αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑInside Story: Γιατί οι εργαζόμενοι στις Google και Apple είναι πιο παραγωγικοί

Inside Story: Γιατί οι εργαζόμενοι στις Google και Apple είναι πιο παραγωγικοί

Εταιρίες όπως οι Google, Apple, Netflix και Dell είναι κατά 40% πιο παραγωγικές από τον αντίστοιχο μέσο όρο των επιχειρήσεων, όπως δείχνει έρευνα της εταιρίας leadership consulting, Bain & Company. Μπορεί να θεωρείς ότι έχουμε αυτό το αποτέλεσμα, επειδή οι εν λόγω «γίγαντες» μπορούν και προσελκύουν τα μεγαλύτερα ταλέντα του κόσμου. Αλλά φαίνεται ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

«Η έρευνα έδειξε ότι οι συγκεκριμένες εταιρίες έχουν 16% “star players”, ενώ άλλα brands έχουν 15%. Αρχίζουν με περίπου το ίδιο μείγμα από “star players”, αλλά καταφέρνουν να παράγουν πολύ περισσότερο», λέει ο συνεργάτης της Bain & Company, Michael Mankins.

Τελικά, τι κάνουν και πετυχαίνουν αυτό το αποτέλεσμα; Όπως σημειώνει ο Mankins, οι περισσότερες επιχειρήσεις κοιτούν να διαμοιράσουν τους ταλαντούχους εργαζομένους τους σε όλα τα τμήματα και όλες τις θέσεις που διαθέτουν. Αντίθετα, κολοσσοί όπως η Apple και η Google ακολουθούν την nonegalitarian method. Με απλά λόγια, επιλέγουν τους ρόλους που είναι σημαντικοί για την στρατηγική της εταιρίας, και γεμίζουν τις συγκεκριμένες θέσεις κατά 95% με εργαζομένους «Α’ ποιότητας». Αφήνοντας τις υπόλοιπες θέσεις με λιγότερο ταλαντούχους υπαλλήλους. Έτσι πετυχαίνουν καλύτερο αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας.

Η διαφορά φαίνεται όμως, και ανάμεσα στα μεγάλα brands. «Χρειάστηκαν 600 προγραμματιστές για να αναπτύξουν και να διορθώσουν το iOS 10, μέσα σε μόλις 2 χρόνια. Από την άλλη, χρειάστηκαν 10.000 προγραμματιστές της Microsoft και πάνω από 5 χρόνια για να δημιουργήσουν τα Windows Vista. Η διαφορά είναι στον τρόπο με τον οποίον οργάνωσαν τις ομάδες τους», τονίζει ο Mankins.

Όπως σημειώνεται σε άρθρο του site Fast Company, η Apple τότε χρησιμοποίησε τους «All Star παίχτες» που διέθεται, επειδή το iOS κρίθηκε ότι ήταν κάτι σημαντικό. Η Microsoft πήρε μερικούς ανθρώπους από την στοίβα που είχε, άρα το ποσοστό των σούπερ ταλαντούχων εργαζομένων εκεί ήταν πολύ μικρότερο.

Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να δούμε έχει να κάνει με την έμπνευση που μεταφέρουν πολλές μεγάλες εταιρίες στους εργαζομένους τους. Κάτι που μπορεί να τους κάνει πιο παραγωγικούς. Αυτό βέβαια, έχει να κάνει και με την ηγεσία τις εκάστοτε εταιρίας και το κατά πόσο αυτή μπορεί να εμπνεύσει τους εργαζομένους. Το σίγουρο είναι, ότι το ατομικό ταλέντο δεν αρκεί έτσι ώστε να γίνει πιο παραγωγική μια επιχείρηση. Όλα έχουν να κάνουν με το πως οργανώνεται το «ομαδικό παιχνίδι» εντός των γραφείων.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 5 =