αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜία ομάδα από την Θεσσαλονίκη έφτιαξε πλατφόρμα για να παρακολουθείς live το δέμα που έχεις παραγγείλει (και όχι μόνο)

Μία ομάδα από την Θεσσαλονίκη έφτιαξε πλατφόρμα για να παρακολουθείς live το δέμα που έχεις παραγγείλει (και όχι μόνο)

Μέσα στα lockdowns είδαμε τις παραδόσεις προϊόντων να «εκτοξεύονται». Το αποτέλεσμα: Πολλές επιχειρήσεις δυσκολεύτηκαν να ανταποκριθούν στην έντονη ζήτηση που προέκυψε. Κάτι που δημιούργησε και δυσαρέσκεια σε πολλούς πελάτες οι οποίοι έβλεπαν τα δέματα τους να… αργοπορούν.

Μια ομάδα από την Θεσσαλονίκη έφτιαξε την Lastmily. Όπως εξηγεί ο CEO της εταιρίας, Θεοχάρης Θεοδωρίδης, «η Lastmily είναι AI – πλατφόρμα βελτιστοποίησης δικτύων διανομής & διαχείρισης παραδόσεων που απευθύνεται σε οποιαδήποτε εταιρεία διανέμει καθημερινά». Ο διαχειριστής ανεβάζει τα σημεία που θέλει να εξυπηρετήσει με αυτόματη παραμετροποίηση. Με ένα κλικ, λαμβάνει από την Mily την βέλτιστη διαμόρφωση δικτύου πετυχαίνοντας το καλύτερο που μπορεί να επιτευχθεί, μειώνοντας ταυτόχρονα τα κόστη. Την ίδια στιγμή, οι παραλήπτες μπορούν να δουν τον οδηγό σε χάρτη καθώς και την ακριβή ώρα άφιξης στον χώρο τους. Μπορούν να αλληλεπιδράσουν μαζί του, να ακυρώσουν την παράδοση ζητώντας νέα σε άλλη ημέρα ή άλλο χρόνο.

Πως ακριβώς λειτουργούν όλα αυτά; Ο Θεοχάρης Θεοδωρίδης μιλά στο It’s Possible και εξηγεί αναλυτικά τι παρέχει η πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει ο ίδιος και η ομάδα του, πως προέκυψε η ιδέα, ενώ περιγράφει και το τοπίο που δημιουργήθηκε στις παραδόσεις μέσα στα lockdowns αλλά και τι παρατηρείται μετά το «άνοιγμα».

Πως είδατε να διαμορφώνεται το πεδίο των παραδόσεων μέσα στα lockdowns και μετά από αυτά;

Ο ρυθμός αύξησης των παραδόσεων ήταν ανοδικός πριν από τα Lockdowns και θα είναι ανοδικός και μετά από αυτά λόγω της στροφής των φυσικών προσώπων ολοένα και περισσότερο προς το e-commerce. Αν σκεφτούμε τις παραδόσεις ως μία ανοδική ευθεία γραμμή στο πέρασμα των χρόνων, τα Lockdowns υπήρξαν πολύ απότομες αυξομειώσεις πάνω σε αυτή την γραμμή. Ήταν τόσο απότομες, που οι επιχειρήσεις στην αγορά κλήθηκαν να διαχειριστούν πολλαπλάσιο όγκο αποστολών μέσα σε μόλις λίγες ημέρες, χωρίς όμως να έχουν τον χρόνο και τη δυνατότητα των περισσότερων πόρων ώστε να ανταπεξέλθουν επιτυχώς σε αυτή την αύξηση.

Τα προβλήματα παρουσιάστηκαν σε όλο το τελευταίο μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας όπως στην επάρκεια, στη συσκευασία, στη βραχεία αποθήκευση και κυρίως σε αυτό που λέμε last mile, δηλαδή στην τελική διανομή.

Μετά τα Lockdowns έχουμε μια διαφορετική αγορά, μια διαφορετική “κανονικότητα”.

