αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜία career expert του Harvard εξηγεί: Αυτό είναι το «αθόρυβο» skill που θα σε οδηγήσει στην επιτυχία. Λίγοι του δίνουν σημασία

Μία career expert του Harvard εξηγεί: Αυτό είναι το «αθόρυβο» skill που θα σε οδηγήσει στην επιτυχία. Λίγοι του δίνουν σημασία

«Όταν οι νέοι μου ζητούν συμβουλές σταδιοδρομίας, τους λέω πάντα: ‘Μην εστιάζετε μόνο στα δικά σας επιτεύγματα. Γίνετε καλοί στη συνεργασία». Έτσι ξεκινά το άρθρο της στο CNBC, η career expert του Harvard, Heidi K. Gardner.

«Μέσα από μια δεκαετία διδασκαλίας και έρευνας στις επιχειρηματικές και νομικές σχολές του Harvard, ανακάλυψα κάτι σημαντικό που συχνά παραβλέπεται: Οι άνθρωποι που κατάλαβαν πώς να συνεργάζονται ανάμεσα σε ομάδες, απέκτησαν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι εκείνων που δεν το έκαναν» εξηγεί η ίδια.

Όσον αφορά τις προσλήψεις, οι ‘smart collaborators’ είναι ιδιαίτερα περιζήτητοι. Παρέχουν αποτελέσματα υψηλότερης ποιότητας, παίρνουν προαγωγές γρηγορότερα, γίνονται πιο αντιληπτοί από τα ανώτερα στελέχη και έχουν περισσότερους ικανοποιημένους πελάτες.

«Αλλά αυτό είναι που μου έκανε εντύπωση περισσότερο: Οι δεξιότητες συνεργασίας είναι εξαιρετικά σπάνιες, ειδικά μεταξύ των ανδρών. Μια μελέτη της McKinsey του 2021 διαπίστωσε ότι οι γυναίκες ηγέτες, σε σύγκριση με τους άνδρες στο ίδιο επίπεδο, είχαν περίπου διπλάσιες πιθανότητες να αφιερώσουν σημαντικό χρόνο σε συλλογικές προσπάθειες έξω από τα επίσημα καθήκοντα τους» λέει η ίδια.

Το να είσαι καλός συνεργάτης δεν είναι εύκολο. Αλλά ο πρωταρχικός στόχος είναι απλός: Να φέρουμε τους ανθρώπους κοντά για να λύσουμε προβλήματα και να μάθουμε κάτι νέο. Δείτε πώς μπορείτε να γίνετε καλύτεροι σε αυτό:

1. Να είστε ένας ηγέτης χωρίς αποκλεισμούς

Είτε είστε ο ηγέτης του project είτε όχι, προσπαθεήστε να συγκεντρώσετε διαφορετικούς ανθρώπους.

«Η νοοτροπία που έχω πάντα είναι: ‘Αυτό το άτομο σκέφτεται διαφορετικά από εμένα. Ξέρει κάτι διαφορετικό που εγώ δεν ξέρω και μπορώ να μάθω πολλά από αυτόν’. Αυτοί οι άνθρωποι δεν θα πρέπει απλώς να έχουν διαφορετικούς τομείς γνώσης. Θα πρέπει επίσης να αντιπροσωπεύουν διαφορετικά επαγγελματικά υπόβαθρα, ηλικίες και εμπειρίες ζωής», λέει η Gardner.

2. Δείξτε εκτίμηση και αναγνώριση

Μια μελέτη από τον καθηγητή του Harvard Business School, Boris Groysberg, διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι, ειδικά οι άνδρες, συχνά θεωρούν δεδομένα τα επαγγελματικά τους δίκτυα.

«Κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων για δουλειά, επειδή δεν κατάλαβαν πόση υποστήριξη έλαβαν από τους συναδέλφους τους, πίστευαν ότι ήταν πιο ανεξάρτητοι και «φορητοί» από ό,τι στην πραγματικότητα.

Αυτή η νοοτροπία του «πρώτος εγώ» είναι συχνά αποθαρρυντική – και απογοητευτική- για τους HR Managers. Ακόμη και η Claire Hughes Johnson, πρώην αντιπρόεδρος της Google για 10 χρόνια, λέει ότι αναζητά δεξιότητες αυτογνωσίας και συνεργασίας πριν από οτιδήποτε άλλο», εξηγεί.

3. Ζητήστε βοήθεια

Εάν είστε υπεύθυνος για την παρουσίαση μιας αναφοράς πωλήσεων κάθε εβδομάδα, αλλά το κάνετε μόνοι σας, αυτό θα μπορούσε να δείχνει ότι η γνώμη σας είναι η πιο σημαντική

Αλλά αν απευθυνθείτε σε ειδικούς σε διαφορετικά τμήματα για πληροφορίες, τα data points σας θα είναι πιθανότατα πιο ενδιαφέροντα. Μην ξεχάσετε να αναφέρετε τα ονόματα όσων συνέβαλαν, καθώς και την πείρα τους. Αυτό θα δώσει στην αναφορά σας μεγαλύτερη αξιοπιστία.

4. Crowdsource

Δώστε στους ανθρώπους έναν τρόπο να μαθαίνουν χωρίς να χρειάζεται να είναι μέρος κάθε ομάδας. Η επιθυμία για μάθηση είναι συχνά κάτι που οδηγεί σε εθελοντική δέσμευση.

Οι κοινότητες που δημιουργούνται μέσω του Slack και παρόμοιων εργαλείων ανταλλαγής μηνυμάτων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την προώθηση virtual μορφών συνεργασίας, ανταλλαγής γνώσης και διανομής γνώσης.

5. Κοινή χρήση ροών δεδομένων

Οι κάρτες αποτελεσμάτων και οι πίνακες ελέγχου είναι ισχυρά εργαλεία για διάφορους λόγους:

-Σας επιτρέπουν να μετράτε την πρόοδο σε σχέση με τους στόχους που έχετε θέσει.
-Όταν κοινοποιούνται δημόσια, δημιουργούν μια αίσθηση ανταγωνισμού, επειδή επιτρέπουν τη σύγκριση των αποτελεσμάτων της κάθε ομάδας ή του κάθε leader.
-Καθιστούν προσβάσιμες τις κρίσιμες πληροφορίες και, ως εκ τούτου, καθιστούν τη διαδικασία πιο διαφανή.

Σκεφτείτε ποια δεδομένα πρέπει να κοινοποιούνται, πότε και πώς. Το θέμα δεν είναι να αποκρύψετε δεδομένα, αλλά μάλλον να τα κάνετε προσβάσιμα και χρήσιμα σε συγκεκριμένο κοινό.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

6 − two =