αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑυτά είναι τα προϊόντα που έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση στα σούπερ μάρκετ

Αυτά είναι τα προϊόντα που έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση στα σούπερ μάρκετ

Έξαρση της ζήτησης σε τρόφιμα και καθαριστικά κατέγραψε -και μάλιστα πριν καν τη λήψη έκτακτων μαζικών μέτρων- η IRI, εταιρεία έρευνας αγοράς στα Ταχυκίνητα Καταναλωτικά Αγαθά και στο Λιανεμπόριο.

Συγκεκριμένα, την εβδομάδα από 24 Φεβρουαρίου έως 1η Μαρτίου (εβδομάδα πριν την καθαρή Δευτέρα και αφότου είχε ανακοινωθεί το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στη Θεσσαλονίκη), σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, κατεγράφη αύξηση των πωλήσεων σε αξία στα προϊόντα σταθερού barcode και συγκεκριμένα στους ταχυκίνητους κωδικούς και στα προϊόντα bazaar κατά 35,7% σε σχέση με την περσινή εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (4/3-10/3). Την ίδια ώρα, η αύξηση των πωλήσεων σε αξία σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή ημερολογιακή εβδομάδα είναι 41,8%.

Αναλυτικότερα, η αύξηση για 54 βασικές προϊοντικές κατηγορίες ήταν πάνω από 200% ενώ αυτές που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν, ως αναμενόμενο, τα αντιβακτηριακά μαντιλάκια (1438%) και τζελ (695%), κρεμοσάπουνα (673%), όσπρια (473%), μακαρόνια (452%), ρύζι (446%), έτοιμα γεύματα (423%), καθαριστικά κουζίνας & μπάνιου (419%), άλευρα (405%), χλωρίνες (308%) κ.λπ.

Πέραν των παραπάνω και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς λιανεμπορίου τροφίμων, καταγράφεται αύξηση επισκεψιμότητας κατά 40% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ήδη η μέση απόδειξη έχει διπλασιαστεί ενώ έχουν πυκνώσει και οι επισκέψεις στις αλυσίδες.

Μετακίνηση των καταναλωτών εμφανίζεται επίσης στα online καταστήματα και των σούπερ μάρκετ, τα οποία αγωνίζονται να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση, καθώς οι υποδομές τους συμβάδιζαν με τον δεδομένο ρυθμό διείσδυσης του συγκεκριμένου καναλιού στην εγχώρια καταναλωτική αγορά. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, η διείσδυση των online σούπερ μάρκετ κινούνταν στο 5%-6%, αλλά στην παρούσα φάση καλούνται να υποστηρίξουν την αυξημένη ζήτηση, επιμηκύνοντας τον χρόνο παράδοσης.

Το ηλεκτρονικό κανάλι επιλέγουν επίσης οι καταναλωτές και εταιρείες για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (κυρίως laptops), δεδομένης της ευρείας εφαρμογής της τηλεργασίας. Στο φυσικό δίκτυο των αλυσίδων ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών ωστόσο καταγράφεται πτώση της επισκεψιμότητας κατά 15%-20% και κατ’ επέκταση τζίρου.

Σε ό,τι αφορά την επάρκεια προϊόντων, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι προς το παρόν υπάρχει διαθέσιμο στοκ, εξαιτίας και της συγκράτησης της ζήτησης το προηγούμενο διάστημα. Επισημαίνουν ωστόσο ότι δεν υπάρχει «ορατότητα» για τις μελλοντικές παραγγελίες καθώς τα εργοστάσια στην Ασία, όπου κατασκευάζεται ο κύριος όγκος σχετικών ειδών, αδυνατούν να επιβεβαιώσουν χρόνους παράδοσης προς τις μεγάλες προμηθεύτριες εταιρείες. Με βάση το παραπάνω δεδομένο, παράγοντες του λιανεμπορίου ειδών τεχνολογίας και ηλεκτρικών εκτιμούν ότι έως το καλοκαίρι ενδεχομένως να φανούν ελλείψεις σε συγκεκριμένα είδη.

Σε ό,τι αφορά την αγορά φαρμάκου και παραφαρμακευτικών ειδών σημειώνεται ότι με βάση την τελευταία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και την ενεργοποίηση σχετικών εγκυκλίων, βιομηχανίες που παράγουν φάρμακα, αντισηπτικά σκευάσματα κ.λπ. ή ΜΗΣΥΦΑ χαρακτηρίζονται εθνικής σημασίας κι έχουν ως προτεραιότητα την κάλυψη εσωτερικών αναγκών σε νοσοκομεία, φαρμακεία κ.λπ. Ήδη πολλές από αυτές τις εταιρείες έχουν ανεβάσει την παραγωγή τους για να καλύψουν τις τρέχουσες ανάγκες. Αύριο δε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Ν. Παπαθανάσης θα έχει συνάντηση με εκπροσώπους του Φαρμακευτικού Συλλόγου, για θέματα εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς και φαινομένων αισχροκέρδειας ενώ την επόμενη εβδομάδα θα έχει συνάντηση με εκπροσώπους των Φαρμακαποθηκών.

Πηγή: euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nine + seven =