αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜια εφαρμογή που βοηθά τα καταλύματα να προσφέρουν προσωποποιημένες υπηρεσίες στους επισκέπτες τους

Μια εφαρμογή που βοηθά τα καταλύματα να προσφέρουν προσωποποιημένες υπηρεσίες στους επισκέπτες τους

Τα τουριστικά business projects βρίσκονται εδώ και αρκετούς μήνες μέσα σε μια δύσκολη δοκιμασία. Σε αυτή του Covid-19, που άλλαξε τα πάντα γύρω μας και φυσικά επηρέασε τα ταξίδια. Αλλά πως μπορεί να κινηθεί κάποιος μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον;

Ο Στέλιος Χρηστάκης είναι ιδρυτής και CEO της Tourmie. Μία εφαρμογή για καταλύματα ανεξαρτήτου μεγέθους, η οποία αυτοματοποιεί τη διαδικασία με την οποία οι επισκέπτες τους κάνουν κράτηση υπηρεσίες, μέσω εξωτερικών τους συνεργατών. Ο ίδιος μιλά στο It’s Possible για το πως είναι να τρέχεις ένα τουριστικό project στην εποχή του κορονοϊού , εξηγεί τι ακριβώς κάνει η εφαρμογή που έχει δημιουργήσει, ενώ περιγράφει και την καθημερινότητα ενός startupper- κάτι που πολλές φορές δεν βλέπει το ευρύ κοινό.

Πως είναι να διαχειρίζεται κάποιος ένα project τουρισμού στην εποχή της πανδημίας; Και πως σκοπεύετε εσείς να κινηθείτε μέσα σε αυτή την κατάσταση;

Η πανδημία της COVID-19 κατάφερε να διαταράξει σε μεγάλο βαθμό τις τοπικές εμπειρίες καθώς και τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες στο σύνολο τους, λόγω των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Παράλληλα, κάθε τύπου καταλύματα μπήκαν στη διαδικασία να επαναπροσδιορίσουν τις concierge υπηρεσίες που παρέχουν, μέσα από τη δημιουργία μοναδικών και εξατομικευμένων εμπειριών.

Βασιζόμενοι λοιπόν στις νέες ανάγκες των ξενοδοχείων & καταλυμάτων, οι προσαρμογές στις οποίες προχωρήσαμε για την διαχείριση του project μας, είχαν δύο βασικούς άξονες: την εξατομίκευση της εφαρμογής μας στην εταιρική ταυτότητα του κάθε ξενοδοχείου και τη δημιουργία ενός εργαλείου για εύρεση και σύσταση εξωτερικών συνεργατών. Επιπλέον, λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων, η χρήση concierge εφαρμογών έγινε πλέον απαραίτητη, ακόμα και για τις in-house υπηρεσίες των ξενοδοχείων & καταλυμάτων. Έτσι, προχωρήσαμε στη δημιουργία μιας premium έκδοσης της υπηρεσίας μας, η οποία έρχεται και καλύπτει τις νέες απαιτήσεις που έχουν προκύψει.

Ο Στέλιος Χρηστάκης
Ο Στέλιος Χρηστάκης

Πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;

Η ιδέα μας γεννήθηκε μέσα από τις πραγματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά πολλοί ιδιοκτήτες και στελέχη καταλυμάτων (από το front office ενός μεγάλου ξενοδοχείου, μέχρι και το μικρότερο διαμέρισμα) για την παροχή καλύτερης και προσωποποιημένης εξυπηρέτησης στους επισκέπτες τους. Όπως εκείνοι, έτσι και εγώ σαν διαχειριστής πολλών καταλυμάτων στην Κρήτη δαπανούσα μέχρι και το 1/3 του χρόνου μου – ειδικά μέσα στην υψηλή περίοδο του καλοκαιριού – για να διαχειρίζομαι αιτήματα επισκεπτών σχετικά με υπηρεσίες, όπως εκδρομές, συστάσεις για εστιατόρια και πρωινό, ενοικίαση αυτοκινήτου κ.α. Η επικοινωνία με τους επισκέπτες μας είναι σημαντική, αλλά πρέπει, όπως όλοι στην τουριστική βιομηχανία να κάνουμε πολλές εργασίες ταυτόχρονα για να λειτουργήσει σωστά η επιχείρηση μας. Έτσι λοιπόν προέκυψε η tourmie, η οποία ήρθε να αυτοματοποιήσει όλη την διαδικασία κρατήσεων και πληρωμών μεταξύ επισκέπτη, καταλύματος και παρόχου υπηρεσιών. Τα αποτελέσματα ήταν σημαντικά. Βελτίωση της εξυπηρέτησης του επισκέπτη μας, εξοικονόμηση χρόνου στην οργάνωση του δικτύου των συνεργατών μας καθώς και νέα έσοδα από πωλήσεις υπηρεσιών.

