από εμένα και δεν έχουν  φτάσει εδώ, και άτομα που κάνουν λιγότερα και το έχουν καταφέρει. Οι παράμετροι που θα οδηγήσουν σε ανέλιξη ποικίλουν: παίζει ρόλο η ζήτηση της εκάστοτε θεματολογίας από το κοινό, τα εύστοχα on trend videos, η στρατηγικές, το vibe του κεντρικού προσώπου του καναλιού κ.α.

Το μόνο σίγουρo είναι πως χωρίς συνέπεια, μεράκι και πολλή δουλειά, δεν είναι εφικτή και η επιτυχία στο Youtube, όπως και σε κάθε άλλο κλάδο φυσικά.

Ποιο είναι το No1 πράγμα που σας ενοχλεί στο ελληνικό YouTube;

Όσο αφορά τους creators το Drama που δημιουργείται κατα καιρούς. Θεωρώ πως είναι καλό ο καθένας να κοιτάζει να γίνεται καλύτερος σε κάθε του βήμα, και όχι να εμπλέκεται σε διαπληκτισμούς.

Από πλευράς κοινού με ενοχλεί μόνο η αγένεια. Δεν με πειράζει σαφώς η κριτική, ειδικά αν είναι εποικοδομητική, αλλά με ενοχλεί αφάνταστα η κακεντρέχεια του κόσμου, ειδικά όταν κρύβεται από μια οθόνη.

Μια ερώτηση που ρωτάω σε όλους τους YouTubers: Κατά την γνώμη σας, μπορεί αυτό που ονομάζουμε YouTuber, να είναι το βασικό επάγγελμα κάποιου στην Ελλάδα;

Το Youtube, ‘Youtuber, vlogging – ονόμασε το όπως θέλεις – είναι ήδη το βασικό επάγγελμα αρκετών ατόμων στην Ελλάδα. Επομένως δεν είναι κάτι που έχει πιθανότητα να συμβεί στο μέλλον, αφού ήδη αρκετά χρόνια υπάρχουν άτομα που ζουν και βιοπορίζονται από αυτό.

Όπως είπατε το YouTube είναι το βασικό επάγγελμα αρκετών ατόμων στην Ελλάδα. Όμως, όταν βγάζεις χρήματα από αυτό, πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να μην «αλλοιωθείς» τελικά; Πως μπορείς να διαχειριστείς σωστά, π.χ. κάποια brands με τα οποία έχεις διαφημιστικές συμφωνίες

Πολύ εύστοχη η ερώτηση σας, καθώς αυτό είναι το tricky κομμάτι του Youtube, από τη στιγμή που ξεκινά ένας creator να έχει εισόδημα από αυτό. Είναι πραγματικά δύσκολο να μην  «αλλοιωθείς», αφού αποκτάς έναν επιπλέον ρόλο στην ατομική πλεον επιχείρηση σου: αυτήν του ”μάνατζερ”. Αλλά δεν μπορείς να είσαι και ακριβώς μάνατζερ γιατί ταυτόχρονα είσαι και όλα τα άλλα, το κυρίως πρόσωπο (ο παρουσιαστής θα έλεγα), ο κάμεραμαν, ο μοντερ κλπ και πάνω από όλα ο creative director που φροντίζει για τις ιδέες, την αισθητική, τη μουσική κ.ο.κ. Το θέμα είναι πως όλα αυτά αποτελούν το δημιουργικό κομμάτι του Youtuber, που τον έφτασε στο σημείο της επιτυχίας, και είναι κάτι που θα συνεχίσει να αναπτύσσει ώστε να μην χαθεί όλο αυτό που έχτισε.

Και εδώ έρχεται το managment κομμάτι, που είναι καθαρά εμπορικό, γραφειοκρατικό και ψυχοφθόρο, καθώς περιλαμβάνει όλα τα άγχη των οικονομικών, των παραμέτρων κάθε συμφωνίας, deadlines κλπ

Όπως καταλαβαίνετε, όλη αυτό μπορεί εύκολα να προκαλέσει φθορά στο μεράκι και στη όρεξη που έχει κανείς για τα βίντεο του.  Προσωπικά, μπλεγμένη σε όλο αυτό το multitasking, δυσκολεύομαι πολλές φορές να βρω τις ισορροπίες μεταξύ των τυπικών και δημιουργικών ”καθηκόντων” μου. Ίσως στο μέλλον, θα ήθελα να συνεργαστώ με άτομο που θα αναλαμβάνει αυτό το κομμάτι, ώστε να δίνω όλη μου την ενέργεια & χρόνο στη δημιουργικότητα.

Επιπλέον, πολλά brands δεν είναι ακόμα εξοικειωμένα με τη φιλοσοφία του Youtube, που είναι ένα μέσο ελεύθερο, ειλικρινές και αυθόρμητο.

Συνηθισμένη από την τηλεόραση και τα άλλα ΜΜΕ, τα brands πολλές φορές ζητούν παλιακούς τρόπους προώθησης, που δεν ταιριάζουν στο περιεχόμενο που δημιουργούν οι vloggers. Εδώ, ο κάθε creator ουσιαστικά αναλαμβάνει να δείξει πως αυτό δεν λειτουργεί, και ευτυχώς η μετρησιμότητα που μας προσφέρουν τα analytics μας βοηθούν σε αυτό. Όμως κάθε επάγγελμα έχει τις δυσκολίες του και εφόσον κάνεις αυτό που αγαπάς, θα βρεις τρόπους να μην  «αλλοιωθείς» και να συνεχίσεις να κάνεις αυτό που σου αρέσει.

Ποιο είναι το πιο «τρελό» πράγμα που δεν έχετε κάνει μέχρι τώρα σε βίντεο σας, και θα θέλατε να κάνετε;

Γενικά δεν είμαι της «τρέλας». Η θεματολογία των βίντεο μου βασίζεται σε εμπειρίες που δεν είναι τραβηγμένες αλλά αληθινές, όταν πρόκειται για vlogs. Και όσο αφορά το fashion κομμάτι, τρέλα θα μπορούσε να θεωρηθεί μόνο η χωρίς φραγμό έκφραση της αισθητικής μου, κάτι που και πάλι δεν θεωρώ τρέλα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eight − 6 =