αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜια Ελληνική εταιρία που διαχειρίζεται ακίνητα και τα κάνει να μοιάζουν… με boutique ξενοδοχεία πόλης

Μια Ελληνική εταιρία που διαχειρίζεται ακίνητα και τα κάνει να μοιάζουν… με boutique ξενοδοχεία πόλης

Και πως είναι να διαχειρίζεσαι ακίνητα σε ένα κόσμο… που αλλάζει; Μάλιστα ο ερχομός του covid έκανε τις αλλαγές ακόμα πιο έντονες. Ο Κωνσταντίνος Κιάμος είναι CEO της εταιρίας UPSTREET. Πρόκειται για μια Ελληνική εταιρία που επιλέγει και μισθώνει ακίνητα σε διάφορα σημεία της πόλης και αφού τα διαμορφώσει κατάλληλα τα εκμισθώνει σε επισκέπτες για λίγες μέρες έως λίγους μήνες.

«Θα μπορούσε κανείς να μας παρομοιάσει με ένα boutique ξενοδοχείο πόλης, που όμως δεν βρίσκεται σε ένα σημείο αλλά σε διαφορετικά σημεία της πόλης ενώ παράλληλα προσφέρει και λύσεις σε όσους χρειάζονται μια διαμονή για μεσοπρόθεσμα χρονικά διαστήματα κάποιων μηνών» εξηγεί ο ίδιος μιλώντας στο It’s Possible. Το ρωτήσαμε για το πως προέκυψε η ιδέα για την εταιρία του, πως διαμορφώθηκαν τα δεδομένα μέσα στα lockdowns και τι αναμένεται να γίνει στο εξής, ενώ απάντησε και στο αν υπάρχουν «μεγάλοι παίχτες» οι οποίοι διαχειρίζονται ακίνητα για βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ελλάδα.

Πως προέκυψε η ιδέα για την εταιρία σας;

Δραστηριοποιούμαστε στον χώρο των οικιστικών ακινήτων από το 2004. Με σπουδές στο Πολυτεχνείο εγώ και οι συνέταιροι μου πάντοτε αναζητούσαμε διαφορετικούς τρόπους να επιχειρήσουμε στο χώρο αυτό εκτός του στενού πλαισίου της κατασκευής και ανακαίνισης που ήταν η αυτονόητη συνέχεια που όντως ακολουθήσαμε από τα πρώτα μας επαγγελματικά βήματα. Το βλέμμα μας ήταν πάντοτε στραμμένο στον τουρισμό και όταν η πλατφόρμα της Airbnb άρχισε να γίνεται διάσημη για εμάς ήταν ξεκάθαρο τι θέλουμε να κάνουμε, να χρησιμοποιήσουμε αυτό που γνωρίζουμε καλύτερα με ένα νέο τρόπο, να αναβαθμίζουμε δηλαδή ακίνητα και να τα μισθώνουμε σε επισκέπτες της πόλης. Σύντομα βέβαια καταλάβαμε ότι για να είσαι καλός οικοδεσπότης δεν αρκεί ένα όμορφο και πρακτικό ακίνητο, οπότε το πείραμα που ξεκινήσαμε το 2016 έπρεπε να μετασχηματιστεί σε μια εταιρεία φιλοξενίας που να μπορεί να ξεχωρίσει. Σταθήκαμε τυχεροί από τα πρώτα κιόλας βήματά μας και βρέθηκε επενδυτικό ενδιαφέρον, από μία εξαιρετική ομάδα συνεργατών, στοιχείο απαραίτητο για να μπορέσουμε να πετύχουμε το μετασχηματισμό που οραματιζόμασταν. Με αυτό τον τρόπο το 2017 γεννήθηκε η UPSTREET.

Με απλά λόγια τι κάνει η εταιρία σας;

Η UPSTREET επιλέγει και μισθώνει ακίνητα στα καλύτερα σημεία της πόλης και αφού τα διαμορφώσει κατάλληλα τα εκμισθώνει σε επισκέπτες για λίγες μέρες έως λίγους μήνες.

Επιλέγουμε με πολύ αυστηρά κριτήρια τα διαμερίσματα που ενσωματώνουμε στο χαρτοφυλάκιό μας και φροντίζουμε οι επισκέπτες μας να έχουν τις ίδιες ανέσεις και χαρακτηριστικά ανεξάρτητα σε πιο ακίνητο θα επιλέξουν να μείνουν. Θα μπορούσε κανείς να μας παρομοιάσει με ένα boutique ξενοδοχείο πόλης, που όμως δεν βρίσκεται σε ένα σημείο αλλά σε διαφορετικά σημεία της πόλης ενώ παράλληλα προσφέρει και λύσεις σε όσους χρειάζονται μια διαμονή για μεσοπρόθεσμα χρονικά διαστήματα κάποιων μηνών.

