αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ άλλη άποψη: 5 τρόποι για να «σώσεις» την startup σου από την εξαγορά

Η άλλη άποψη: 5 τρόποι για να «σώσεις» την startup σου από την εξαγορά

«Το τέλος των startups είναι εδώ. Πόσες αναπτυσσόμενες εταιρίες πρέπει να εξαγοραστούν από τους ‘γίγαντες’ για να το αποδείξουμε;». Με αυτή την τολμηρή διαπίστωση ξεκινά το άρθρο του Entrepreneur.com. Και συνεχίζει λέγοντας ότι από το 2001 η Google έχει εξαγοράσει πάνω από 200 startups.

Δεν είναι μόνο όμως ο κίνδυνος του μεγάλου «ψαριού» που τρώει το μικρό. Έχουμε και τις αντιγραφές, αν τελικά δεν υποκύψεις στην εξαγορά. Πιο τρανό παράδειγμα, ίσως αυτό του Facebook. Που δεν κατάφερε κάποτε να εξαγοράσει το Snapchat (μετά το μεγάλο όχι του Evan Spiegel), και από τότε έχει επιδοθεί σε ένα ατελείωτο παιχνίδι αντιγραφών. «Παίρνοντας» σχεδόν όλες τις νέες λειτουργίες του Snap.

Ψυχραιμία. Υπάρχει πάντα και η επιλογή να κινηθείς αυτόνομα. Δεν είναι ένας εύκολο δρόμος. Ωστόσο, αν ακολουθήσεις τα παρακάτω tips τα οποία παραθέτει το Entrepreneur.com, μπορείς να τα καταφέρεις.

1- Δημιούργησε ένα ξεχωριστό brand: Φτιάξε μια startup που θα προβάλει από την αρχή το όραμα και τις αρχές της. Μην φτιάξεις ένα προϊόν που θα δίνει την εντύπωση του «build and sell». Βγες έξω από τον δρόμο που ακολουθούν οι ‘μεγάλοι’, καινοτόμησε και προσπάθησε να ξεχωρίσεις. Είναι στοιχεία που εφάρμοσε και ο Mark Zuckerberg, όταν προέκυψε μια πρόταση εξαγοράς για το FB, όταν η πλατφόρμα ήταν μόλις 4 μηνών. Την οποία αρνήθηκε.

2- Ξεκίνα με καινοτομία. Συνέχισε να καινοτομείς: Πρέπει να έχεις την κουλτούρα της διαχρονικής καινοτομίας. Μόνο έτσι θα καταφέρεις να αναπτύσσεις συνεχώς την εταιρίας σου και να παραμένεις δυναμικά μέσα στην αγορά. Η ιστορία έχει δείξει εξάλλου, ότι οι εταιρίες που δεν καινοτόμησαν και τις «ξεπέρασε η εποχή τους», τελικά, έπεσαν… στα δίχτυα κάποιοι αγοραστή. Και με όχι τόσο καλούς όρους.

3- Περιόρισε τις ευθύνες σου: Ενώ ένας ιδρυτής τα παίρνει σχεδόν «όλα πάνω του», το πρώτο διάστημα λειτουργίας της startup. Στη συνέχεια πρέπει να ξεχωρίσουν οι ρόλοι. Όσο η εταιρία αναπτύσσεται, και οι ευθύνες γίνονται περισσότερες, δεν μπορείς να τα κάνεις όλα. Δεν μπορείς να ασχολείσαι από το business plan, μέχρι τα λογιστικά. Πρέπει να ενσωματώσεις στην ομάδα ανθρώπους που θα κάνουν μια σειρά από δουλειές.

4- Κατοχύρωσε τις πατέντες σου: Μπορεί αν ξεφύγεις από τις πιέσεις για εξαγορά από τους ‘γίγαντες’. Όμως στη συνέχεια μπορεί να βρεθείς προ απροόπτου και να τους δεις να παρουσιάζουν… αυτοί τις ιδέες σου. Έχουν άλλωστε και το μπάτζετ για να το κάνουν. Είναι σημαντικό να κατοχυρώνεις τις σημαντικές πατέντες που έχεις σκεφτεί. Έτσι, ακόμα κι αν στο μέλλον θελήσεις να πουλήσεις την ιδέα σου, θα λάβεις αρκετά χρήματα.

5- Απέναντι στους αντιγραφείς: Είπαμε, ο αυτόνομος δρόμος δεν είναι εύκολος. Όσο θα λες όχι σε εξαγορές, είναι όλο και πιο πιθανό, να υπάρξουν εταιρίες που θα αντιγράψουν το project σου ή κάποιες λειτουργίες του. Πρέπει να το συνηθίσεις. Αυτό που μπορείς να κάνεις, είναι να βελτιώνεις συνεχώς το project σου, κάθε φορά που σε αντιγράφουν. Έτσι θα παραμένεις πάντα από πάνω. Και μέσα στην αγορά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − three =