αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΛες «αυτοί είναι οι κανόνες της αγοράς»; Ένας businessman μιλά για το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι νέοι επιχειρηματίες

Λες «αυτοί είναι οι κανόνες της αγοράς»; Ένας businessman μιλά για το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι νέοι επιχειρηματίες

Είναι φράσεις που ίσως τις έχεις ακούσει. Είναι παρόμοιες και καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Και αποτελούν το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι νέοι επιχειρηματίες. Ο senior adviser στη General Catalyst και co-founder της Evernote, Phil Libin, ρωτήθηκε και απάντησε. Ποιο είναι το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι νέοι επιχειρηματίες;

«Αποδέχονται την συμβατική σοφία και γίνονται θύματα αυτής» τονίζει ο ίδιος στο αμερικανικό inc.com.

Και συμπληρώνει ότι συχνά οι νέοι λένε “Αυτό είναι τυποποιημένο” ή “Αυτοί είναι οι κανόνες της αγοράς” ή “Πάντα ήταν έτσι”. Και κάπως έτσι μένουν στα ίδια και στα ίδια. Δεν σκέφτονται «έξω από το κουτί» και δεν ρισκάρουν. «Η συμβατική σοφία δεν έγινε συμβατική επειδή είναι αληθινή. Έγινε επειδή είναι εύκολο να επαναλάβετε το ίδιο ξανά», τονίζει ο Libin.

Η μέθοδος του Αριστοτέλη που εφαρμόζει ο Elon Musk

Τον ακριβώς αντίθετο δρόμο, ακολουθούν οι μεγάλοι επιχειρηματίες σαν τον Elon Musk και τον Reed Hastings (Netflix). Βασίστηκαν σε μια συγκεκριμένη μέθοδο για να χτίσουν τις εταιρίες δισεκατομμυρίων που βλέπουμε σήμερα. Μια μέθοδο που ανακαλύφθηκε πριν από χιλιάδες χρόνια. Και συγκεκριμένα από τον Αριστοτέλη.

Η μέθοδος, με απλά λόγια, λέει το εξής: Ότι μαθαίνουμε περισσότερα δεδομένα για ένα πράγμα όταν κατανοήσουμε τις θεμελιώδεις αρχές για αυτό. ‘Η τις «πρώτες αρχές», όπως λένε κάποιοι. Όπως σημειώνει το CNBC, οι περισσότεροι από εμάς, δεν ακολουθούμε αυτή τη μέθοδο, αφού π.χ. για να εξετάσουμε ένα θέμα, βασιζόμαστε σε μια κοινή γνώση που υπάρχει για αυτό. Ωστόσο, αν δεις ένα θέμα στη «ρίζα» του, μπορεί να σε βοηθήσει να ανοίξεις νέους ορίζοντες τους οποίες πριν δεν έβλεπες. Και ενδεχομένως κανείς άλλος δεν τους έβλεπε.

Το 2013, ο Elon Musk είχε πει, μεταξύ άλλων, στο TEDx: «Πορευόμαστε στη ζωή, ουσιαστικά αντιγράφοντας το τι κάνουν οι άλλοι, με μικρές παραλλαγές. Αλλά αν θέλεις να κάνεις κάτι πραγματικά καινούργιο, πρέπει να εφαρμόσεις τη μέθοδο (των πρώτων αρχών)».

Και δεν είναι τυχαίο, ότι με την Tesla, ο ίδιος εφάρμοσε πράγματα που για άλλους φαίνονταν «τρελά», την εποχή που ξεκίνησε να τα εφαρμόζει ο Elon Musk. Είδε το θέμα των μεταφορών και των αυτοκινήτων από την αρχή.

Σε πρόσφατο επεισόδιο του podcast του ιδρυτή του LinkedIn, Reid Hoffman, «Masters of Scale», ο ίδιος είχε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Reed Hastings. Πάνω στο ίδιο θέμα και στο πως εφαρμόστηκε στην περίπτωση του Netflix. Όπως εξήγησε ο Hastings, στην εταιρία που είχε πριν το Netflix, δεν μπόρεσε να εφαρμόσει αρκετές καινοτομίες. Αφού υπερίσχυσε εσωτερικά η άποψη άλλης ομάδας στελεχών, που εστίαζε στην διαδικασία που γίνονται τα πράγματα και όχι στην αρχική σκέψη για αυτά.

Φτιάχνοντας το Netflix, εφάρμοσε διαφορετική τακτική. Αρχικά, το Netflix ήταν μια ταχυδρομική υπηρεσία για ενοικίασης DVD. Όμως ο Hastings είδε ότι ο ερχομός του γρήγορου ίντερνετ στις ΗΠΑ, θα άλλαζε τα πάντα. Έτσι, θέλοντας να αποφύγει ακόμα μια αποτυχία, προσέλαβε ικανούς εργαζομένους και στελέχη, και τους άφησε ελεύθερους να κάνουν ότι αυτοί νομίζουν σωστό, για το καλό της εταιρίας. «Δεν τους έδωσα καμιά άλλη κατευθυντήρια γραμμή», λέει ο Mr Netflix. Τους άφησε ουσιαστικά να τα αλλάξουν όλα, στη ρίζα του θέματος. Μη λαμβάνοντας υπόψη τη «κοινή γνώμη» της εποχής.

Και μάλιστα, όπως λέει τώρα ο Reed Hastings, αν οι εργαζόμενοι και τα στελέχη αυτά, δεν προσαρμόζονταν στην εν λόγω τακτική, τότε μάλλον δεν θα ήταν αρκετά καλοί για το Netflix. «Ήταν σίγουρο ότι η ψυχαγωγία θα εξελισσόταν με τέτοιο τρόπο που θα εξαφάνισε τα DVD, όπως οι μηχανές καύσης εξαφάνισαν τα άλογα, ως μέσο μεταφοράς», τονίζει ο ιδρυτής του Netflix.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × two =