αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑ«Μετά από 20 χρόνια στο HR, δεν κοιτώ τα βιογραφικά που έχουν αυτή την περιττή κατηγορία»

«Μετά από 20 χρόνια στο HR, δεν κοιτώ τα βιογραφικά που έχουν αυτή την περιττή κατηγορία»

«Τα τελευταία 20 χρόνια εξέτασα χιλιάδες βιογραφικά σημειώματα και παρά τον τεράστιο όγκο των διαθέσιμων πληροφοριών για το πώς να γράψεις ένα, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό ανθρώπων το κάνει καλά». Κάπως έτσι ξεκινά το άρθρο του στο CNBC, ο CEO της Korn Ferry, Gary Burnison.

Ο ίδιος κάνει εδώ και πολλά χρόνια προσλήψεις. Και έχει παρατηρήσει ότι πολλοί υποψήφιοι κάνουν ένα λάθος. Ξεκινούν το βιογραφικό τους με ένα μήνυμα του στιλ: «Έτσι έκανα τα πράγματα καλύτερα στις επιχειρήσεις που έχω εργαστεί». Όπως λέει ο ίδιος, αυτό δεν λέει τίποτα. Δεν περιγράφεις με αυτό τον τρόπο, το πως θα φέρεις value στον νέο εργοδότη σου.

«Είναι εξαιρετικά ξεπερασμένο και περιττό. Και όμως, έχω ακόμα τόσα πολλά βιογραφικά που έχουν ένα. Παρόλο που μπορεί να ακούγεται σκληρό, το 90% των φορών, αρνούμαι να διαβάσω τα βιογραφικά που περιλαμβάνουν κάτι τέτοιο», εξηγεί ο CEO.

Συνήθως η παραπάνω κατηγορία συνοδεύεται με κάτι ακόμα. Τον… στόχο του υποψηφίου. Αλλά το να γράψεις ότι αναζητάς μια ηγετική θέση μέσα σε μια challenging ομάδα, μπορεί να είναι αλήθεια αλλά πάλι δεν λέει τίποτα, όπως εκτιμά ο Gary Burnison. Μην γράψεις επίσης ότι «θες να αλλάξεις τον κόσμο».

Και τι πρέπει να κάνεις τελικά; Αυτό εξαρτάται από το πόση εμπειρία έχεις. Όπως σημειώνει ο CEO, αν έχεις μικρή εμπειρία, ένας καλός «τίτλος» είναι ικανός για να δείξει τι ακριβώς μπορείς να κάνεις. Ο τίτλος μπαίνει κάτω από το όνομά σας, τη διεύθυνση και ta άλλα στοιχεία επικοινωνίας. Αν είσαι «βραβευμένος graphic designer», βάλτο.

Για επαγγελματίες μεσαίου επιπέδου με πολυετή εμπειρία και πολύτιμες τεχνικές δεξιότητες σχετίζονται άμεσα με τη συμβολή τους στον επόμενο εργοδότη τους, αρκεί μια “περίληψη” με τα δυνατά τους σημεία και αυτά που μπορούν να προσφέρουν.

Οι HR Managers δεν ξοδεύουν ελάχιστο χρόνο για να εξετάσουν το βιογραφικό σας (η πρώτη ματιά τους διαρκεί περίπου έξι δευτερόλεπτα). Αν δεν προσφέρει αμέσως αυτό που ψάχνουν, θα πάνε παρακάτω. Έτσι είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε ό, τι λίγο χώρο έχετε σοφά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × 5 =