αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕισάγουμε χαρτί υγείας από την Ινδονησία, την Τουρκία και… την Ιαπωνία

Εισάγουμε χαρτί υγείας από την Ινδονησία, την Τουρκία και… την Ιαπωνία

Τριάντα δισεκατομμύρια δολάρια (30 δισ. δολ), περισσότερα απ’ αυτά που δαπανήθηκαν πέρυσι, θα ξοδευτούν εφέτος σε παγκόσμιο επίπεδο για την αγορά χαρτιού υγείας, εκτιμούν οι αναλυτές που συνέταξαν την έρευνα “Toilet Roll Global Market Report 2020-30: COVID-19 Implications and Growth”. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, η παγκόσμια αγορά θα “πιάσει” εφέτος τα 47,6 δισ. δολ., από 19,6 δισ. δολ. το 2019, για να σταθεροποιηθεί στα επίπεδα των 32,3 δισ. δολ., έως το 2023. Η Technavio, από την άλλη, υπολογίζει πως η συγκεκριμένη αγορά θα αυξηθεί κατά 12,91 εκατομμύρια μετρικούς τόνους την περίοδο 2020-2024. 

Εκτόξευση της κατανάλωσης, η οποία συνδέεται με την εμφάνιση της πανδημίας και τις αγορές πανικού από τους καταναλωτές που καταγράφηκαν από τις αρχές της Άνοιξης σε διάφορες χώρες, οδηγώντας λιανεμπορικούς ομίλους να βάλουν πλαφόν στις πωλήσεις. Όπως στη Μεγάλη Βρετανία, όπου μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν επέτρεπαν στους καταναλωτές τους να αγοράσουν πάνω από δύο συσκευασίες των 12 ρολών χαρτί υγείας. 

Στην Ελλάδα, ελλείψεις στο συγκεκριμένο προϊόν δεν παρατηρήθηκαν -το συγκεκριμένο ζήτημα απασχολεί τον δημόσιο διάλογο από τις αρχές του 2015-, παρά το γεγονός ότι και εντός των τειχών καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων. 
Έχει όμως η Ελλάδα επαρκείς ποσότητες όπως π.χ. η Ολλανδία, η οποία σύμφωνα με τον πρωθυπουργό της Μαρκ Ρούτε, “υπάρχει αρκετό (σ.σ. χαρτί υγείας) σε όλη τη χώρα (σ.σ. Ολλανδία) για τα επόμενα δέκα χρόνια”; 

Από την πορεία των εισαγωγών προκύπτει πως η χώρα είναι ελλειμματική. Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, για τις εισαγωγές-εξαγωγές κατά χώρα και τετραψήφιο επίπεδο Διεθνούς Ταξινόμησης Συνδυασμένης Ονοματολογίας (CN4), προκύπτει πως η Ελλάδα για να καλύψει το κενό που υπάρχει στην αγορά, εισάγει χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτες κ.ά. αξίας άνω των 160 εκατ. ευρώ. 

Μόνο πέρυσι οι εισαγωγές σε χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτες και χαρτοβάμβακα ξεπέρασαν τα 167 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείεται να υπερβεί εφέτος τα 200 εκατ. ευρώ. Την ίδια χρονική περίοδο, δηλαδή το 2019, οι εξαγωγές ήταν μόλις 58 εκατ. ευρώ. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (βλπ. πίνακα στη δεξιά στήλη “Σχετικά Αρχεία”), πέρυσι η χώρα εισήγαγε χαρτί υγείας ακόμη και από τη μακρινή Ιαπωνία, ενώ ο βασικός προμηθευτής της παρέμεινε η Ιταλία, η Ινδονησία, η Τουρκία, η Βουλγαρία, η Γερμανία και η Αίγυπτος. Σημαντικές εισαγωγές πραγματοποιεί επίσης από την Αυστρία, τη Σερβία, την Κίνα, την Κύπρο ενώ εισάγονται και ποσότητες από τη Δανία, τη Σουηδία και τις ΗΠΑ. 

Σε αυτές τις ποσότητες δεν συμπεριλαμβάνεται η πρώτη ύλη που εισάγουν οι εγχώριες βιομηχανίες για να παράξουν το τελικό προϊόν. 

Οπότε γίνεται αντιληπτό πως η αύξηση της εγχώριας παραγωγής, σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια κατανάλωση αναμένεται ότι αυξηθεί εκθετικά, αποτελεί χρυσή ευκαιρία για τους παίκτες του κλάδου να ενισχύσουν τη δύναμή τους, κάτι που αναμένεται ότι θα επιδράσει θετικά και στο ΑΕΠ. Ίσως αυτός να ήταν και ο βασικός λόγος που η Intertrade αποφάσισε να επενδύσει για τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου. Τέσσερα χρόνια μετά την απόκτηση του σήματος Softex, η οικογένεια Ντεληδήμου, ιδιοκτήτες της Intertrade Hellas προχωρούν σε νέα παραγωγική επένδυση στη Βοιωτία, ύψους 46 εκατ. ευρώ, η οποία έλαβε την περασμένη Παρασκευή το “πράσινο φως” από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (Δ.Ε.Σ.Ε.). Στόχος του εγκεκριμένου επενδυτικού σχεδίου είναι η δημιουργία καθετοποιημένης μονάδας, μέσω της απόκτησης νέας γραμμής παραγωγής προϊόντος πρώτης ύλης χαρτιού tissue (Paper Mill) σε ιδιόκτητο οικόπεδο στη Βοιωτία. Από το έργο αναμένεται να δημιουργηθούν 50 νέες θέσεις εργασίας. 

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία, η εταιρεία το  2018 παρουσίασε πωλήσεις 73,6 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 844 χιλ. ευρώ. Εκτός από την Intertrade στους μεγάλους του κλάδου είναι και η βιομηχανία Γλάρος, συμφερόντων της οικογένειας Σκλαβενίτη, ο τζίρος της οποίας το 2018 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία) ξεπέρασε τα 35 εκατ. ευρώ από πωλήσεις μόλις 19,839 το 2013. Ο Γλάρος, είχε υλοποιήσει επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό και επέκταση της επιχείρησης, με απόκτηση νέας γραμμής παραγωγής, επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και δημιουργία επιπλέον αποθηκευτικών χώρων στα Οινόφυτα το 2014.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 5 =