αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί δεν χρειάζεσαι τα πτυχία για να γίνεις πετυχημένος: Ο Tim Cook εξηγεί κάτι που θυμίζει… Ελλάδα

Γιατί δεν χρειάζεσαι τα πτυχία για να γίνεις πετυχημένος: Ο Tim Cook εξηγεί κάτι που θυμίζει… Ελλάδα

Για τον ρόλο των πανεπιστημιακών πτυχίων και το κατά πόσο αυτά μπορούν να σε κάνουν πετυχημένο στην δουλειά σου, μίλησε ο Tim Cook. Μπορεί πολλοί νέοι στις ημέρες μας να «κυνηγούν» τα πτυχία, ωστόσο ο CEO της Apple έχει διαφορετική άποψη, σε σχέση με το αν τα «χαρτιά» κάνουν τελικά την διαφορά.

Σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου, τις οποίες φιλοξενεί το Business Insider, υπάρχουν αρκετά skills τα οποία είναι πολύ χρήσιμα στην σημερινή αγορά εργασίας, τα οποία δεν μπορεί να τα μάθει κάποιος παίρνοντας απλά ένα «πτυχίο τεσσάρων ετών». Για τον Tim Cook ένα χαρακτηριστικό τέτοιο skill είναι η γραφή κώδικα.

Η Apple είναι μια από τις εταιρίες που δεν ζητούν απαραίτητα πτυχίο πανεπιστημίου, για να προσλάβουν έναν υποψήφιο. Σε αντίστοιχο δρόμο κινούνται και άλλοι κολοσσοί όπως η Google και η IBM. Η Apple έχει άλλωστε και… την δική της ιστορία. Αφού ο Steve Jobs ίδρυσε την εταιρία μέσα από ένα γκαράζ το 1976, έχοντας πριν αποχωρήσει από το Reed College.

Ο Tim Cook διαπιστώνει και κάτι ακόμα: Ότι σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει αναντιστοιχία στα όσα μαθαίνουν οι νέοι στα πανεπιστήμια, και στα skills που είναι απαραίτητα στην σύγχρονη αγορά εργασίας. Δεν υπάρχει, δηλαδή, «σύνδεση» αυτών των δύο.

Σας θυμίζει κάτι αυτό; Ναι, είναι ένα φαινόμενο που βλέπουμε και στην Ελλάδα. Όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα, οι νέοι στην χώρα μας «φορτώνονται»με πτυχία για να έχουν ένα δυνατό βιογραφικό για την ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά εργασίας. Παρ’ όλα αυτά, οι Ελληνες δεν αποκτούν τις απαραίτητες δεξιότητες για να ανταποκριθούν στις ανάγκες μιας θέσης. Η χώρα μας είναι ουραγός στην Ευρώπη σε σχέση με την ανάπτυξη των κατάλληλων δεξιοτήτων στον πληθυσμό της. Μάλιστα, η πληθώρα των πτυχιούχων δημιουργεί στρεβλώσεις, καθώς οι νέοι δεν καταφέρνουν να βρουν δουλειά ανάλογη των ακαδημαϊκών τους προσόντων.

«Τα επαγγελματικά περιγράμματα βάσει των οποίων καταρτίζονται τα προγράμματα σπουδών μαθητείας θεωρούνται σε μεγάλο βαθμό παρωχημένα. Οι διαδικασίες για την επικαιροποίησή τους (ή την υιοθέτηση νέων) χαρακτηρίζονται πολύπλοκες και μη ευέλικτες. Στα προγράμματα σπουδών μαθητείας καθορίζεται μόνο το σχολικό σκέλος της μάθησης- το σκέλος του χώρου εργασίας απουσιάζει. Η επιλογή επαγγελματικών περιγραμμάτων που πρέπει να προσφέρονται ως ειδικότητες δεν εναρμονίζεται ακόμη συστηματικά με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Δεν βασίζεται σε έρευνα των αναγκών ούτε σε αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του συστήματος μαθητείας», ανέφερε η τελευταία έκθεση του CEDEFOP για την επισκόπηση της μαθητείας στην Ελλάδα.

Επίσης, η χώρα μας κατατάχθηκε στην 24η θέση –βαθμό 43 στα 100–- στην ενεργοποίηση των δεξιοτήτων, δηλαδή στην εξεύρεση δουλειάς. Ωστόσο, η πανωλεθρία της χώρας μας –κατατάχθηκε στην τελευταία θέση με βαθμό μόλις 9 στα 100– σημειώνεται στο πεδίο της αντιστοίχισης των δεξιοτήτων των πτυχιούχων με την αγορά εργασίας, δηλαδή στο κατά πόσο οι πτυχιούχοι βρίσκουν δουλειά κατάλληλη των ακαδημαϊκών εφοδίων τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × 3 =