Με απλά λόγια, πως μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα σας;

Από τα πρώτα κιόλας στάδια σχεδιασμού της υπηρεσίας μας, είχαμε ως στόχο να προσφέρουμε στους χρήστες μας μια απλή και κατανοητή στην χρήση της πλατφόρμα, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην εμπειρία χρήσης της.

Ένα ξενοδοχείο/κατάλυμα ή ένας πάροχος υπηρεσιών για να εγγραφεί στην tourmie χρειάζεται να επισκεφθεί την ιστοσελίδα μας tourmie.com και να κάνει δωρεάν εγγραφή (sign up) στην πλατφόρμα. Από εκεί και έπειτα η πλατφόρμα μας, κατευθύνει τον χρήστη, πως να καταχωρήσει τις υπηρεσίες του και πως να ξεκινήσει να προωθεί στους επισκέπτες του τις προσωποποιημένες υπηρεσίες που προσφέρει.

Είστε μέσα στο startup οικοσύστημα. Αν σας έλεγα να μας πείτε 1 θετικό και 1 αρνητικό στοιχείο που έχετε δει μέσα σε αυτό οικοσύστημα, τι θα μας λέγατε;

Η startup κοινότητα έχει εξελιχθεί με ταχείς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και δείχνει σημαντικά σημάδια ωρίμανσης. Σε αυτό έχει παίξει θετικό ρόλο η κουλτούρα συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών, από τους νέους επιχειρηματίες, την σημαντική συνεισφορά ποικίλων incubators και διαγωνισμών επιχειρηματικότητας έως την δράση των venture capitals και τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες.

Στον αντίποδα παρά τα όποια βήματα έχουν γίνει, θεωρώ ότι υπάρχει σημαντικός χώρος βελτίωσης στις διαδικασίες χρηματοδότησης και ανάληψης ρίσκου, ειδικά για επιχειρηματικές ιδέες που βρίσκονται σε αρχικό στάδιο.

Τι όγκος δουλειάς υπάρχει πίσω από μια startup τέτοιου τύπου και πως έχει διαμορφωθεί πλέον η καθημερινότητα σας;

Πιστεύω ότι το στήσιμο μίας startup – ειδικά στον τουριστικό κλάδο- είναι μια άκρως δημιουργική απασχόληση η οποία εξελίσσεται συνεχώς. Καθώς δραστηριοποιούμαστε σε ένα κλάδο που ο ίδιος επαναπροσδιορίζεται και εξελίσσεται – ενίοτε με ταχείς ρυθμούς – δεν θα μπορούσαμε εμείς να μην ακολουθήσουμε. Αυτό σημαίνει καθημερινή διαχείριση πολλών και διαφορετικών δεδομένών και γρήγορη προσαρμογή μας τόσο εμπορικά, όσο και τεχνικά στις ολοένα και μεγαλύτερες απαιτήσεις των συνεργατών μας και των επισκεπτών τους.  Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω την μεγάλη σημασία της επιλογής της κατάλληλης ομάδας για την υλοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας.

 Η tourmie λοιπόν έχει αλλάξει την καθημερινότητα όλης της ομάδας και όχι μόνο την δική μου. Ή αίσθηση που έχω είναι πως αισθανόμαστε όλοι, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες της περιόδου, πιο παραγωγικοί και πιο δημιουργικοί.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 + eleven =