αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ ελληνική εφαρμογή που θέλει να βάλεις τέλος στις ουρές αναμονής στην χώρα μας

Η ελληνική εφαρμογή που θέλει να βάλεις τέλος στις ουρές αναμονής στην χώρα μας

Ουρές, ουρές, ουρές. Όλοι μας έχουμε περιμένει σε μια τέτοια. Σε κάποια επιχείρηση ή ακόμα πιο συχνά σε κάποια Δημόσια Υπηρεσία. Οι ουρές αναμονής είναι εδώ και χρόνια ένα καθημερινό φαινόμενο στην Ελλάδα. Και πως θα μπορούσε αυτό να λυθεί; Μια παρέα φίλων φαίνεται πως έχει βρει την (digital) λύση. Οι Γιάννης Πάχος, Αναστάσης Μπλέτσης, Πέτρος Δημητρακόπουλος και Κωνσταντίνος Τσιλιβαράκος είναι οι ιδρυτές της εφαρμογής Timejack. Μέσα από την οποία σου μπορείς να δεις τον μέσο όρο αναμονής π.χ. σε μια Δημόσια Υπηρεσία, να κάνεις… την κράτηση σου στην ουρά, και να ενημερωθείς για το πότε θα έρθει η σειρά σου. Χωρίς να περιμένεις ατελείωτες ώρες εκεί.

Ο Γιάννης Πάχος μιλά στο It’s Possible για το ιδιαίτερο project που έχει δημιουργήσει η ομάδα, εξηγεί το πως ακριβώς λειτουργεί, απαντά στο αν υπάρχει περίπτωση να γίνουν… αψιμαχίες στις ουρές λόγω της εφαρμογής, ενώ παραθέτει και μια δική του κωμικοτραγική εμπειρία που οδήγησε εν τέλει στην δημιουργία του App.

Πως προέκυψε η ιδέα για την εφαρμογή σας;

Η ιδέα προέκυψε μέσα από ένα Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό στον οποίο κληθήκαμε να σκεφτούμε προβλήματα που μας ταλαιπωρούν στην καθημερινότητα μας, και να παρουσιάσουμε μια πιθανή λύση για κάποιο από αυτά. Η ομάδα μας ανέπτυξε μια εφαρμογή (προκάτοχος του Timejack), η οποία είχε σαν στόχο να επιλύσει το πρόβλημα των ουρών αναμονής σε όλα τα λουνα παρκ της Ευρώπης. Η ιδέα φαινόταν αρκετά υποσχόμενη και αφού παρουσιάσαμε το επιχειρηματικό μοντέλο στην επιτροπή, βραβευτήκαμε με το 1ο Βραβείο. Παράλληλα, ήρθαμε σε επαφή με διάφορα λουνα παρκ μέχρι που τελικά καταφέραμε να τεστάρουμε την εφαρμογή στο Allou Fun Park.

Ερχόμενοι σε διαρκή επαφή με επιχειρηματικούς συμβούλους, αλλά και παίρνοντας feedback από πιθανού χρήστες, διαπιστώσαμε πως η αγορά «ψάχνει» κάτι πιο καθολικό. Διαπιστώσαμε πως δεν είναι πολλοί οι πελάτες που θα κατεβάσουν μια εφαρμογή με σκοπό να εξυπηρετηθούν αυτήν τη μια φορά στον 1 ή 2 χρόνια που θα επισκεφτούν το λουνα παρκ της περιοχής τους. Αντίθετα, υπάρχει η ανάγκη για ένα καθολικό queueing app, μέσω του οποίου οι χρήστες θα μπορούν να αποφεύγουν τις ουρές αναμονής σχεδόν σε κάθε περίσταση. Από την συναυλία, στο ΙΚΑ, στην ιατρική κλινική, στα μουσεία κτλ.

Έτσι δημιουργήθηκε το Timejack, ένα Progressive Web App (PWA) που επιλύει το πρόβλημα των ουρών καθολικά. Το Timejack αποσκοπεί να γίνει το προσωπικό “universal queueing app” όλων των πολιτών/καταναλωτών που αντιμετωπίζουν καθημερινά το διαχρονικό πρόβλημα των ουρών αναμονής.

