αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΔύο startuppers, η γνωριμία μέσω Linkedin και η πλατφόρμα που βοηθά τα ξενοδοχεία στις online κριτικές τους

Δύο startuppers, η γνωριμία μέσω Linkedin και η πλατφόρμα που βοηθά τα ξενοδοχεία στις online κριτικές τους

Όλα ξεκίνησαν από μια γνωριμία στο Linkedin. Και μετά από πολλές δοκιμές και αρκετό feedback, οι Άρης Παττακός και Στράτος Μπότης έφτιαξαν το GuestFlip. Ζούμε στην εποχή των online κριτικών, και η πλατφόρμα τους εστιάζει ακριβώς εκεί: Βοηθά τους ξενοδόχους να διαχειριστούν αυτές τις κριτικές και να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους.

Ο Άρης Παττακός μιλά στο It’s Possible για το πως ξεκίνησαν όλα, με ποιον τρόπο λειτουργεί η πλατφόρμα τους, ενώ περιγράφει και το πως είναι η startupική καθημερινότητα.

Καταρχήν πως γνωριστήκατε οι δύο ιδρυτές και πως φτάσατε στην ιδέα για το GuestFlip;

Η αρχική μας γνωριμία έγινε μέσω LinkedIn. Δουλεύαμε για μερικούς μήνες μαζί μέχρι που αποφασίσαμε να κάνουμε commit full-time και να ξεκινήσουμε την εταιρία. Είχαμε μια ιδέα στο μυαλό μας: να βοηθήσουμε τα ξενοδοχεία να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους. Η λύση μας προέκυψε μέσα από πολλές συζητήσεις με ανθρώπους του χώρου, αλλά και μέσα από διάφορες “αποτυχημένες” προσπάθειες.

Δοκιμάσαμε πολλές ιδέες σε μορφή prototype, διαρκώς παίρναμε feedback από ξενοδόχους μέχρι που φτάσαμε στην μορφή που έχει το προϊόν μας σήμερα.

Με απλά λόγια, τι κάνει το project σας;

Το προϊόν μας βοηθάει τα ξενοδοχεία να αναβαθμίζουν την εμπειρία των πελατών τους και να βελτιώνουν την online εικόνα τους. Μέσα στην πλατφόρμα μας, μπορεί ένα ξενοδοχείο να παρακολουθεί όλες τις κριτικές που λαμβάνει online και να στέλνει στοχευμένα ερωτηματολόγια σε πελάτες του. Μέσα από έξυπνες αναλύσεις και αυτοματισμούς, μπορεί το ξενοδοχείο να λύνει προβλήματα για τους επισκέπτες του και να αναβαθμίζει τις υπηρεσίες του ενώ ταυτόχρονα φροντίζει να έχει μια καλή online φήμη.

Όλη αυτή η νέα πραγματικότητα με τις online κριτικές –που δεν αφορά μόνο τα ξενοδοχεία- θεωρείτε ότι είναι κάτι θετικό για τους χρήστες και τις επιχειρήσεις; Ποια είναι τα θετικά και τα ίσως αρνητικά που βλέπετε εσείς

Για τους καταναλωτές τα πλεονεκτήματα είναι σαφή. Είναι πολύ ευκολότερο να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλές επιχειρήσεις για να καλύψουν τις ανάγκες τους, έχοντας περισσότερη σιγουριά για την απόφασή τους μιας και μπορούν να δουν πραγματικές απόψεις άλλων ανθρώπων. Το πραγματικά χρήσιμο για τους καταναλωτές είναι ότι μπορούν να γνωρίζουν πολλά πράγματα για την ποιότητα κάθε επιχείρησης οπουδήποτε στον κόσμο. Αυτό τους προστατεύει από το να ξεγελαστούν από επιχειρήσεις και αυξάνει κατά πολύ τις πιθανότητές τους να έχουν μια θετική εμπειρία.

