αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑυτές είναι οι εταιρίες που πουλάνε περισσότερο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Αυτές είναι οι εταιρίες που πουλάνε περισσότερο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Από τις πιο σκληρές και ιδιαίτερες χρονιές ήταν η περσινή για το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων. Ο ανταγωνισμός χτύπησε «κόκκινο», ελέω και της δυναμικής επιστροφής του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό την ομπρέλα του Σκλαβενίτη, ενώ δεν έλειψαν και οι ανακατατάξεις, με πιο χαρακτηριστική την είσοδο του «Μασούτη» στην αγορά της πρωτεύουσας.

Εξίσου απαιτητική όμως ήταν η χρονιά και για τους μεγάλους προμηθευτές, οι οποίοι κλήθηκαν να κάνουν το κάτι παραπάνω, για να μεγαλώσουν τις πωλήσεις και την κερδοφορία τους και παράλληλα να ανταποκριθούν στις ανάγκες των λιανέμπορων για καλύτερες τιμές και περισσότερες παροχές.

Οι προσφορές, όπως παραδέχθηκαν πρόσφατα κορυφαία στελέχη του λιανεμπορίου, έχουν καταστεί «αναγκαίο κακό», καθώς χωρίς αυτές κανένα προϊόν δεν έχει τύχη. Όσο ισχυρό brand name και αν έχει…

Ποια ήταν λοιπόν η πορεία των μεγάλων προμηθευτών; Ποιοι κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις και ποιοι όχι; Πώς διαμορφώθηκαν τα μεγέθη τους;

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει το mononews.gr για τους 20 μεγαλύτερους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ, οι περισσότεροι κατάφεραν να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους, εκμεταλλευόμενοι και την ανάκαμψη της κατανάλωσης, ένας μικρός αριθμός διατήρησε τα μεγέθη του ενώ υπήρχαν και κάποιοι που έχασαν έδαφος.

Ειδικότερα, οι προμηθευτές που ξεχώρισαν για τις επιδόσεις τους ήταν η θεσσαλική γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος των αδελφών Σαράντη (+12,62%), η οποία έχει πιστούς καταναλωτές, η βιομηχανία αναψυκτικών και σνακ Pepsico (+8,55%), η αρτοβιομηχανία Παπαδοπούλου (+8,39%), η εταιρεία καλλυντικών Sarantis (+6,40%), η βιομηχανία αναψυκτικών Coca Cola 3E (+5,52%), που εμπλουτίζει και ενισχύει την γκάμα της με νέα προϊόντα και, τέλος, η εταιρεία Nestle (+4%), η οποία δραστηριοποιείται σε πολλές κατηγορίες.

Ανοδικά κινήθηκαν επίσης η εταιρεία χημικών Reckitt Benckiser (+3,19%), η βιομηχανία προϊόντων ατομικής υγιεινής ΜΕΓΑ (2,82%), η βιομηχανία ειδών προσωπικής φροντίδας Colgate Palmolive (+2,09%), η βιομηχανία καταναλωτικών ειδών Unilever, η σοκολατοποιία ΙΟΝ (+1,72%), η βιομηχανία απορρυπαντικών HENKEL (1,71%).

Σχεδόν αμετάβλητα παρέμειναν τα μεγέθη της Vivartia (+00,7%), η οποία μεταξύ άλλων έχει τις μάρκες ΔΕΛΤΑ και Μπάρμπα Στάθης και η εταιρεία καταναλωτικών ειδών Procter & Gamble (-0,45%) που έχει στο χαρτοφυλάκιό της προϊόντα όπως τα ξυραφάκια Gillette, τα σαμπουάν Head & Shoulders και το απορρυπαντικό Tide.

Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψε η Upfield (-8,60%), η εταιρεία που απέκτησε τα προϊόντα μαργαρινών και ελαιολάδου της Ελαϊς – Unilever, η γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ της οικογένειας Φιλίππου (-5,66%) και η αρτοβιομηχανία Elbisco (-4,23%), η οποία επίσης ανήκει στον όμιλο Φιλίππου. Οι δυο τελευταίες πάντως, χάρη στην έντονη εξωστρέφειά τους, φαίνεται να καλύπτουν τις απώλειες στην εσωτερική αγορά.

Μικρότερες απώλειες, είχαν η σοκολατοποιία Mondelez (-1,64%), η οποία ενεπλάκη σε σενάρια εξαγορά της Chipita, και η γαλακτοβιομηχανία Friesland Campina (-1,25%), η οποία διακινεί μεταξύ άλλων το γάλα Νουνού.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × 1 =