Με απλά λόγια πως λειτουργεί;

Πως μπορεί ένας χρήστης να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή και να επωφεληθεί από την υπηρεσία μας:

Βήμα 1: Επισκεφτείτε το https://timejack.gr/ και εγγραφείτε δωρεάν, (μέσω συσκευής που είναι συνδεδεμένη στο internet, κινητό ή υπολογιστή)
Βήμα 2: Επιλέξτε την επιχείρηση/Δήμο που επιθυμείτε και δείτε το μέσο χρόνο αναμονής για εκείνη τη στιγμή;
Βήμα 3: Επιλέξτε “Join Queue” και ενημερωθείτε για το πότε είναι η σειρά σας;
Βήμα 4: Ελάτε στην επιχείρηση/Δήμο στο χρόνο που θα σας δοθεί από την εφαρμογή και εξυπηρετηθείτε χωρίς ουρά.

Σε περίπτωση που χρειάζεστε περισσότερο χρόνο σας δίνεται η ευκαιρία να μεταβείτε σε μια θέση (ψηφιακή) στην ουρά πιο μετά.

Οι Γιάννης Πάχος και Αναστάσης Μπλέτσης

Θα πει κάποιος: Ωραία ιδέα, αλλά δεν υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθούν… τσακωμοί στις ουρές; Το λέω με δεδομένο ότι κάποιοι θα περιμένουν όρθιοι στις ουρές, ενώ κάποιοι άλλοι θα πηγαίνουν «εμβόλιμα» μέσω της εφαρμογής

Ναι υπάρχει αυτός ο κίνδυνος και τον έχουμε εξαρχής λάβει υπόψιν μας. Η εφαρμογή είναι εξαιρετικά απλή και εύχρηστη, σε συνδυασμό με το ότι δεν απαιτεί από το χρήστη να την κατεβάσει στο κινητό του. Συνεπώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάλλιστα από κάθε χρήστη που έχει smartphone και γνωρίζει πως να το χειριστεί. Επιπλέον, θα υπάρχουν ειδικοί σηματοδότες σε κάθε κατάστημα, εξηγώντας ότι η εκάστοτε ουρά χρησιμοποιείται αποκλειστικά από χρήστες της εφαρμογής μας. Στην ουσία θα μοιάζει σαν fast lane, ένα concept το οποίο λειτουργεί χρόνια τώρα σε διάφορες επιχειρήσεις (π.χ. Disneyland), με τον μέσο άνθρωπο να έχει συμφιλιωθεί κάπως με αυτήν την ιδέα.

Στην πράξη, αυτό που διαπιστώσαμε με μεγάλη μας χαρά και έκπληξη μετά από το testing στο Allou fun Park και στο Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, είναι πως δεν υπήρξε σχεδόν κανένα παράπονο από τους πελάτες για την ουρά του Timejack.

Ποιο είναι το πιο περίεργο ή κωμικοτραγικό σκηνικό που έχετε δει εσείς σε ουρές κατά τη διάρκεια των προηγούμενων χρόνων;

Μέχρι στιγμής δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο τέτοιο σκηνικό σαν Timejack. Παρόλα αυτά, όπως όλοι μας έχουμε τουλάχιστον μια αρνητική εμπειρία σχετική με ουρές αναμονής, έτσι και εγώ έχω τη δική μου (Γιάννης Πάχος – ένας εκ των ιδρυτών), η οποία συνετέλεσε σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία του Timejack. Παρακάτω περιγράφω συνοπτικά την «εμπειρία».

Όταν έκλεισα τα 18, κλήθηκα να παραστώ σε πολυσύχναστη δημόσια υπηρεσία των Νοτίων Προαστίων. Παράλληλα είχα ξεκινήσει τη θητεία μου στο στρατό και συνεπώς κατείχα μόνο τη στρατιωτική ταυτότητα μαζί μου. Με είχαν καλέσει να παραλάβω κάποιο έγγραφο, και ενώ ανέφερα την περιορισμένη διαθεσιμότητα μου λόγω στρατιωτικών υποχρεώσεων μπόρεσα να παραστώ άμεσα στην υπηρεσία. Η ουρά αναμονής ήταν χαρακτηριστικά μεγάλη, με μέση αναμονή 4-5 ώρες. Οι διαπληκτισμοί και η απόγνωση των παρευρισκόμενων δεν είχε σταματημό. Εγώ ήμουν αρκετά υπομονετικός (λόγω νεαρής ηλικίας ίσως), και με είχα προειδοποιήσει για τα χειρότερα (ακριβώς ότι αντιμετώπισα δηλαδή). Τελικά, μετά από περίπου 5 ώρες ορθοστασίας έφτασε η σειρά μου. Ανέφερα στην υπάλληλο τον λόγο επίσκεψής μου και μου ζήτησε ταυτότητα. Εγώ, αμέριμνος της έδωσα την μοναδική που είχα πάνω μου – τη στρατιωτική- . Σε εκείνο το σημείο αντικρίζοντας το βλέμμα της υπαλλήλου, κατάλαβα πως δεν θα έχει καλή κατάληξη αυτή η μέρα. Η υπάλληλος με ενημέρωσε πως η στρατιωτική ταυτότητα δεν μπορεί να γίνει δεκτή οπότε θα πρέπει να ξανά δώσω το παρόν μετά το πέρας της θητείας μου. Συνεπώς, έφυγα δίχως να έχω εξυπηρετηθεί.

