Τα βλέμματα έχουν στραφεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τις τελευταίες ημέρες, λόγω τον κινήτρων που φέρνει η Ελληνική κυβέρνηση, για αγορά τέτοιων οχημάτων. Οι επίσημες ανακοινώσεις έγιναν σήμερα. Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσίασε οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το σχέδιο, όπως είπε ο Κ. Μητσοτάκης, αφορά όλους τους πολίτες, αλλά και τους ΟΤΑ για μια καλύτερη ζωή στις πόλεις. «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα» είπε ο πρωθυπουργός.
Ο πρώτος πυλώνας του σχεδίου περιλαμβάνει το οικολογικό μπόνους και τα φορολογικά κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ο δεύτερος πυλώνας σχετίζεται με την γρήγορη εγκατάσταση φορτιστών και σε κτίρια πολυκατοικιών εκτός από πλατείες και άλλα.
Ο τρίτος αναπτυξιακός πυλώνας αφορά κίνητρα για εγκατάσταση μονάδων κατασκευής φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πατρίδα μας, κυρίως στις λιγωτικές περιοχές.
Ως προς τις επιδοτήσεις, ο Κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε τα εξής:
-100 εκ. ευρώ θα πέσουν στην αγορά αυτοκινήτων «νέου τύπου» για τους επόμενους 18 μήνες
Το μέσο όφελος για έναν μελλοντικό αγοραστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να φτάσει (μαζί με τις φοροαπαλλαγές) τα 10.000 ευρώ καθώς:
-Επιδοτείται κατά 15% η αγορά η μίσθωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου
-Και 25% η αγορά ηλεκτρικού ταξί
Επιπλέον, θα υπάρχει απαλλαγή 2 ετών από τέλη ενώ οι δαπάνες για τη χρήση του θα διευκολύνουν τα εταιρικά έξοδα.
Ποια είναι όμως τα πιο οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορεί να βρει κάποιος στην Ελληνική αγορά; Δείτε την παρακάτω λίστα. Τα στοιχεία έχει συλλέξει το εξειδικευμένο site autogreeknews.gr.
Nissan LEAF
Χρόνοι φόρτισης: Σε οικιακή πρίζα (0-100%) σε 21 ώρες. Σε ταχυφορτιστή 50 kW (20-80%) σε 60 λεπτά. Σε 6,6 kW 23A Wallbox σε 7 ώρες και 30 λεπτά.
Nissan LEAF | |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 150/3.283-9.795 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 320/0-3.283 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 144 |
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) | 20,6 |
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 40 |
Αυτονομία μεικτή (χλμ.) | 270 |
Βάρος (κιλά) | 1.545 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 400 |
Τιμή από (ευρώ) | 33.990 |
Opel Corsa-e
Χρόνοι φόρτισης: Σε οικιακή πρίζα (0-100%) σε 28 ώρες. Σε ταχυφορτιστή 100 kW (0-80%) σε 30 λεπτά. Σε 11 kW 16A Wallbox (0-100%) σε 5 ώρες.
Opel Corsa-e | |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 136/3.673-10.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/300-3.673 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,1 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 150 |
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) | 16,5 |
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 50 |
Αυτονομία μεικτή (χλμ.) | 329-337 |
Βάρος (κιλά) | 1.530 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 267 |
Τιμή από (ευρώ) | 29.890 |
smart EQ fortwo
Χρόνοι φόρτισης: Σε πρίζα 4,6 kW (10-80%) σε λιγότερο από 6 ώρες. Σε wallbox 4,6 kW (10-80%) σε λιγότερο από 3,5 ώρες. Σε ταχυφορτιστή 22 kW (10-80%) σε λιγότερο από 40 λεπτά.
smart EQ fortwo coupe | |
Ισχύς (PS) | 82 |
Ροπή (Nm) | 160 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 130 |
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) | 15,2 |
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 17,6 |
Αυτονομία μεικτή (χλμ.) | 120-135 |
Βάρος (κιλά) | 1.095 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 230 |
Τιμή από (ευρώ) | 23.740 |
Skoda CITIGOe iV
Χρόνοι φόρτισης: Σε ταχυφορτιστή 40 kW (0-80%) σε 1 ώρα. Σε wallbox 7,2 kW (0-100%) σε 5,5 ώρες. Σε οικιακή πρίζα 2,3 kW (0-100%) σε 16 ώρες και 25 λεπτά.
Skoda CITIGOe iV | |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 83/2.750-5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 212/0-2.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 130 |
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) | 13,5 |
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 36,8 |
Αυτονομία μεικτή (χλμ.) | 225-274 |
Βάρος (κιλά) | 1.235 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 250 |
Τιμή από (ευρώ) | 22.300* |
Τιμή λανσαρίσματος 19.800 ευρώ |
VW e-up!
Χρόνοι φόρτισης: Σε ταχυφορτιστή 40 kW (0-80%) σε 1 ώρα. Σε wallbox 7,2 kW (0-100%) σε 5,5 ώρες. Σε οικιακή πρίζα 2,3 kW (0-100%) σε 16 ώρες και 25 λεπτά.
VW e-up! | |
Ισχύς (PS) | 83 |
Ροπή (Nm) | 212 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 130 |
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) | 14,5 |
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 36,8 |
Αυτονομία μεικτή (χλμ.) | 180-260 |
Βάρος (κιλά) | 1.235 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 250 |
Τιμή από (ευρώ) | 23.300 |
VW e-Golf
Χρόνοι φόρτισης: Σε ταχυφορτιστή 40 kW (0-80%) σε 45 λεπτά. Σε wallbox 7,2 kW (0-100%) σε 5 ώρες και 20 λεπτά. Σε οικιακή πρίζα 2,3 kW (0-100%) σε 17 ώρες.
VW e-Golf | |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 136/3.000-12.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 290/3.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 150 |
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) | 15,3 |
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 35,8 |
Αυτονομία μεικτή (χλμ.) | 170-230 |
Βάρος (κιλά) | 1.615 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 341 |
Τιμή από (ευρώ) | 34.200 |