αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑυτοί είναι οι δρόμοι της Αθήνας που θα έχουν… μόνιμο μποτιλιάρισμα ως τα Χριστούγεννα

Αυτοί είναι οι δρόμοι της Αθήνας που θα έχουν… μόνιμο μποτιλιάρισμα ως τα Χριστούγεννα

Επιπλέον επιβάρυνση στην κίνηση στους Αθηναϊκούς δρόμους αναμένεται τους επόμενους μήνες παρά το γεγονός ότι στην Κηφισίας η αύξηση της ροής των οχημάτων ξεπερνά ήδη το 33% στις ώρες αιχμής. Μέχρι τα Χριστούγεννα του 2021 αδιαπέραστες θα είναι η Εθνική Οδός από τις Τρεις Γέφυρες έως και την Κηφισιά, η Κηφισίας αλλά και οι περιφερειακοί οδοί γύρω από το Δακτύλιο. 

Αποκαλυπτικός ήταν μιλώντας στο Euro2day.gr ο καθηγητής σχεδιασμού Μεταφορών στο ΕΜΠ Κώστας Κεπαπτσόγλου ο οποίος ξεκαθάρισε ότι για δύο ακόμα χρόνια το μποτιλιάρισμα όχι απλά θα παραμείνει αλλά θα αυξηθεί  ακόμα περισσότερο.  

Κατεχάκη, Μεσογείων, Κηφισίας, Κηφισός, παραλιακή αλλά  και δευτερεύουσες οδικές αρτηρίες στο λεκανοπέδιο Αττικής; κυρίως όσες βρίσκονται περιφερειακά του δακτυλίου  θα επιβαρυνθούν σημαντικά με την επιστροφή του μέτρου. 

Οι συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν ότι η κατάσταση θα βαίνει επιδεινούμενη όσο δεν αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά και από άλλους παράγοντες όπως η έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς στα Πανεπιστήμια, αλλά και η έναρξη των εργασιών της γραμμή 4 του μετρό, οι οποίες θα οδηγήσουν σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε κεντρικά σημεία του οδικού δικτύου της πόλης.

Σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου η αύξηση της κίνησης είναι συνδυασμός κυρίως δύο παραγόντων: 

  • Βελτίωση της οικονομίας, η οποία αν δεν αποκοπεί από την τιμή των καυσίμων θα φτάσει σταδιακά στο ανώτατο επίπεδο που μπορεί να φτάσει. 
  • Εγκατάλειψη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς λόγω της πανδημίας.  «Περίπου 30% των μετακινούμενων πριν την πανδημία με ΜΜΜ, δεν επέστρεψαν στις αστικές συγκοινωνίες και δεν πρόκειται να επιστρέψουν εύκολα. Η άνεση του ΙΧ δεν εγκαταλείπεται εύκολα» επισήμανε ο κ. Κεπαπτσόγλου επικαλούμενος μελέτη του ΕΜΠ.

Αναφερόμενος στο δακτύλιο τόνισε ότι με την έναρξη του μέτρου θα «προστατευτεί» το κέντρο ωστόσο θα επιβαρύνει τις γύρων περιοχές όπως Παγκράτι, Καλλιθέα αλλά και υποβαθμισμένες ήδη περιοχές όπως Κολωνός και Μεταξουργείο.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΕΜΠ, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020:

  • Η αύξηση του φόρτου στον Κηφισό είναι 10%-15%. Οι καθυστερήσεις κατά τις πρωινές ώρες αιχμής ξεπερνούν τα 25 με 30 λεπτά. Ο κ. Κεπαπτσόγλου μάλιστα ανέφερε ότι πριν τα Χριστούγεννα η εθνική οδό από τις Τρεις Γέφυρες έως και την Κηφισιά θα μετατραπεί σε απέραντο παρκινγκ. 
  • Στην Κηφισίας, η αύξηση του φόρτου ξεπερνά ήδη το 30%.
  • Στην Αττική Οδό οι καθυστερήσεις φτάνουν τα 10 με 15 λεπτά.

Μάλιστα τόνισε ότι σε σχέση με το 2019 είμαστε λίγο χειρότερα όσον αφορά τις ώρες αιχμής. «Ενώ είχαμε αυξημένη κίνηση 08.00 π.μ. – 09.00 π.μ., τώρα έχουμε 09.00 π.μ. – 10.00 π.μ. και 10.00 π.μ. – 11.00 π.μ. Το ποτάμι είναι μπλοκαρισμένο και στις 13.00 στο ρεύμα προς Πειραιά».

Ως λύση ο κ. Κεπαπτσόγλου για να αντιμετωπιστεί αυτή η τάση η οποία συνεχώς θα αυξάνεται είναι ο Έλληνας να μάθει να ενισχύει την τοπική κοινωνία και να μην αλλάζει δήμο ή να διασχίζει πολλούς δήμους για να ψωνίσει. 

Η χρήση των ΜΜΜ 

Μείωση έως και 35% σε σχέση με την χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς πριν την πανδημία εντόπισε και ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής.  Τα στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι το 94% των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών έχει πληρότητα κάτω του 50% και μόνο στο 2% η πληρότητα ξεπερνά το 65%.

Πηγή: Euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

8 + twenty =