αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Γιατί σταμάτησα να ακούω συμβουλές από ‘γκουρού’»

«Γιατί σταμάτησα να ακούω συμβουλές από ‘γκουρού’»

Αμέτρητα άρθρα, βίντεο, podcasts, αναρτήσεις στα social media: Το ίντερνετ έχει γεμίσει από… ειδικούς, που δίνουν συμβουλές. Σε αυτό το φαινόμενο εστιάζει ο serial entrepreneur και CEO της Elevate Outsourcing, Chris Kille, σε άρθρο του στο Entrepreneur.com. Όπως εξηγεί, χρειάστηκε να αγνοήσει πολλές τέτοιες… χαζομάρες, για να φτάσει στην επιτυχία.

Πλέον έχει σταματήσει να ακούει συμβουλές από business ‘γκουρού’. Και παραθέτει τους λόγους.

1. Επειδή κάποιος είναι επιτυχημένος δεν σημαίνει ότι μπορεί να διδάξει τους άλλους

«Δεν λέω ότι όλοι οι business γκουρού είναι κακοί. Μερικοί από αυτούς είναι έξυπνοι και ξέρουν για τι πράγμα μιλάνε, αλλά πάρα πολλοί απλώς επαναλαμβάνουν αυτά που έχουν πει άλλοι χωρίς να καταλαβαίνουν για τι πράγμα μιλούν» εξηγεί. Πολλοί άνθρωποι, για παράδειγμα, θεωρούν ότι ένας business coach θα τους φτάσει στην επιτυχία. Αλλά εδώ υπάρχει ένα σημαντικό point: Πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων προσλαμβάνουν coaches που δεν ήταν ποτέ στη θέση τους στο παρελθόν, και το αποτέλεσμα είναι να απογοητευθούν αφού φυσικά διαπιστώνουν ότι δεν μπορεί ο άλλος να τους καθοδηγήσει.

2. Η επιτυχία σπάνια προέρχεται από το να ακολουθείς το εγχειρίδιο των άλλων

Ολοι θέλουμε να μάθουμε τι λειτουργεί για άλλους και μετά να το αντιγράψουμε. Είναι δελεαστικό να πιστεύεις ότι θα έχεις τα ίδια αποτελέσματα αν το κάνεις, αλλά εδώ είναι το πρόβλημα με αυτήν την προσέγγιση: Δεν λειτουργεί. Όλοι έχουμε ακούσει ιστορίες επιτυχίας που λένε οτι προσάρμοσαν τη φόρμουλα κάποιου άλλου έως ότου λειτούργησε γι ‘αυτούς, αλλά στην πραγματικότητα αυτές οι καταστάσεις είναι τόσο σπάνιες που – αν και μπορεί να δημιουργούν υπέροχες ιστορίες – είναι κακές επιχειρηματικές συμβουλές. Εάν θέλετε να γίνετε επιχειρηματίας, υπάρχουν καλύτεροι τρόποι για να ξεκινήσετε από το να μιμηθείτε απλώς αυτό που λειτούργησε για κάποιον άλλο, ειδικά αν αυτός είναι σε διαφορετικό κλάδο ή αγορά.

3. Η παγίδα του γκουρού “One Hit Wonder”.

«Είμαι βέβαιος ότι έχετε δει τίτλους όπως, “Πώς έβγαζα 100.000 $ στην ηλικία των 27” ή “Πώς απέλυσα το αφεντικό μου και ξεκίνησα τη δική μου επιχείρηση”. Αυτά τα άρθρα είναι παντού, αλλά πολύ συχνά είναι αφηγήσεις από άτομα που δεν είναι πραγματικά επιτυχημένα ή/και είναι γραμμένα από εκείνους που θέλουν να βρίσκονται στο επίκεντρο για λίγο, πριν ξεθωριάσουν… στην αφάνεια. Θέλουν τα 15 λεπτά δημοσιότητας, αλλά δεν έχουν καμία πραγματική συμβουλή να προσφέρουν» λέει ο CEO.

Πιθανότατα δεν θα σας εκπλήξει, αλλά οι περισσότεροι από αυτούς τους γκουρού είναι επίσης πωλητές που πωλούν μαθήματα ή βιβλία που καθοδηγούν για το πώς να κερδίσετε χρήματα. Με λίγα λόγια, δεν ενδιαφέρονται να σας βοηθήσουν να πετύχετε, αλλά απλά να σας πουλήσουν κάτι.

4. Τα… άσκοπα podcasts

Ναι, υπάρχουν podcasts που μπορούν να σου προσφέρουν χρήσιμες γνώσεις και πληροφορίες. Αλλά τα περισσότερα business podcasts είναι βαρετά… μακροσκελή, και γεμάτα άσκοπες φλυαρίες για τις λεπτομέρειες της λειτουργίας μιας εταιρείας. Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να είστε παθιασμένοι με τη δουλειά σας, αλλά οι εκπομπές που προκύπτουν τείνουν να μην είναι ενδιαφέρουσες για κανέναν εκτός από τους ίδιους τους δημιουργούς.

5. Πολύς θόρυβος

Όπως εξηγεί ο CEO: «Ήμουν ένα σφουγγάρι για τη σοφία των κορυφαίων επιχειρηματιών και business leaders στον κόσμο — κατανάλωνα κάθε λέξη στα βιβλία, τα blogs, τα podcast και τα βίντεό τους. Άκουγα τις συνεντεύξεις τους καθώς μαγείρευα το δείπνο και έκανα τζόκινγκ γύρω από το τετράγωνο — τις άκουγα ακόμα και όταν κοιμόμουν! Αλλά με τον καιρό, όλο αυτό το άκουσμα με έκανε να νιώσω ότι κάτι έλειπε. Έγινε θόρυβος — θόρυβος από ανθρώπους που προσπαθούσαν να μου πουλήσουν κάτι ή που είχαν μια τρελά διαφορετική οπτική από τη δική μου. Έτσι, μια μέρα, αποφάσισα να σταματήσω να ακούω τους γκουρού των επιχειρήσεων και ορίστε τι συνέβη: • Άρχισα να σκέφτομαι πιο καθαρά τους δικούς μου στόχους • Η παραγωγικότητά μου εκτοξεύτηκε • Η δημιουργικότητά μου άνθισε».

6. Οι γκουρού πιθανότατα δεν γνωρίζουν τα δεδομένα για τον κλάδο σας

Έχουμε πάει όλοι εκεί: Σε κάποιο συνέδριο όπου αναγκάζεστε να ακούσετε κάποιον να μιλάει για το πώς έχει κερδίσει εκατομμύρια δολάρια πουλώντας το προϊόν ή την υπηρεσία του. Δεν μπορείς παρά να σκεφτείς: «Ουάου, αν είχα αυτή την ιδέα, θα ήμουν πλούσιος». Το πρόβλημα είναι ότι αυτός ή αυτή πιθανότατα δεν γνωρίζει τίποτα για τον κλάδο σας, αλλά αντίθετα έχει μια ενιαία απάντηση για όλα, και αυτό συμβαίνει επειδή αυτοί οι τύποι είναι συχνά… γενικοί – δεν ειδικεύονται σε τίποτα. Γιατί λοιπόν να τους ακούσεις; Η απάντηση είναι ότι μάλλον δεν πρέπει να το κάνεις.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × two =