αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑυτός ο 49χρονος πήρε τα χρήσιμα μαθήματα από την Amazon και την Google, και έχτισε μία startup 1,5 δισ. δολαρίων

Αυτός ο 49χρονος πήρε τα χρήσιμα μαθήματα από την Amazon και την Google, και έχτισε μία startup 1,5 δισ. δολαρίων

Εσύ τι χρήσιμα μαθήματα έχεις πάρει από τις δουλειές που έχεις περάσει μέχρι τώρα; Και πως θα μπορούσες άραγε να χρησιμοποιήσεις αυτές τις γνώσεις και τις εμπειρίες για να χτίσεις ένα «χρυσό» project;

O Faisal Masud έκανε κάτι τέτοιο. Ο 49χρονος πέρασε περισσότερες από δύο δεκαετίες ανεβαίνοντας στις βαθμίδες των στελεχών σε Amazon, Google, eBay και Staples. Τώρα, προσπαθεί να εφαρμόσει διδάγματα από αυτές τις επιτυχημένες εταιρείες ως Διευθύνων Σύμβουλος της Fabric, μιας startup ηλεκτρονικού εμπορίου με έδρα το Σιάτλ που ξεκίνησε το 2016 και πλεόν αποτιμάται σε 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Masud προσλήφθηκε ως CEO το 2020 από τον συνιδρυτή Ryan Bartley, με τον οποίο είχε συνεργαστεί στενά στη Staples. Όταν ανέλαβε τον ρόλο, λέει ο Masud, εργάστηκε για να φέρει ό,τι είχε μάθει από τους προηγούμενους εργοδότες του, για να δημιουργήσει μια κουλτούρα στη Fabric που προάγει την ενσυναίσθηση, την αποτελεσματικότητα και – φυσικά – την επιτυχία.

«Σε ότι αφορά την εταιρική κουλτούρα, έχουμε δημιουργήσει μια εταιρεία που είναι κατά κάποιο τρόπο ένα υβρίδιο όλων των εταιρειών στις οποίες έχω εργαστεί», λέει ο Masud στο CNBC. Και συμπληρώνει: «Μπορούμε να πάρουμε τα καλύτερα κομμάτια από τα μέρη που είχα εργαστεί και να τα εφαρμόσουμε».

Η Fabric κατασκευάζει λογισμικό ηλεκτρονικού εμπορίου που ουσιαστικά ανταγωνίζεται πλατφόρμες όπως το Shopify και το Salesforce, αν και ο Masud σημειώνει ότι η Fabric είναι προσαρμοσμένο ειδικά για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.

Στη Fabric, ο Masud εφαρμόζει την μέθοδο του «ownership», μια από τις διάσημες 14 βασικές αρχές ηγεσίας του Jeff Bezos: Το να έχεις μια ομάδα εργαζομένων ή έναν αρχηγό ομάδας να «κατέχει» μια ιδέα ή project, μπορεί να κάνει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων πιο βελτιωμένη και αποτελεσματική. Ο Masud λέει ότι εργάστηκε και σε περιβάλλοντα χωρίς «ownership» και τα πράγματα έγιναν… άνω κάτω.

«Όταν κάτι αποτύγχανε, δεν έφταιγε κανείς. Όταν κάτι ήταν επιτυχημένο, όλοι γιόρταζαν», λέει. «Δεν λειτουργούν έτσι οι νεοφυείς επιχειρήσεις. Κάποιος πρέπει να πάρει μια απόφαση».

Αφού ο Masud έφυγε από την Amazon, πέρασε χρόνια στη Google και στο eBay, αποκτώντας μια νέα δεξιότητα στο χώρο εργασίας που ξεχώριζε σε άμεση αντίθεση με την κουλτούρα της Amazon: Την ενσυναίσθηση. «Το να είσαι πολύ ενσυναίσθητος με τους υπαλλήλους σου ήταν επίσης πολύ σημαντικό, και αυτό είναι κάτι που κάνει πολύ καλά η Google, όπως και το eBay, ενώ η Amazon δεν ήταν τόσο καλή σε αυτό», λέει ο Masud.

Η συνεργασία με ιδρυτές υψηλού προφίλ, όπως ο Bezos και ο Sergey Brin της Google, δίδαξε επίσης στον Masud την αξία της μακροπρόθεσμης σκέψης και της εστίασης μόνο στους βασικούς τομείς όπου η εταιρεία σας διαπρέπει. «Αυτοί οι ιδρυτές κοιτούν πάντα εξαιρετικά μακροπρόθεσμα», λέει ο Masud. «Πάντα κοιτάζουν και λένε: «ΟΚ, ποιος είναι ο απώτερος στόχος για το πού πρέπει να πάει η εταιρεία;» Και μετά βρίσκουν έναν τρόπο να αποφύγουν τους περισπασμούς στην πορεία», εξηγεί.

Τα μαθήματα που έμαθε στους προηγούμενους χώρους εργασίας του τον προετοίμασαν εκπληκτικά καλά για να γίνει Διευθύνων Σύμβουλος: «Όπως το είπε ένας από τους επενδυτές μας: «Δούλεψες τις τελευταίες δύο δεκαετίες για την κατασκευή της Fabric. Απλώς δεν το ήξερες».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × 3 =