αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΔύο Έλληνες startuppers που έχουν αρνηθεί χρηματοδότηση από επενδυτές. Είναι οι ιδρυτές της Callspot

Δύο Έλληνες startuppers που έχουν αρνηθεί χρηματοδότηση από επενδυτές. Είναι οι ιδρυτές της Callspot

Εργάζονταν μαζί στην PeoplePerHour.com. Αποφάσισαν να ξεκινήσουν την δική τους startup, και το έκαναν με δικά τους χρήματα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά όπως παραδέχονται έχουν πει «όχι» σε όσους τους προσέγγισαν για χρηματοδότηση. Οι Φώτης Χατζηδάκης και Γιώργος Ταβατζόπουλος, είναι οι ιδρυτές της Callspot. Με απλά λόγια, παρέχουν μια προηγμένη click-to-call υπηρεσία, έναν εύκολο τρόπο για να επικοινωνούν οι πελάτες με τις ομάδες πωλήσεων και support απευθείας από το website της εκάστοτε επιχείρησης. 

Ο Φώτης Χατζηδάκης μιλά στο It’s Possible για το πως ακριβώς λειτουργεί το project τους, εξηγεί τι ισχύει με τα δεδομένα πελατών που επεξεργάζονται, ενώ παραθέτει και τα μελλοντικά σχέδια της ομάδας.

Πως γνωριστήκατε οι ιδρυτές μεταξύ σας και πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;

Με τον Γιώργο γνωριστήκαμε το 2017, όταν δουλεύαμε μαζί σε ένα αγγλικό startup, την PeoplePerHour.com. Η Callspot γεννήθηκε σαν ιδέα τον Μάρτιο του 2019, μετά από ένα τηλεφώνημα μου στο HMRC όπου περίμενα ώρες στην αναμονή μέχρι να με εξυπηρετήσουν και αναρωτιόμουν γιατί δε μπορώ να προγραμματίσω απλά μια κλήση μαζί τους. Έμενα και δούλευα στο Λονδίνο τότε αλλά σκόπευα να μετακομίσω στη Βιέννη, οπότε έπρεπε να τους ενημερώσω ότι θα φύγω ώστε να μην πληρώνω φόρους. Η εμπειρία της ατέρμονης αναμονής λοιπόν με οδήγησε στην ιδέα πως αν αντιμετωπιστεί η ελλιπής εξυπηρέτηση πελατών, μπορεί να οδηγήσει σε ανάπτυξη εσόδων και κερδών.

Ξεκινήσατε με δικά σας κεφάλαια ή λάβατε κάποια εξωτερική χρηματοδότηση; Και ποια είναι τα γενικότερα πλάνα σας πάνω σε αυτό το κομμάτι;

Η startup μας είναι bootstrapped, δηλαδή έχει χρηματοδοτηθεί από δικά μας κεφάλαια. Μέχρι στιγμής, θεωρούμε πως αυτή ήταν η καλύτερη επιλογή αφού μας επέτρεψε να ξεκινήσουμε χωρίς να χάσουμε χρόνο στην αναζήτηση επενδυτών. Επιπλέον, αξιοποιήσαμε τον χρόνο μας στο να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό MVP με ουσιώδη features τα οποία δίνουν value στους πελάτες μας από το πρώτο λεπτό.

Όπως έχει πει και ο Richard Branson, πρέπει να επιδιώκεις το scale-up όταν είσαι έτοιμος, όχι όταν απλά παρουσιάζεται η ευκαιρία. Μας έχουν προσελκύσει ήδη προτείνοντάς μας χρηματοδότηση, όμως αρνηθήκαμε καθώς θεωρούμε πως τώρα δεν είναι η σωστή στιγμή. Entrepreneurs που δέχονται μια χρηματοδότηση απερίσκεπτα, χωρίς κριτική σκέψη, είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσουν αχρείαστα ρίσκα στην εταιρεία τους.

Όταν αποκτήσουμε το ανάλογο customer traction, θα κινθούμε αναλόγως.

Ο Φώτης Χατζηδάκης

Με απλά λόγια, τι παρέχει η Callspot αυτή τη στιγμή;

Ένα website ή μια εφαρμογή μπορεί να είναι γεμάτα με χρήσιμες πληροφορίες, παρόλα αυτά, μερικές φορές οι πελάτες θέλουν απλά να μιλήσουν με ένα πραγματικό, ζωντανό άτομο.Ίσως γιατί θέλουν να μάθουν περισσότερα για το προϊόν ή την υπηρεσία προτού λάβουν την απόφαση να αγοράσουν, ή επειδή έχουν κάποιο λειτουργικό πρόβλημα και δεν θέλουν να περιμένουν για email.

