αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ ιστορία του μετανάστη που δημιούργησε μια επιχείρηση 78 εκατ. δολαρίων ξεκινώντας από ένα υπόγειο

Η ιστορία του μετανάστη που δημιούργησε μια επιχείρηση 78 εκατ. δολαρίων ξεκινώντας από ένα υπόγειο

Η ανατρεπτική ιστορία του Harrison Tang τα έχει όλα: μια αρχική ιδέα, την μετατροπή της ιδέα σε μια ακόμα καλύτερη, την μετανάστευση, το ξεκίνημα μέσα σε ένα υπόγειο, την μεγάλη επιτυχία. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά, για να καταλάβουμε πως ξετυλίχτηκε αυτό το success story.

O Harrison Tang πήγε στις ΗΠΑ από την Ταϊβάν, σε ηλικία 13 ετών. Χωρίς καν να μιλά την τοπική γλώσσα. Μάλιστα, τον πρώτο καιρό ήθελε να γυρίσει πίσω στην χώρα του, αφού δυσκολευόταν να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον. Τελικά, παρέμεινε στις ΗΠΑ και μπήκε στο Stanford University, όπου σπούδασε μηχανικός υπολογιστών. εκεί γνώρισε 3 άτομα: τον Eric Liang, τον Ray Chen και τον Michael Daly. Η ομάδα των τεσσάρων ίδρυσε το 2006 μια πλατφόρμα, με το όνομα Spokeo. Στο υπόγειο των γονιών του Harrison Tang.

Ποια ήταν η ιδέα: αρχικά οι 4 συμφοιτητές ήθελαν να δημιουργήσουν μια πλατφόρμα, μέσω τις οποίας ο χρήστης θα μπορούσε να «διασυνδέσει» τα προφίλ του στα Social Media. Και να εμφανίζεται εκεί, συγκεντρωτικά, ότι κάνει σε όλα τα προφίλ του. Σύντομα όμως ο Harrison Tang και η ομάδα του κατάλαβαν ότι ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται μαζικά για κάτι τέτοιο. Όπως σημειώνει το CNBC, τότε ήταν η εποχή που το My Space κυριαρχούσε, ενώ το Facebook ανέβαινε δυναμικά. Παράλληλα, υπήρχαν και κάποια άλλα Social Media τα οποία είχαν το κοινό τους.

img_1264Έτσι η ομάδα έκανε μια έρευνα αγοράς και αποφάσισε να κάνει το μεγάλο pivot. Και να αλλάξει την αρχική ιδέα. Μετατρέποντας το Spokeo σε μια πλατφόρμα στην οποία ο χρήστης μπορεί να αναζητήσει ανθρώπους και πληροφορίες για αυτούς όπως το τηλέφωνο, social media profiles και το email. Πληροφορίες που εκείνη την εποχή ήταν αρκετά πιο δύσκολο να τις βρεις.

Ενθουσιασμένοι από τη δεύτερη ιδέα τους, οι τέσσερις νέοι άρχισαν να ψάχνουν για χρηματοδότηση, έτσι ώστε να αναπτυχθούν. Βρήκαν όμως μόνο κλειστές πόρτες.

«Όταν είσαι ένας νέος που μόλις έχεις αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο, κανείς δεν θέλει να σου δώσει χρήματα. Το προσπαθήσαμε. Αλλά οι επενδυτές αρνήθηκαν ή μας πρότειναν πολύ κακούς όρους» λέει ο Harrison Tang.

Το 2008 το Spokeo ήταν έτοιμο να καταρρεύσει. Χρηματοδότηση δεν είχε βρεθεί και όλα έδειχνα ότι το όνειρο θα τελείωνε εκεί. Όμως, ο Tang στράφηκε προς τους γονείς του για οικονομική βοήθεια και εξασφάλισε 250.000 δολάρια. Μια «ανάσα», σε εκείνη τη φάση. «Θυμάμαι τον πατέρα μου να μου λέει ότι η οικοδόμηση μιας επιχείρησης δεν είναι ένα σπριντ, αλλά ένας μαραθώνιος» σημειώνει ο Tang.

Εκεί έρχεται μια ακόμα ανατροπή. Ο πατέρας του Tang (που είχε δώσει και τα χρήματα) τους λέει να φύγουν από το υπόγειο που μέχρι τότε «έτρεχαν» την νέα επιχείρηση. Και να ενοικιάσουν γραφεία έξω. Η ομάδα των τεσσάρων αποχωρεί από το παλιό υπόγειο και πάει σε γραφεία. Εκεί καταστρώνει τα πλάνα της, συνειδητοποιούν ότι οι άνθρωποι είναι πρόθημοι να πληρώσουν ένα χρηματικό αντίτιμο έτσι ώστε να βρουν άμεσα και εύκολα τις πληροφορίες που θέλουν και αλλάζουν τη στρατηγική τους. Αποφασίζουν ότι τα έσοδα τους θα έρχονται από συνδρομές και όχι από διαφήμιση.

Το πλάνο βγαίνει. Και η εταιρία αναπτύσσεται. Το αποτέλεσμα; Σήμερα η πλατφόρμα Spokeo απασχολεί περίπου 200 εργαζομένους. Έχει 18 εκατ. μοναδικούς χρήστες κάθε μήνα, ενώ το 2015 είχε έσοδα που άγγιζαν τα 78 εκατ. δολάρια.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve − six =