αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚαι Πορτογάλοι στην διεκδίκηση της Αττικής Οδού

Και Πορτογάλοι στην διεκδίκηση της Αττικής Οδού

Η πορτογαλική εταιρεία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων Brisa Auto-Estradas de Portugal (BAE) επέλεξε την Ελλάδα για να κάνει το πρώτο βήμα στον τρέχοντα κύκλο ευρωπαϊκής επέκτασής της, επειδή κρίνει ότι η χώρα διαθέτει πλέον μια διαρκώς βελτιούμενη φήμη, πολιτική σταθερότητα, ικανοποιητικό ρυθμιστικό πλαίσιο και ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική συγκριτικά με την υπόλοιπη Γηραιά Ηπειρο. Αυτό σημειώνει μιλώντας στην «Καθημερινή» ο διευθύνων σύμβουλός της, Αντόνιο Πιρές ντε Λίμα, οικονομολόγος και πρώην υπουργός Οικονομικών της Πορτογαλίας, που βρέθηκε αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα στο πλαίσιο των επαφών που πραγματοποιεί ενόψει του διαγωνισμού για την εικοσιπενταετή παραχώρηση της Αττικής Οδού, την οποία διεκδικεί σε κοινοπραξία με την Intrakat. Δηλώνει βέβαιος πως το επενδυτικό κλίμα για την Ελλάδα διεθνώς θα βελτιωθεί περαιτέρω, μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας από τη χώρα, εξέλιξη που θα διευκόλυνε τη χρηματοδότηση πολλών νέων επενδύσεων.

Η «Καθημερινή» τον συνάντησε στα γραφεία του Ελληνα εταίρου της στην Παιανία και τον ρώτησε μεταξύ άλλων για το κατά πόσον ανησυχεί για την επιβράδυνση της ευρωπαϊκής οικονομίας και τον πληθωρισμό. «Η Ελλάδα θα τα πάει πολύ καλύτερα από την υπόλοιπη Ευρώπη», απαντά αβίαστα ο Πιρές ντε Λίμα. «Και παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του ΑΕΠ επηρεάζει την κυκλοφορία των οχημάτων και έτσι και τις οικονομικές επιδόσεις των εταιρειών διαχείρισης, η Brisa έχει ιδιαίτερα θετική εκτίμηση για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της ελληνικής οικονομίας», προσθέτει. Χαρακτηρίζει εξαιρετικό αυτοκινητόδρομο την Αττική Οδό και παρεμφερή με αντίστοιχους μεγάλους οδικούς άξονες στην Πορτογαλία όπου η εταιρεία του έχει μερίδιο αγοράς της τάξης του 50%. «Πορτογαλία και Ελλάδα έχουν αρκετές ομοιότητες αναφορικά με την πορεία της οικονομίας τους και νιώθουμε ασφάλεια πως θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε με ιδιαίτερα θετικό τρόπο τόσο για την Ελλάδα όσο και για τον όμιλό μας», σημειώνει.

Η Brisa Auto-Estradas de Portugal, ένας όμιλος με κέρδη EBITDA υψηλότερα των 500 εκατομμυρίων, δεν βγαίνει για πρώτη φορά έξω από τα σύνορά της. Στα 50 χρόνια ιστορίας της έχει διαχειριστεί ή διαχειρίζεται ακόμα αυτοκινητόδρομους στη Βραζιλία, και στις Ηνωμένες Πολιτείες, μια ιδιαίτερα απαιτητική αγορά, όπως εξηγεί ο Αντόνιο Πιρές ντε Λίμα. Την τρέχουσα περίοδο και κατόπιν της εισόδου στο μετοχικό της κεφάλαιο ισχυρών διεθνών θεσμικών επενδυτών, όπως το ολλανδικό ασφαλιστικό ταμείο APG, η ελβετική ασφαλιστική Swiss Life και το κορεατικό fund NPS, η Brisa υλοποιεί πλάνο διεθνούς ανάπτυξης.

Γιατί όμως ξεκίνησε από την Ελλάδα και γιατί επέλεξε ως εταίρο της την Intrakat; Ο ισχυρός άνδρας του πορτογαλικού ομίλου παραθέτει ως βασικούς λόγους τα ενθαρρυντικά μακροπρόθεσμα χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας, την εδραίωση της πολιτικής σταθερότητας, την ευρύτερη φιλική στάση της κυβέρνησης προς τις επενδύσεις, την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά της ίδιας της Αττικής Οδού, την ισχυρή θέληση της εταιρείας του να επεκταθεί διεθνώς, τις ομοιότητες με τη χώρα του αλλά και τους Ελληνες εταίρους του οι οποίοι συμμετέχουν στην κοινοπραξία με ποσοστό 30%. «Μελετήσαμε και συναντηθήκαμε με αρκετές ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, ωστόσο καταλήξαμε στην Intrakat όπου διαπιστώσαμε εκτενή εμπειρία σε έργα υποδομών και μια ομάδα στελεχών υπό τον Αλέξανδρο Εξάρχου και των νέων μετόχων με τους οποίους πιστεύουμε ότι μπορούμε να δουλέψουμε με βέλτιστο τρόπο», ξεκαθαρίζει ο CEO της Brisa αναφερόμενος στην ελληνική εισηγμένη που έχει περάσει στον έλεγχο των Δ. Μπάκου, Ι. Καϋμενάκη και Αλ. Εξάρχου και ολοκληρώνει αυτές τις μέρες αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.

Παραδέχεται βεβαίως πως το project της Αττικής Οδού είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό τόσο τεχνικά και λειτουργικά όσο και χρηματοδοτικά project, για το οποίο όμως δηλώνει απερίφραστα ότι η Brisa είναι πανέτοιμη να το υποστηρίξει με επιτυχία, εφόσον τελικά επικρατήσει στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Διαγωνισμό στον οποίο, υπογραμμίζεται, συμμετέχουν επτά ακόμα ισχυρά σχήματα όπως η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-Adrian, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-First Centier, η κοινοπραξία Egis-Bauban-DIF, η κοινοπραξία της Macquarie με τον όμιλο Κοπελούζου, η κοινοπραξία Vinci-Μυτιληναίος-Mobility Partners, η Abertis και η INC SpA.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve − 1 =