Πιθανώς για κάποιος μεσήλικες κάτι τέτοιο να είναι πιο «συνηθισμένο», για μένα όμως ήταν κυριολεκτικά αδιανόητο. Εκείνη τη στιγμή δεν με ενόχλησε μόνο η ελλιπής ενημέρωση από πλευράς του Δήμου, αλλά επίσης, το γιατί να έχουν πάει χαμένες όλες αυτές οι ώρες. Γιατί να μην υπάρχει κάτι μέσω του οποίου θα μπορούσε τουλάχιστον να αποφευχθεί η φυσική αναμονή στην ουρά. Δύο χρόνια αργότερα ο προκάτοχος του Timejack γεννήθηκε.

Βλέποντας το καθαρά business κομμάτι, πως μπορεί να έχει έσοδα η εφαρμογή σας;

Η εφαρμογή μας έχει ένα σύνθετο business model, το οποίο αποτελείται από τις B2B, B2C και B2G πλευρές του. Ο κοινός παρονομαστής και στα τρία είναι ο τελικός χρήστης. Είναι αυτός που επιβαρύνεται περισσότερο από το πρόβλημα. Παράλληλα, όσο δυσαρεστείται ο τελικός καταναλωτής από τις ουρές και την εξυπηρέτηση άλλο τόσο ζημιώνεται και η επιχείρηση. Κάτι που δεν ισχύει απαραίτητα στις δημόσιες υπηρεσίες και Δήμους, μια και εκεί δεν υπάρχει ανταγωνισμός που δυνητικά θα επέλεγε ο καταναλωτής, με την ελπίδα ότι θα εξυπηρετηθεί καλύτερα. Έτσι, οι πελάτες μας είναι όλες οι δημόσιες υπηρεσίες/Δήμοι, οι επιχειρήσεις, και οι τελικοί καταναλωτές. Οι συνεργάτες μας είναι οι δημόσιες υπηρεσίες/Δήμοι και οι επιχειρήσεις.

Τέλος οι ροές εσόδων εισπράττονται κατά βάση από τις επιχειρήσεις (subscription fee), και από τους τελικούς καταναλωτές μόνο σε περιπτώσεις Δήμων και δημόσιων υπηρεσιών.

Το μοντέλο μας είναι πολύ ανταγωνιστικό μια και η προσαρμογή της εφαρμογής με την εκάστοτε εταιρία, είναι πολύ μικρή, και συνεπώς η τιμή της υπηρεσίας πολύ οικονομική.

Σε τι φάση είναι αυτή τη στιγμή το project και ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Αυτή τη στιγμή, συνεργαζόμαστε με το Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, όπου τρέχουμε ένα πιλοτικό στην υπηρεσία ΤΑΠ, που θα διαρκέσει 4 μήνες. Η εφαρμογή είναι άμεσα διαθέσιμη όλες τις μέρες και ώρες λειτουργίας του ΤΑΠ. Παράλληλα ετοιμαζόμαστε να το υλοποιήσουμε και σε μια ακόμη υπηρεσία του ίδιου Δήμου. Επιπλέον είμαστε σε επαφή και συζητήσεις με διάφορες άλλες εταιρίες και Δήμους για πιθανή συνεργασία. Στα επόμενα βήματα σκοπεύουμε να εστιάσουμε αρκετά στο marketing και την προώθηση της εφαρμογής. Ευελπιστούμε μέχρι τον Σεπτέμβρη να έχουμε τουλάχιστον 2 ακόμα εγγεγραμμένες επιχειρήσεις ή Δήμους στην πλατφόρμα μας, καθώς και λίγες εκατοντάδες χρήστες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − fourteen =