αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΘέλεις να χτίσεις το personal brand σου; Εδώ είναι το πρώτο (απρόσμενο) βήμα που πρέπει να κάνεις

Θέλεις να χτίσεις το personal brand σου; Εδώ είναι το πρώτο (απρόσμενο) βήμα που πρέπει να κάνεις

Έχουμε γράψει αρκετά άρθρα εδώ στο It’s Possible για το personal branding. Το personal branding είναι αναμφισβήτητα ένα hot θέμα στην εποχή μας. Εάν εξερευνήσετε τον όρο «personal brand» στο Google Trends, θα δείτε μια απότομη αύξηση στον αριθμό των αναζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 5 χρόνια. Κι όμως, όσο κι αν μιλάμε για personal branding, η ιδέα παραμένει… αινιγματική, με λίγους να μπορούν να εξηγήσουν πραγματικά τι ακριβώς είναι και πώς να το δημιουργήσεις σωστά. Οι συμβουλές αφθονούν, αλλά συχνά είναι περισσότερο παραπλανητικές παρά χρήσιμες.

Οι περισσότεροι personal branding advisors λένε εσφαλμένα ότι το πρώτο βήμα της δημιουργίας της προσωπικής επωνυμίας σου είναι η δημιουργία περιεχομένου. Ίσως έχετε ακούσει τη συμβουλή «Θέλετε να δημιουργήσετε ένα personal brad; Ξεκινήστε να δημοσιεύετε στο LinkedIn». Ωστόσο, η δημιουργία περιεχομένου θα πρέπει να είναι το τελευταίο βήμα στη διαδικασία δημιουργίας του personal brand σου, λέει ο αμερικανικό Entrepreneur.com.

Εάν η δημιουργία περιεχομένου δεν είναι το 1ο βήμα της δημιουργίας του personal brand, τότε ποιο είναι; Ας ξεκινήσουμε εξετάζοντας τον ορισμό του όρου όπως προτείνεται από ακαδημαϊκούς στην Ευρώπη και προσαρμόστηκε ελαφρώς από την ομάδα του Brand of a Leader: «Το personal brand είναι ένα σύνολο από μοναδικά χαρακτηριστικά σας, που παραθέτονται σε μια διαφοροποιημένη αφήγηση με στόχο να καθιερωθείτε ως ειδικός, leader ή influencer στο μυαλό του κοινού-στόχου σας».

Είτε δημιουργείτε περιεχόμενο στο LinkedIn, σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης είτε εντελώς offline γράφοντας βιβλία και δίνοντας ομιλίες, όλες αυτές είναι ενέργειες προσωπικού μάρκετινγκ– δηλαδή πράγματα που κάνετε για να καταλάβετε χώρο στο μυαλό του κοινού-στόχου σας. Αλλά προτού στοχεύσετε να καταλάβετε αυτόν τον χώρο, το πρώτο βήμα είναι να καταλάβετε:

Τα μοναδικά χαρακτηριστικά σας: Βασικές αξίες, πεποιθήσεις, προσωπικότητα, επιτεύγματα και εμπειρίες

Διαφοροποιημένη αφήγηση, γνωστή και ως η ιστορία του brand σας (ναι, έχετε μία, είτε το πιστεύετε είτε όχι!) και οι βασικοί πυλώνες του περιεχομένου σας

To δεύτερο βήμα είναι να δημιουργήσεις τη θέση σου, η οποία θα βασίζεται σε μία catchy δήλωση ή σε μία ξεχωριστή ιδέα, με την οποία θα συνδεθείς σε βάθος χρόνου. Το self-marketing είναι το τελευταίο βήμα στη διαδικασία.

Όπως εξηγεί το Entrepreneur.com, όταν βουτάτε στη δημιουργία περιεχομένου χωρίς να καταλάβετε πρώτα ποια είναι η προσωπική σας επωνυμία, αναπόφευκτα χτυπάτε σε τοίχο. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή δεν έχετε τίποτα σημαντικό να πείτε ή επειδή το κοινό σας δεν ενδιαφέρεται. Αλλά πιθανότατα συμβαίνει επειδή έχεις πάει σε μία πρόχειρη στρατηγική «ψεκάστε σκουπίστε- τελειώσατε».

Για να δώσεις περισσότερο βάθος στο personal brand σου, είναι χρήσιμο να σκεφτείς μία σειρά από points όπως:

Lifeline – τα πάνω και τα κάτω της ζωής σας, με βασικά μαθήματα και συμπεράσματα

Το ΓΙΑΤΙ σας — και ως επιχειρηματίας, αλλά και συγκεκριμένα πίσω από την επιθυμία σας να δημιουργήσετε ένα brand

Βασικές αξίες — όχι οι βασικές αξίες της επιχείρησής σας. Oι δικές σας βασικές αξίες!

Περιγραφή επωνυμίας — πώς θα θέλατε να σας αντιλαμβάνονται και να σας περιγράφουν

Βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας σας

Οι ηγέτες που σέβεστε — και σας καθοδηγούν στο πώς θα θέλατε να τοποθετηθείτε

Το κοινό που στοχεύεις — όχι μόνο υποψήφιοι πελάτες και εργαζόμενοι, αλλά και μια ομάδα ανθρώπων που θα θέλατε να εμπνεύσετε

Οι βασικοί σας πυλώνες περιεχομένου: θέματα με τα οποία θέλετε να συσχετιστείτε

Κάντε τις επιλογές σας. Όπως έλεγε και ο Jeroen de Flander: «Δεν μπορείς να είσαι τα πάντα για όλους. Εάν αποφασίσετε να πάτε βόρεια, δεν μπορείτε να πάτε νότια ταυτόχρονα». Εσένα ποια είναι η κατεύθυνση του personal brand σου;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen − 14 =