αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑυτός ο startupper βρήκε τον συνιδρυτή που έψαχνε, μέσω Linkedin. Και έφτιαξαν ένα project δισεκατομμυρίων

Αυτός ο startupper βρήκε τον συνιδρυτή που έψαχνε, μέσω Linkedin. Και έφτιαξαν ένα project δισεκατομμυρίων

Όταν ο Eric Gnock Fah ξεκίνησε να ζυμώνει στο μυαλό του την ιδέα για μια νέα επιχείρηση, έκανε κάτι ασυνήθιστο: Κατευθύνθηκε στο Linkedin. Όχι, δεν βιάστηκε να αλλάξει τον επαγγελματικό τίτλο του σε «entrepreneur». Είχε κάτι πιο σημαντικό στο μυαλό του. Έψαχνε κάποιον συνοδοιπόρο για αυτό το business ταξίδι.

Ο Gnock ήταν τότε 26 ετών και εργαζόταν ως investment analyst. Αλλά είχε σχέδια για να «ταράξει» την ταξιδιωτική βιομηχανία. Είχε βρει ήδη έναν συνιδρυτή. Το φίλο και πρώην συνάδελφο του, Ethan Lin. Αλλά αυτό το δίδυμο είχε ένα πρόβλημα: Χρειάζονταν έναν τεχνολογικό εγκέφαλο για να εκτελέσουν το όραμά τους.

«Δεν ήξερα τίποτα για την τεχνολογία τότε, με βάση και το χρηματοοικονομικό μου υπόβαθρο», λέει ο Eric Gnock Fah στο CNBC.

Κάπως έτσι, ο φιλόδοξος startupper άρχισε να ψάχνει στο Linkedin για να βρει τον συνιδρυτή που θα συμπλήρωνε ιδανικά το παζλ. «Πιθανότατα διάβασα πάνω από 500 profiles», εξηγεί. Εστιάζοντας σε εκείνα που ήταν καλύτερα δομημένα. Όπως συμπληρώνει: «Υπήρχε αποφασιστικότητα, θα έλεγα. Γνωρίζαμε ότι θέλαμε να είμαστε μια tech-plus-travel επιχείρηση».

Κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών, ο Gnock Fah συναντήθηκε με περισσότερους από 100 υποψήφιους συνεργάτες σε ολόκληρη την Ασία για να βρει κάποιον που πίστευε ότι θα ταιριάζει – τόσο στο σετ δεξιοτήτων όσο και στην προσωπικότητα.

«Είναι dating. Είναι ένα παιχνίδι γνωριμιών και θα έλεγα ότι είμαι χαρούμενος που όλα λειτούργησαν σωστά» τονίζει. Ο πήχης ήταν ψηλά. Ο Gnock Fah και ο Lin ήταν αποφασισμένοι: Το tech guy που θα έβρισκαν, θα έπρεπε να μπει ως συνιδρυτής, και όχι ως υπάλληλος, για να διασφαλιστεί ότι θα επενδύσει πλήρως στην επιχείρηση. «Θέλαμε κάποιον για τον οποίο δεν θα χρειάζεται να ανησυχούμε», λέει ο Gnock Fah, τονίζοντας ότι οι early stage startups συνήθως θέλουν να ασχολείσαι μαζί τους όλο το 24ωρο.

Στο τέλος, το δίδυμο επέλεξε τον Bernie Xiong, έναν μηχανικό λογισμικού που, τότε, εργαζόταν για μια εταιρεία τεχνολογίας με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Με εμπειρία στην Κίνα, πίστευαν ότι ήταν ο τύπος με τον οποίο έπρεπε να ξεκινήσουν το travel booking app τους.

Για τον Xiong, ωστόσο, ήταν μάλλον μια απροσδόκητη ευκαιρία. Στην πραγματικότητα, είχε σκεφτεί να ξεκινήσει μια επιχείρηση πιο πριν, αλλά όταν προέκυψε η ευκαιρία ήταν απρόθυμος να βουτήξει κατευθείαν στο project.



«Στην πραγματικότητα ήμουν λίγο δύσπιστος όταν έλαβα για πρώτη φορά το μήνυμα LinkedIn, καθώς δεν είχα λάβει παρόμοια μηνύματα στο παρελθόν», λέει ο Xiong στο CNBC. «Φαινόταν πολύ ασυνήθιστο για μένα ότι κάποιος αναζητά επιχειρηματικούς συνεργάτες μέσω LinkedIn», συμπληρώνει. Έτσι ζήτησε να συναντηθεί με τον Gnock Fah και τον Lin αρκετές φορές προτού τελικά πει το μεγάλο ναι. Οι τρεις τους συμφώνησαν. Και έφτιαξαν την εφαρμογή Klook.

Το αποτέλεσμα όλης αυτή της διαδικασίας; Τελικά το στοίχημα απέδωσε. Σε τέσσερα χρόνια, το τρίο πίσω από την Klook μετέτρεψε τον σπόρο μιας ιδέας σε μια επιχείρηση δισεκατομμυρίων δολαρίων, με μια ταχέως αναπτυσσόμενη ομάδα περισσότερων από 800 υπαλλήλων σε 16 χώρες.

Ο Gnock Fah και ο Xiong συμφωνούν ότι η επιτυχία οφείλεται εν μέρει στην αρχική τους απόφαση να βγουν έξω από τις ζώνες άνεσης τους και να δώσουν προτεραιότητα στις φιλοδοξίες τους.

«Αντί για συνεργασίες που βασίζονται σε υπάρχουσες σχέσεις, το σημαντικότερο που πρέπει να δεις είναι τι μπορεί να φέρει ο καθένας στο τραπέζι» λέει ο Xiong. Έτσι οι ευθύνες είναι πιο καθορισμένες και οι συζητήσεις πιο ειλικρινείς. «Το βλέπω ως ισχυρό και κυρίαρχο πλεονέκτημα το να χτίζεις μια επιχείρηση με αγνώστους» καταλήγει.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 − 11 =