Για τις επιχειρήσεις είναι λιγάκι πιο σύνθετο θέμα. Είναι προφανώς ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τις επιχειρήσεις που παρέχουν υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, γιατί ουσιαστικά ανταμείβεται η προσπάθειά τους. Ωστόσο, είναι αρκετά μεγάλη η πίεση γιατί βρίσκονται στο “στόχαστρο” για οποιαδήποτε ατέλεια ή παράλειψη. Σε κάθε περίπτωση, η νέα πραγματικότητα αυτή γεννάει έναν υγιή ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις όπου το στοιχείο που ξεχωρίζει την κάθε μία είναι η προσοχή στην λεπτομέρεια και στην εμπειρία του πελάτη.

Μια ακόμα δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, είναι οι απειλές από κακόβουλες πρακτικές εντός αυτής της νέας πραγματικότητας. Ενδεικτικά υπάρχουν:

  • οι απειλές πελατών για κακή κριτική ζητώντας ως αντάλλαγμα δωρεάν υπηρεσίες
  • κακόβουλες ή αναληθείς κριτικές

Πως είναι πλέον η (startup) καθημερινότητα σας; Και πως συνδυάσατε, για παράδειγμα, διακοπές και δουλειά το καλοκαίρι που μας πέρασε;

Η startup καθημερινότητά μας περιλαμβάνει σκληρή δουλειά τις περισσότερες ώρες την ημέρα. Η δουλειά μας περιλαμβάνει φυσικά πολλά ευχάριστα όπως είναι το δημιουργικό κλίμα που υπάρχει μέσα στην ομάδα μας και οι στενές σχέσεις που έχουμε με τους πελάτες μας.

Οι διακοπές μας ήταν σύντομες, 5 μέρες γύρω από το 15αύγουστο δηλαδή. Ουσιαστικά συνεχίσαμε να εργαζόμαστε αλλά σε πιο ελαστικό ωράριο, ενώ ήταν και ευκαιρία για στοχασμό και long-term planning.

Αν ερχόταν σήμερα κάποιος και σας έκανε την πρόταση να αφήσετε το project σας και να πάτε να δουλέψετε full time, ως υπάλληλοι, για μια μεγάλη εταιρεία, θα το κάνατε;

Η απλή απάντηση σε αυτό είναι πως δε θα το σκεφτόμασταν καν. Δεν θα το σκεφτόμασταν πριν 1.5 χρόνο όταν πρωτο-ξεκινούσαμε αλλά ειδικά όχι τώρα που έχουμε μια δυνατή ομάδα, πολλούς πελάτες και χρηματοδότηση.

Και εγώ και ο Στράτος ήμασταν αποφασισμένοι εξαρχής να χτίσουμε την εταιρία και να τη μεγαλώσουμε, για αυτό άλλωστε αφήσαμε κάθε άλλη ασχολία εξ αρχής. Η μέχρι τώρα πορεία μας έχει ενθαρρύνει ακόμα παραπάνω και για αυτό το λόγο θα συνεχίσουμε να δίνουμε βάση αποκλειστικά στην εταιρεία και να αναπτυσσόμαστε σαν άνθρωποι παράλληλα με την ανάπτυξη της εταιρίας.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα σε ότι αφορά το GuestFlip;

Ο βασικός μας στόχος για τον επόμενο καιρό είναι να αναπτυχθούμε ακόμα περισσότερο στην αγορά. Προσθέτουμε διαρκώς νέες δυνατότητες στο προϊόν μας που καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες των ξενοδοχείων. Παράλληλα επενδύουμε σε marketing & πωλήσεις, κλείνουμε συνεργασίες με άλλες εταιρείες του χώρου και στηρίζουμε τους πελάτες μας ώστε να πετυχαίνουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Αυτή τη στιγμή έχουμε πελάτες σε 5 χώρες και αναπτυσσόμαστε ταχύτατα. Ο στόχος μας είναι να φτάσουμε τα 1.000 ξενοδοχεία μέσα στο 2020.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 − 7 =