αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΕίσαι μόνιμα απασχολημένος με την δουλειά; Εδώ είναι 3 τρόποι… για να σωθείς

Είσαι μόνιμα απασχολημένος με την δουλειά; Εδώ είναι 3 τρόποι… για να σωθείς

Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προστατεύσουμε και να προτεραιοποιήσουμε το χρόνο μας στη δουλειά, αλλά μπορεί να είναι δύσκολο να αποφύγουμε την έξτρα δουλειά που αναπόφευκτα καραδοκεί. Ο χρόνος σου στη δουλειά είναι πολύτιμος και όταν πρέπει να πετύχεις στόχους και να τηρήσεις προθεσμίες, αυτά τα έξτρα καθήκοντα μπορούν να συσσωρευτούν και να κάνουν το φόρτο εργασίας σου να μοιάζει αδύνατο να τον διαχειριστείς. 

Αν αισθάνεσαι πνιγμένος στη δουλειά και διαρκώς απασχολημένος, διάβασε πώς να ξεκαθαρίσεις το πρόγραμμά σου από τα επιπλέον καθήκοντα. 

Κατηγοριοποίησε τα καθήκοντά σου 

“Βαλε τα καθήκοντα σε 3 κατηγορίες”, προτείνει ο Mitchell Marks, Ph.D., οργανωσιακός ψυχολόγος και καθηγητής στο San Francisco State University College of Business. Η πρώτη είναι η κατηγορία “Κάν’ το αμέσως!”, για καθήκοντα με προθεσμία. Στην συνέχεια, ακολουθεί η κατηγορία “Κάν’ το αργότερα”, μια κατηγορία για αργότερα, όπου βρίσκονται τα project με τα οποία δε σ’ αρέσει να ασχολείσαι. Τέλος, η κατηγορία “Μην ασχολείσαι” και σκέψου αν το καθήκον όντως πρέπει να ολοκληρωθεί. “Αν μια δουλειά βρίσκεται στο γραφείο σου για εβδομάδες ή μήνες, ίσως δεν είναι αρκετά σημαντική για να την χωρέσεις στο πρόγραμμά σου”, αναφέρει ο Marks. “Αναρωτήσου αν η καριέρα θα είχε πρόβλημα αν δεν την έκανες ποτέ. Αν όχι, πέτα τη.” 

Χώρισε τη δουλειά σου σε τμήματα 

Συχνά, η λίστα μας μοιάζει τρομακτική, γιατί τη βλέπουμε σαν έναν τεράστιο όγκο εργασίας. Ο Marks προτείνει να την χωρίσεις σε μικρότερα τμήματα και να ορίσεις μια ώρα για κάθε καθήκον. Με αυτόν τον τρόπο, ο όγκος της δουλειάς θα μοιάζει πιο διαχειρίσιμος και μπορείς να αποφασίσεις τι είναι προτεραιότητα και τι όχι. 

Πες όχι

Επιτέλους, μάθε να λες όχι σε μια δουλειά και επίτρεψε στον εαυτό σου να το κάνει. Σε ένα άρθρο στο Harvard Business Review, η Elizabeth Grace Saunders, μία coach διαχείρισης χρόνου και συγγραφέας του The 3 Secrets to Effective Time Investment, μας προτείνει να πούμε όχι στην έξτρα δουλειά που μας ζητούν να κάνουμε, όταν δεν έχουμε χρόνο. “Λέγοντας όχι, κάνεις τη διαφορά μεταξύ ενός γεμάτου και ενός χαλαρού προγράμματος.” γράφει. Η Saunders συστήνει να εντοπίσεις τις υποχρεώσεις που δεν κάνουν καλή χρήση του χρόνου σου και να αρνηθείς με τρόπο τις απαιτήσεις που αφαιρούν τη συγκέντρωσή σου από εκεί που πρέπει. “Λέγοντας όχι στις υποχρεώσεις που δεν εναρμονίζονται με τις προτεραιότητες ή τις ανάγκες σου μπορεί να οδηγήσει σε μια αρχική αμηχανία,” προσθέτει. “Αλλά στο τέλος θα κερδίσεις πολύ χρόνο.” 

Πηγή: Thrive Global Greece

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − 11 =