αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑρκετοί είναι οι επενδυτές που θέλουν να πάρουν στα «χέρια» τους την Μαρίνα Αλίμου

Αρκετοί είναι οι επενδυτές που θέλουν να πάρουν στα «χέρια» τους την Μαρίνα Αλίμου

Οκτώ, μέχρι στιγμής, επενδυτικά σχήματα έχουν ήδη ανταποκριθεί στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ εν όψει της υποβολής ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου.

Με την προθεσμία γραπτής υποβολής του ενδιαφέροντος να εκπνέει στις 31 του μήνα, ήδη οκτώ ξένα και εγχώρια επενδυτικά σχήματα από το ευρύτερο χώρο της ανάπτυξης ακινήτων, του τουρισμού, διαχείρισης μαρίνων, κατασκευών κ.α., έχουν καταθέσει ερωτήματα στο ΤΑΙΠΕΔ ζητώντας διευκρινήσεις επί θεμάτων του διαγωνισμού. Οι επικεφαλής του Ταμείου εκτιμούν ότι το ενδιαφέρον αυτό θα μετουσιωθεί και σε υποβολή ενδιαφέροντος κατά την εκπνοή της σχετικής προθεσμίας.

Όπως αναφέρει το Capital.gr, το σημαντικό ενδιαφέρον είναι δικαιολογημένο καθώς η Μαρίνα Αλίμου εκτός του ότι αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες της ανατολικής Μεσογείου, με στρατηγική θέση στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, διαθέτει μεγάλες δυνατότητες αξιοποίησης της χερσαίας έκτασης της, επιφάνειας περίπου 210.000 τ.μ. Όπως έχει γράψει το Capital.gr., υπάρχει πρόβλεψη ευρύτερης αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης, με την ανάπτυξη χρήσεων τουρισμού – αναψυχής προς εκμετάλλευση, όπως ξενοδοχείο, χώρους ψυχαγωγίας, εστίασης κ.α.

Οι διπλανές μαρίνες σε Φλοίσβο και Φάληρο που έχουν περάσει σε ιδιώτες γνωρίζουν ήδη σημαντική ανάπτυξη, καθώς οι παραχωρησιούχοι έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Το ίδιο θα συμβεί και στη Μαρίνα Αλίμου. Το γεγονός ότι θα παραχωρηθεί εν λειτουργία και γεμάτη σκάφη αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα για τον επενδυτή. Ειδικότερα, η ύπαρξη μεγάλου αριθμού επαγγελματικών σκαφών στην μαρίνα αποτελεί εγγύηση για την προσέλκυση εξίσου μεγάλου αριθμού επισκεπτών και τουριστών και στη χερσαία ζώνη της μαρίνας γεγονός που θα μεγιστοποιήσει τα έσοδά της προς όφελος του επενδυτή αλλά και του Ελληνικού Δημοσίου που την παραχωρεί. Αυτό μόνο του όμως δεν αρκεί αφού απαιτείται να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες. Ενδεικτικά, στο πλαίσιο του διαγωνισμού, για την τους ιδιοκτήτες επαγγελματιών σκαφών έχει προβλεφθεί η ύπαρξη χώρων υποδοχής των πελατών τους, κάτι που σήμερα γίνεται υπαίθρια ή σε προκατασκευασμένους οικίσκους.

Ελλιμενίζονται 1.000 και πλέον σκάφη

Η Μαρίνα Αλίμου λειτουργεί από το έτος 1980, αρχικά υπό την διεύθυνση του ΕΟΤ και στη συνέχεια, από το 2000, της ΕΤΑ ΑΕ και πλέον ΕΤΑΔ ΑΕ. Από την αρχές της λειτουργίας της συγκεντρώθηκε σε αυτή μεγάλος αριθμός ενοικιαζομένων επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών χωρίς πλήρωμα (bare boats). Βασικός λόγος προσέλκυσης της συγκεκριμένης κατηγορίας σκαφών ήταν ότι η έναρξη λειτουργίας της μαρίνας (1980) συνέπεσε χρονικά με την ανάπτυξη του κλάδου του ελληνικού yachting. Πέρα από τη δυνατότητα ελλιμενισμού 1,000 και πλέον σκαφών, την ανάπτυξη του κλάδου αυτού στη συγκεκριμένη μαρίνα βοήθησε και η ύπαρξη της μεγάλης χερσαίας έκτασης για την εναπόθεση των σκαφών στην ξηρά.

Σήμερα, σχεδόν 80% των σκαφών που ελλιμενίζονται στην μαρίνα είναι επαγγελματικά. Τα σκάφη αυτά απολαμβάνουν ειδικό καθεστώς τιμολόγησης ορισμένο με υπουργική απόφαση που είναι σημαντικά μικρότερο από αυτό που πληρώνουν άλλοι επαγγελματίες του χώρου σε άλλες μαρίνες ανά τη χώρα. Κι όμως, παρά την ειδική χρέωση, μεγάλος αριθμός χρηστών της μαρίνας δεν πληρώνει τις υποχρεώσεις του απέναντι στην μαρίνα. Εκτιμάται ότι ετησίως είναι περίπου 1 εκατ. ευρώ τα ανεξόφλητα χρέη, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν και ρυθμίσεις διευκόλυνσης.

Το Ταμείο στο πλαίσιο της προσπάθειάς του για την αξιοποίηση της μαρίνας, αναγνώρισε το γεγονός ότι η μαρίνα λειτουργεί ως home port για την επαγγελματική δραστηριότητα του bare boat yachting που συμβάλλει στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Έτσι, στη φάση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης της μαρίνας, το ΤΑΙΠΕΔ μελέτησε την θαλάσσια ζώνη έτσι ώστε να ελλιμενίζει κυρίως σκάφη με μήκος έως 25 μέτρα (το μέγεθος που αντιστοιχεί στα επαγγελματικά ιστιοπλοϊκά) και την κατασκευή ειδικών χώρων στη χερσαία ζώνη για την στέγαση των επαγγελματιών του χώρου.

Επίσης, το ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να εξασφαλίσει την ομαλή μετάβαση της μαρίνας από την σημερινή κατάσταση στην επόμενη, φροντίζοντας για την ύπαρξη ενός μηχανισμού που θα φέρει σε συνεννόηση τους χρήστες και τον νέο διαχειριστή. Επειδή κάθε περιορισμός στην σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας κινδυνεύει να θεωρηθεί ότι στρεβλώνει τον ανταγωνισμό εξασφαλίζοντας προνομιακή μεταχείριση είτε προς όφελος του παραχωρησιούχου είτε προς όφελος των χρηστών, το ΤΑΙΠΕΔ φρόντισε να ελέγξει την νομιμότητά του μηχανισμού με το γραφείο της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την βοήθεια εξειδικευμένου δικηγορικού γραφείου.

Έτσι, για την πρώτη τριετία της παραχώρησης, συγκεκριμένες θέσεις ελλιμενισμού της μαρίνας θα χαρακτηριστούν ως αμιγώς επαγγελματικές. Αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση που ο διαχειριστής και κάποιος επαγγελματίας χρήστης ιδιοκτήτης επαγγελματικού σκάφους δεν συμφωνήσουν στην τιμή χρέωσης της συγκεκριμένης θέσης, η θέση αυτή θα παραμείνει κενή και ο διαχειριστής δεν θα μπορεί να την μισθώσει για ένα χρόνο σε ιδιώτη. Το ποσοστό των χαρακτηρισμένων θέσεων θα είναι 60% για τον πρώτο χρόνο, 40% για τον δεύτερο χρόνο και 20% για τον τρίτο χρόνο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − nineteen =