αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ νέα μόδα με τις απολύσεις… μέσω βιντεοκλήσης

Η νέα μόδα με τις απολύσεις… μέσω βιντεοκλήσης

Το έχουμε δει να συμβαίνει αρκετά από τότε που ξεκίνησε ο Covid και η τηλεργασία εκτοξεύτηκε: Να γίνονται και απολύσεις μέσω… βιντεοκλήσης.

Τον Δεκέμβριο του 2021 η αμερικανική εταιρεία στεγαστικών δανείων Better.com τράβηξε πάνω της όλα τα βλέμματα, με μια σοκαριστική κίνηση που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. «Εάν είστε σε αυτή την βιντεοκλήση, είστε μέλος της άτυχης ομάδας που απολύεται» είπε με δόσεις κυνισμού στους 900 υπαλλήλους που είχε καλέσει σε διάσκεψη μέσω zoom ο  CEO της εταιρείας, Βίσαλ Γκαργκ. «Η απασχόλησή σας στην εταιρεία μας τερματίζεται. Η απόφαση έχει άμεση ισχύ», συμπλήρωσε.

Έκτοτε αρκετές ακόμη εταιρείες ακολούθησαν το παράδειγμά της. 

Έξι μήνες μετα η εταιρεία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Carvana απέλυσε 2.5000 εργαζομένους με παρόμοιο τρόπο. Άλλοι ενημερώθηκαν μέσω Zoom και άλλοι με ένα email. H σουηδική fintech Klarna έστειλε σε όλους τους εργαζομένους ένα ηχογραφημένο μήνυμα με το οποίο ο CEO ενημέρωνε ότι η εταιρεία προχωρεί άμεσα στην κατάργηση 700 θέσεων εργασίας. Χρειάστηκε να περιμένουν για 48 ώρες προκειμένου να μάθουν μέσω email ποιοι ήταν μεταξύ των απολυμένων.

Οι μαζικές απολύσεις υπήρχαν πάντα – ειδικά σε περιόδους κρίσης και έντονης αβεβαιότητας. Αλλά στην εποχή της εξ αποστάσεως εργασίας γίνονται και αυτές ψηφιακά.

Όπως εξηγεί στο BBC o Χάιντεν Γούντλι, καθηγητής επαγγελματικής συμπεριφοράς στο Ivey Business School του Western University, ακομη και για εργαζομένους που απασχολούνται πλέον αποκλειστικά εξ αποστάσεως, η απόλυση μέσω zoom είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί. Και τούτο γιατί ο τρόπος αυτός συνδυάζει δύο κακές πρακτικές: την απόλυση ανά ομάδες και την γνωστοποίησή της χωρίς απευθείας συζήτηση με τον εργαζόμενο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen + seventeen =