Η φυσική μείωση του όγκου αποστολών λόγω του ανοίγματος της αγοράς, συναντά την ίδια ανοδική ευθεία γραμμή που είπαμε στην αρχή, όμως αυτή η γραμμή έχει γίνει πλέον πιο ανοδική λόγω της αλλαγής συνήθειας των καταναλωτών. Έτσι, πλέον παραγγέλνουν πιο πολλοί από το διαδίκτυο σε σχέση με πριν από τα Lockdowns.

Συμπερασματικά, η αγορά των παραδόσεων αυξάνεται και θα αυξάνεται και μετά τα Lockdowns, ενώ αυτή η εμπειρία έκανε τις ίδιες τις επιχειρήσεις πιο sophisticated διαδίδοντας την ανάγκη για περαιτέρω επένδυση στην τεχνολογία.

Ο Θεοχάρης Θεοδωρίδης

Εσείς τι ακριβώς παρέχετε και σε ποιους απευθύνεστε;

Η Lastmily είναι AI – πλατφόρμα βελτιστοποίησης δικτύων διανομής & διαχείρισης παραδόσεων που απευθύνεται σε οποιαδήποτε εταιρεία διανέμει καθημερινά. Έρχεται με web και mobile εφαρμογές ως μία εύκολη λύση σε ένα πολύ σύνθετο πρόβλημα. Αρχικά, ο πελάτης μας σετάρει σε 5 λεπτά την εταιρεία του από οποιοδήποτε υπολογιστή με internet ενημερώνοντας την πλατφόρμα για τους πόρους του (όπως οχήματα, αποθήκες), τις παραμέτρους του (όπως ώρες εργασίας, επαναφορτώσεις, τι θα βλέπουν οι παραλήπτες και πολλά άλλα) καθώς και τον στόχο του (περισσότερα σημεία ή χαμηλότερο κόστος). Προσκαλεί στην Lastmily οδηγούς και διαχειριστές και ξεκινά αμέσως!

Καθημερινά, ο διαχειριστής ανεβάζει τα σημεία που θέλει να εξυπηρετήσει με αυτόματη παραμετροποίηση. Με ένα κλικ, λαμβάνει από την Mily την βέλτιστη διαμόρφωση δικτύου πετυχαίνοντας το καλύτερο που μπορεί να επιτευχθεί, μειώνοντας ταυτόχρονα τα κόστη. Βλέπει σε χάρτη τι θα κάνει ακριβώς ο κάθε οδηγός, τι ώρα θα επισκεφθεί κάθε σημείο και πολλά άλλα. Με το πάτημα ενός κουμπιού, οι οδηγοί ειδοποιούνται για το δρομολόγιό τους μέσω της mobile εφαρμογής. Φορτώνουν και παραδίδουν εύκολα και γρήγορα, διανέμοντας με ένα κλικ ανά σημείο, έχοντας navigation καθόλη τη διάρκεια της διαδρομής και άλλες δυνατότητες.

Το δίκτυο διανομής είναι ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται σε πραγματικό χρόνο και είναι στα δάχτυλα του χεριού του διαχειριστή. Έχει τη δυνατότητα να βλέπει live την πρόοδο, τις αναμενόμενες ώρες άφιξης που ανανεώνονται δυναμικά ενώ μπορεί να προσθέσει νέα σημεία όπως παραλαβές ή αυθημερόν παραδόσεις. Η Mily θα επαναβελτιστοποιήσει το δίκτυο και οι εφαρμογές των οδηγών θα ανανεωθούν αυτόματα.

Τέλος, οι παραλήπτες μπορούν να δουν τον οδηγό σε χάρτη καθώς και την ακριβή ώρα άφιξης στον χώρο τους με το λογότυπό του πελάτη μας. Μπορούν να αλληλεπιδράσουν μαζί του, να ακυρώσουν την παράδοση ζητώντας νέα σε άλλη ημέρα ή άλλο χρόνο! Καθημερινά, εβδομαδιαία και μηνιαία ο πελάτης μας λαμβάνει report με βαθμολογίες και σημεία που εντοπίζει η πλατφόρμα πως χρειάζονται βελτίωση.

