αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί η συμβουλή «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» είναι τελικά λάθος

Γιατί η συμβουλή «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» είναι τελικά λάθος

Αν είσαι επιχειρηματίας ή αν είσαι εργαζόμενος σε μια επιχείρηση, σίγουρα το έχεις ακούσει: «Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο». Πρόκειται για μια φράση που επινοήθηκε το μακρινό 1909 από τον ιδρυτή του πολυκαταστήματος Selfridge’s, Harry Gordon Selfridge.

Και ενώ είναι χρήσιμο να ακούς τι έχει να σου πει ένας πελάτης, από την άλλη μεριά αν πας μόνιμα στην λογική «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο», μάλλον θα δεις αρνητικά αποτελέσματα στην επιχείρηση σου. Και εδώ είναι 4 λόγοι για τους οποίους ΔΕΝ πρέπει να πορευτείς με αυτό το μότο:

1# Κάποιοι πελάτες είναι καλύτερο… να είναι μακριά σου. Πολλοί επιχειρηματίες πιστεύουν ότι “όσο περισσότεροι πελάτες, τόσο το καλύτερο”. Υπάρχουν, όμως, αρκετοί πελάτες που μόνο κακό κάνουν στην επιχείρησή σας. Βλέπουν μόνο προβλήματα και όχι λύσεις. ‘Η έχουν παράλογες απαιτήσεις. Είναι καλύτερο κάποιοι πελάτες… να μείνουν μακριά από την επιχείρηση σας. Αυτοί δημιουργούν μόνο προβλήματα. Είναι προτιμότερονα έχεις μια μικρή οικονομική χασούρα, αφήνοντας έναν «τοξικό» πελάτη να φύγει μακριά από την επιχείρηση και την ομάδα σου.

2# Οι κακοί πελάτες δημιουργούν δυσαρεστημένους εργαζομένους. Πολλοί πελάτες θεωρούν ότι θα βγουν κερδισμένοι σε μια οποιαδήποτε διαμάχη με κάποιον εργαζόμενο μιας εταιρίας. Πρέπει να εκτιμάτε τους υπαλλήλους σας, και όχι να τους μειώνετε. Αν ξέρουν ότι δεν θα έχουν την υποστήριξή σας σε μία διαφωνία με έναν πελάτη, ακόμα και το μικρότερο πρόβλημα μπορεί να τους προκαλέσει πικρία και να τους κάνει λιγότερο παραγωγικούς. Η χρυσή τομή, όπως πάντα, είναι η ισορροπία. Και η θέση ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο ευνοεί ξεκάθαρα τον πελάτη- άρα ξέφυγε από αυτό.

3# Είναι πιθανό να σε βγάλουν εκτός δρόμου. Ακόμα κι αν ακούσετε τα παράπονα των πελατών, προσέξτε να μην αφήσετε αυτά τα παράπονα να έχουν ρόλο «οδηγού» για την επιχείρησή σας. Μην πραγματοποιήσετε μια σημαντική αλλαγή με βάση το παράπονο ενός πελάτη που θα μπορούσε να μειώσει ένα μελετημένο και καλοσχεδιασμένο μακροπρόθεσμο project.

4# Συνήθως, ο πελάτης δεν είναι ειδικός. Κάθε πελάτης νομίζει ότι είναι ειδικός και ξέρει τι θέλει. Αυτό δεν ισχύει. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να αποβεί καταστροφικό, όπως π.χ. όταν κάποιος πηγαίνει στο φαρμακείο και επιμένει να του δώσουν ένα συγκεκριμένο φάρμακο «επειδή το έχει ξαναπάρει» ενώ ο φαρμακοποιός μάταια προσπαθεί να του εξηγήσει ότι αυτό που θέλει δεν κάνει για την περίπτωσή του. Προσπάθησε να εξηγήσεις στον πελάτη όσο πιο απλά μπορείς αυτό που θες. Αν δεν τα καταφέρεις, ακολούθησε το point No1: Είναι καλύτερο να τον αφήσεις να φύγει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η… απάντηση που πρέπει να δώσεις, αν ένας πελάτης σου πει: «Ξέρω άλλους που χρεώνουν λιγότερο»

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seven − five =