αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ Κρι Κρι «ποντάρει» στις διεθνείς αγορές και πουλά 1 στα 4 προϊόντα της στο εξωτερικό

Η Κρι Κρι «ποντάρει» στις διεθνείς αγορές και πουλά 1 στα 4 προϊόντα της στο εξωτερικό

Το “χαρτί” του επώνυμου ελληνικού γιαουρτιού στις διεθνείς αγορές και δη στις ευρωπαϊκές, αποφάσισε να παίξει πιο έντονα η ΚΡΙ ΚΡΙ, η οποία μέχρι και πριν από λίγο διάστημα “σέρβιρε” τις ξένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ κυρίως με γιαούρτια και παγωτά ιδιωτικής ετικέτας.

Η γαλακτοβιομηχανία, η οποία το 2016 πούλησε στις διεθνείς αγορές 1 στα 4 προϊόντα που παρήγαγε στις εγκαταστάσεις της στις Σέρρες, “ποντάρει” στις διεθνείς αγορές, οι οποίες πέρυσι απορρόφησαν τους κραδασμούς που δέχθηκε στην εσωτερική αγορά από την κατάρρευση του δικτύου της Μαρινόπουλος.

Βέβαια εκτός από την εσωτερική αγορά, στην οποία συνεχίσθηκε και το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς η πτώση της κατανάλωσης, με τις συνολικές πωλήσεις γάλακτος να υποχωρούν κατά 13% και κατά 8,5% γιαούρτης, αρνητικές επιπτώσεις στην εξαγωγική δραστηριότητα της ενδεχομένως να αντιμετωπίσει η εταιρεία από την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όπως σημειώνει το Capital.gr, σήμερα το Ηνωμένο Βασίλειο απορροφά λιγότερο από το 10% του συνολικού κύκλου εργασιών της -οι συνολικές εξαγωγές της αποτελούν το 23,5% του τζίρου της- ωστόσο αποτελεί βασικό εξαγωγικό προορισμό των προϊόντων της. Εκτός από το Ηνωμένο Βασίλειο, σημαντικές εξαγωγικές της αγορές, είναι επίσης η Ιταλία, η Ολλανδία και η Γερμανία, στις οποίες μέσα στις επόμενες εβδομάδες πρόκειται να τοποθετήσει το γιαούρτι της Super Spoon το οποίο βρίσκεται ήδη στα ράφια του Βελγίου, όπως ανέφερε στο Capital.gr πηγή της εταιρείας.

Πέρυσι η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, κατάφερε να ενισχύσει κατά 30% τις εξαγωγές της, με αποτέλεσμα αυτές να αποτελούν το 23,5% του τζίρου της, ενώ το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς “τρέχουν” με ρυθμό ανάπτυξης 50%, με τις πωλήσεις της στην εσωτερική αγορά να καταγράφουν χαμηλό διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι το λειτουργικό αποτέλεσμα από τις πωλήσεις προϊόντων γιαούρτης στις διεθνείς αγορές, είναι αναλογικά σημαντικά υψηλότερο από το λειτουργικό αποτέλεσμα των πωλήσεων της στο εσωτερικό της χώρας.

Η ουσία είναι πως οι καλές περσινές εξαγωγικές επιδόσεις της γαλακτοβιομηχανίας απορρόφησαν τους κραδασμούς από την εσωτερική αγορά, με αποτέλεσμα ο τζίρος της να μειωθεί μόλις κατά 0,5% στα 66,41 εκατ. ευρώ, τα EBITDA της ενισχύθηκαν κατά 50,3% στα 10,99 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 62,3% στα 6,24 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι πέρυσι η ΚΡΙ ΚΡΙ προχώρησε σε διαγραφή απαίτησης 3 εκατ. ευρώ από τη Μαρινόπουλος εκ των οποίων το 1,5 εκατ. ευρώ επιβάρυνε τα αποτελέσματα του 2016 ενώ τα υπόλοιπα τη χρήση του 2015. Ο χαμένος τζίρος της Μαρινόπουλος, όπου είχε παρουσία μέσω επώνυμων προϊόντων αλλά κυρίως προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αναπληρώθηκε με την αλλαγή του μίγματος και την έμφαση που έδωσε στα επώνυμα προϊόντα της.

Την ίδια ώρα η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία “τρέχει” νέα επένδυση 10 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της παραγωγικής της υποδομής. Για το σχέδιο αυτό, έχει υποβάλλει αίτηση υπαγωγής του στον αναπτυξιακό νόμο ν.4399/2016 (όπως και οι υπόλοιποι επενδυτές αναμένουν την αξιολόγηση του επενδυτικού της σχεδίου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομίας) ενώ η ολοκλήρωσή της επένδυσης τοποθετείται στα τέλη της φετινής χρονιάς.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 + 8 =