Πως διαμορφώθηκαν τα δεδομένα μέσα στα lockdowns σε ότι αφορά τις μισθώσεις ακινήτων και πως εκτιμάτε ότι θα διαμορφωθεί το τοπίο από εδώ και στο εξής;

Σίγουρα τα lockdowns επηρέασαν την αγορά των μισθώσεων στην Αθήνα. Αρχικά παρατηρήθηκε μια σημαντική μείωση στα ακίνητα του κέντρου καθώς πολύ ιδιοκτήτες που μίσθωναν βραχυχρόνια τα ακίνητα τους, ελλείψει τουριστών, αποφάσισαν να τα διαθέσουν στην αγορά μακροχρόνιων μισθώσεων. Αυτό ήταν άλλωστε κάτι που περιμέναμε να συμβεί και πριν την COVID εποχή καθώς οι τουριστικές μισθώσεις δεχόντουσαν σημαντικές πιέσεις τα τελευταία δύο χρόνια, κυρίως λόγω πολύ μεγάλης προσφοράς κατοικιών.

Στα προάστια παρατηρήθηκε ένα «φρενάρισμα» των τιμών χωρίς όμως να παρατηρηθούν μειώσεις.

Θεωρώ ότι η αγορά μισθώσεων κατοικιών στην Αθήνα θα είναι σημαντικά ανοδική τα επόμενα χρόνια, λόγω έλλειψης νεόδμητων κατοικιών και αδυναμίας των νέων να αγοράσουν ακίνητο όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

Δημιουργείται συνεπώς με όλο και αυξανόμενους ρυθμούς ζήτηση για νέα και ανακαινισμένα ακίνητα προς μίσθωση, με αποτέλεσμα να πιέζονται ανοδικά οι τιμές αυτών των ακινήτων και στη συνέχεια να παρασύρουν το σύνολο της αγοράς.

Βλέποντας συνολικά τον χάρτη, ποια ακίνητα θα λέγατε ότι είναι τα «περιζήτητα» αυτή τη στιγμή;

Νομίζω ότι σιγά σιγά θα περάσουμε σε μια περίοδο που η θέση του χάρτη θα έχει λιγότερη σημασία από τα χαρακτηριστικά και το επίπεδο συντήρησης. Σε αυτό θα παίξει και σημαντικό ρόλο και το πως θα διαμορφωθεί η αγορά εργασίας στην μετά COVID εποχή. Θα γυρίσουμε πίσω στα γραφεία ή θα επικρατήσει ένα υβριδικό μοντέλο συνδυασμού εργασίας από το γραφείο με εργασία από το σπίτι; Ήδη ο κόσμος αναζητάει περισσότερο χώρο γιατί πλέον περνάει περισσότερο χρόνο στο σπίτι, ενώ οι μετακινήσεις από και προς τη δουλειά, που ήταν πάντοτε ο καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή της περιοχής, μειώνονται.

Ακούμε συχνά, ότι πλέον στην ελληνική αγορά υπάρχουν και «μεγάλοι παίχτες» οι οποίοι διαχειρίζονται ακίνητα για βραχυχρόνιες μισθώσεις. Ποια είναι η εικόνα που έχετε εσείς;

Η αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων είναι παγκοσμίως εξαιρετικά κατακερματισμένη, το ίδιο ισχύει και για την Αθήνα. Είναι μια πολύ νέα αγορά και αυτό είναι απόλυτα φυσικό. Σίγουρα στο μέλλον θα δούμε μεγάλες εταιρίες να συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό ακινήτων αλλά ακόμα είμαστε πολύ μακριά από αυτό. Σήμερα εκτιμάται ότι οι 10 μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Αθήνα συγκεντρώνουν αθροιστικά περίπου το 10% της αγοράς, τα περισσότερα ακίνητα που διατίθενται μέσα από πλατφόρμες βραχυχρόνιων μισθώσεων τα διαχειρίζονται είτε ιδιώτες είτε μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι όταν η αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων ξεκίνησε να  αναπτύσσεται στην Αθήνα τα ποσοστά ανεργίας ήταν εξαιρετικά υψηλά και τα αναξιοποίητα ακίνητα χιλιάδες.

Για πολλούς από τους σημερινούς διαχειριστές η ενασχόληση με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις αποτελούσε μοναδική επαγγελματική διέξοδος μέχρι λίγα χρόνια πριν, σήμερα όμως η εικόνα είναι αρκετά διαφορετική.

Τι συμβουλές θα δίνατε κάποιον που θέλει να δραστηριοποιηθεί στις μισθώσεις τύπου Airbnb, έτσι ώστε να είναι αυτό που λέμε «καλός οικοδεσπότης»;

Δεν υπάρχει μυστική συνταγή για να είναι κανείς «καλός οικοδεσπότης». Σίγουρα όμως είναι μια δουλειά που απαιτεί πολύ χρόνο και αφοσίωση. Πρέπει κανείς να είναι διαθέσιμος κάθε στιγμή, ανεξάρτητα αν είναι νωρίς το πρωί ή πολύ αργά τη νύχτα, σαββατοκύριακο ή αργία. Πρέπει να μπορείς να μπεις στη θέση του επισκέπτη σου που έχει έρθει για λίγες μέρες να επισκεφτεί μια ξένη πόλη και συχνά δεν είναι εξοικειωμένος με τον τρόπο που λειτουργούν τα πράγματα στη Ελλάδα. Πρέπει επομένως να είσαι διαθέσιμος να τον βοηθήσεις ακόμα και για προβλήματα που η λύση τους μπορεί να φαντάζει αυτονόητη.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 + twelve =