Με απλά λόγια, η Callspot παρέχει μια προηγμένη click-to-call υπηρεσία, έναν εύκολο τρόπο για να επικοινωνούν οι πελάτες με τις ομάδες πωλήσεων και support απευθείας από το website της επιχείρησης.  Αυξάνουμε δηλαδή τα sales leads και εν συνεχεία τις online πωλήσεις μιας επιχείρησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη επικοινωνία δεν μεσολαβεί κάποιος παραδοσιακός φορέας τηλεπικοινωνιών (π.χ. Vodafone) παρά μόνο το διαδίκτυο. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποια επιπλέον χρέωση για τους πελάτες μας.



Επίσης, μέσω της Callspot, οι πελάτες μας μπορούν να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου, σε εξαιρετικά χαμηλό κόστος. Για παράδειγμα, αν καλέσετε έναν πελάτη σας στην Αγγλία και μιλήσετε 21 λεπτά, το κόστος με εναν παραδοσιακό πάροχο θα είναι περίπου στα 5 ευρώ. Με την Callspot θα πληρώσετε περίπου 0.90 λεπτά.

Μιας και μιλάτε για «συμπεριφορά χρηστών» και στοιχεία που αφορούν τους πελάτες, κάποιος σίγουρα θα σκεφτεί: Και τι γίνεται με τα προσωπικά δεδομένα; Πως ακριβώς λειτουργείτε σε αυτό το κομμάτι

Καταρχάς, να ξεκαθαρίσουμε ότι έχουμε μια αυστηρή πολιτική προστασίας των προσωπικών δεδομένων και δεν πουλάμε ούτε μοιραζόμαστε προσωπικές πληροφορίες των χρηστών των πελατών μας με οποιονδήποτε τρίτο. Οι χρήστες των πελατών μας γνωρίζουν πως οι πελάτες μας θα τους καλέσουν, διότι οι ίδιοι το ζητούν. Συγκεκριμένα, ο χρήστης πληκτρολογεί τον τηλεφωνικό αριθμό του στο widget μας και ζητά από τον πελάτη μας να τον καλέσει. Άρα, είναι προφανές ότι γνωστοποιεί τον τηλεφωνικό αριθμό του, το οποίο είναι και το μόνο δεδομένο που συλλέγουμε. Σαν να ζητάει κάποιος κατ’ οίκον παράδοση αναφέροντας την διεύθυνση του. Τη συμπεριφορά των χρηστών την αναλύουμε μέσω cookies τα οποία μας παρέχουν ανώνυμες πληροφορίες σχετικές με τις προτιμήσεις των χρηστών.

Πως έχει αλλάξει η καθημερινότητα σας μπαίνοντας στο startup πεδίο; Και επίσης τι θετικά και τι αρνητικά έχετε δει ως τώρα στο startup οικοσύστημα της Ελλάδας

Έχουμε δώσει φύλλο πορείας στο Netflix και τον ύπνο. Και οι δύο δουλεύουμε full time σε άλλες εταιρείες, σε senior θέσεις, πράγμα που σημαίνει ότι το πρώτο 8ωρο της ημέρας είναι always filled up to death. Οπότε, στο επόμενο 8ωρο της ημέρας είναι που παίρνουμε το extra mile επ’ ώμου και δημιουργούμε.

Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων προσδοκάται να διαθέσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ για χρηματοδότηση early stage και growth stage ελληνικών startups έως το 2022. Αυτό είναι κάτι θετικό. Ήδη έχουν επενδυθεί περίπου 260 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, το success story ελληνικών startups όπως η Beat, Hellas Direct, Workable, Blueground κλπ, λειτουργεί σίγουρα σαν ενθαρρυντικός παράγοντας παρακίνησης και οραματισμού.

Παρόλα αυτά, η εισροή κεφαλαίου από μόνη της δεν επαρκεί για την βιωσιμότητα του startup οικοσυστήματος. Χρειάζονται συνέργειες με μεγάλες εταιρείες και δημόσιους οργανισμούς ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο επιχειρηματικό περιβάλλον που θα βοηθήσει το οικοσύστημα να αναπτυχθεί. Αλλιώς, αν προσδοκούμε την βιωσιμότητα μονόπλευρα, μέσω των επενδύσεων, χωρίς να φροντίζουμε για τις κατάλληλες συνθήκες, τότε θα είναι σα να ανανεώνουμε συνεχώς το software χωρίς να νοιαζόμαστε για το hardware.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα αναφορικά με το project σας;

Αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα της Callspot παρέχει 4 κύριες υπηρεσίες που αφορούν τη μετατροπή των επισκεπτών σε δυνητικούς πελάτες καθώς και την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση πελατών (Instant Callback, Call Scheduling, Call Analytics, User Behaviour). Βραχυπρόθεσμα, το επόμενο βήμα είναι να παρέχουμε integrations με business tools όπως το Hubspot, το Salesforce κλπ και να δημιουργήσουμε και άλλα lead generation features. Μακροπρόθεσμα, θα επενδύσουμε σε ένα omnichannel infrastructure ώστε να ενώσουμε και να αυτοματοποιήσουμε το συγχρονισμό όλων των σημείων επαφής στην πλατφόρμα μας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − 17 =