Είμαστε πολύ χαρούμενοι καθώς οι πελάτες μας έχουν δει αύξηση σημείων ανά οδηγό από 20% έως και 80%, μείωση κόστους διανομής από 10% έως και 40%, αύξηση ζήτησης μέσα από το portal τους που βλέπουν οι παραλήπτες, έχοντας στο μυαλό τους την Lastmily ως ένα εργαλείο ανάπτυξης που εκβιομηχανοποιεί τις διαδικασίες δίνοντας απόδοση, έλεγχο και οργάνωση.

Με τι ασχολούσασταν επαγγελματικά πριν, και πως προέκυψε η ιδέα για το συγκεκριμένο project;

Με την ίδια ομάδα εργαζόμαστε μαζί από το 2015 όταν ασχολούμασταν με ένα fintech project στην Κύπρο το οποίο εξαγοράστηκε από εταιρεία λογιστών ελεγκτών για εσωτερική χρήση. Στην συνέχεια, ιδρύσαμε μια εταιρεία με την οποία αναλαμβάναμε outsource projects κυρίως από εξωτερικό και πλέον τα τελευταία τρία χρόνια εργαζόμαστε για την Lastmily. Η ιδέα προέκυψε μέσα από μία φιλική κουβέντα με ιδιοκτήτη εταιρείας ταχυμεταφορών στη Θεσσαλονίκη. Συζητώντας για το πως λειτουργεί ο κλάδος στη διανομή, μου γεννήθηκε το μικρόβιο να ασχοληθούμε. Έτσι, και αφού κοιτάξαμε το industry παγκοσμίως καθώς και τους ρυθμούς ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την Lastmily. Η πορεία μας ξεκίνησε μέσα σε εταιρείες ταχυμεταφορών και γενικότερα διανομής, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από πρώτο χέρι το industry και τις ανάγκες του.

Μιλήσαμε με ανθρώπους της αγοράς, φορτώσαμε αυτοκίνητα, πήγαμε δρομολόγια κατασκευάζοντας την Lastmily από την αγορά, για την αγορά.

Η έδρα σας είναι στην Θεσσαλονίκη. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξεκινήσει και να αναπτυχθεί ένα τέτοιο business project από την συγκεκριμένη γεωγραφική τοποθεσία;

Η Θεσσαλονίκη είναι μια θαυμάσια πόλη για να ζει και να εργάζεται κάποιος, ωστόσο ξεκινώντας την στόχευση μας στην εγχώρια αγορά σίγουρα δεν είναι εύκολο για τις πωλήσεις. Για αυτό ακριβώς από Σεπτέμβριο θα έχουμε μόνιμη παρουσία και στην Αθήνα στοχεύοντας στο να έχουμε σύντομα γραφεία και στις δύο πόλεις.

Ποια είναι τα επόμενα πλάνα σας;

Το πλάνο μας είναι να επιταχύνουμε τις πωλήσεις επικοινωνώντας την αξία που μπορεί να προσδώσει το προϊόν μας στην αγορά. Ταυτόχρονα θέλουμε να εξελισσόμαστε διαρκώς εισάγοντας σταδιακά και νέες υπηρεσίες λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των πελατών μας. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που έχουμε καταφέρει να έχουμε μια σχέση co-creator με τους πελάτες μας με τους οποίους μιλάμε καθημερινά δια μέσου της Lastmily!

Μέσα από όλη αυτή την αλληλεπίδραση με την αγορά και καταφέρνοντας συγκεκριμένα νούμερα πωλήσεων εκτιμούμε ότι σύντομα θα σχεδιάσουμε νέο γύρο επενδύσεων για δυναμική ανάπτυξη τόσο στην Ελλάδα όσο και σε επιλεγμένη αγορά του εξωτερικού μέσω διαδικτύου, ως Software as a Service πλατφόρμα χωρίς την ανάγκη προσωπικών πωλήσεων.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eight − seven =