αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑπό το Γαλάτσι ως την Καλλιθέα: Οι νέες επεκτάσεις του μετρό που θα αλλάξουν τον χάρτη της Αττικής

Από το Γαλάτσι ως την Καλλιθέα: Οι νέες επεκτάσεις του μετρό που θα αλλάξουν τον χάρτη της Αττικής

Με την σύμβαση της νέας γραμμής 4 του μετρό να οδεύει προς κατάθεση στη Βουλή μετά το πράσινο φως που πήρε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό να βρίσκεται σε εξέλιξη αλλά και νέες επεκτάσεις να δρομολογούνται, η νέα εποχή του μετρό σηματοδοτεί την αναδιάταξη του κυκλοφοριακού χάρτη της Αττικής, την δημιουργία νέων πόλων ανάπτυξης της πρωτεύουσας και αναζωπύρωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Το καλοκαίρι του 2022 οι τρεις νέοι σταθμοί της γραμμής 3

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό “Αγία Μαρίνα-Πειραιά.

Οι κατασκευαστικές εργασίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής και περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο).

Ήδη το περασμένο καλοκαίρι παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Το σύνολο της Επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του καλοκαιριού του 2022.

Έτσι στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Όπως τόνισε χτες ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή ήδη με την παράδοση σε λειτουργία των 3 πρώτων σταθμών της επέκτασης, “Αγία Βαρβάρα”, “Κορυδαλλός” και “Νίκαια” τον προηγούμενο Ιούλιο, προστέθηκαν περίπου 63.000 επιβάτες  ημερησίως συνολικά στο δίκτυο του Μετρό. Επίσης μειώθηκαν αφενός κατά περίπου 68 τόνους ημερησίως οι εκπομπές CO2 και αφετέρου 11.100 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ημερήσια στην πόλη.

Αντίστοιχα για τους 3 επόμενους σταθμούς, “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” & “Δημοτικό Θέατρο”, που θα δοθούν σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022, θα πραγματοποιούνται περίπου 50.000 πρόσθετες επιβιβάσεις ημερησίως συνολικά στο δίκτυο του Μετρό και θα μειωθούν κατά περίπου 52 τόνους ημερησίως οι εκπομπές CO2 με αντίστοιχη μείωση περίπου 8.800 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ημερήσια στην πόλη.

Έτσι, του χρόνου το καλοκαίρι που θα ολοκληρωθούν τα έργα, η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι τον Διεθνή Αερολιμένα της χώρας, θα διαρκεί 45 – 50 λεπτά, αλλάζοντας τη μορφή του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας

 “Υπολογίζουμε ότι θα έχουμε περίπου 20 χιλιάδες αυτοκίνητα λιγότερα στους δρόμους της πόλης, γεγονός που θα αφήσει ένα θετικό αποτύπωμα και στο περιβάλλον. Επίσης ο Πειραιάς θα γίνει ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο για όλα τα μέσα μεταφοράς (πλοίο, μετρό, σύνδεση με αεροδρόμιο, τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος, λεωφορεία) και θα παρέχει πρόσθετες αναπτυξιακές δυνατότητες σε όλη την Αττική”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης. .

Στη Βουλή η σύμβαση για τη νέα γραμμή 4

Μέσα στις επόμενες ημέρες η σύμβαση για την Γραμμή 4 του Μετρό θα κατατεθεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και θα τεθεί προς ψήφιση και εν συνεχέια το έργο ύψους 1,8 δισ. ευρώ, με προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία Άβαξ – Ghella – Alstom, θα υπογραφεί. 

Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.

Η Γραμμή 4 “Άλσος Βεΐκου – Γουδή” του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).

Αναμένεται, επίσης, να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού

Επίσης διευκολύνεται η πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως τα δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.λπ.

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με Ι.Χ. αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.

Συνολικά, η νέα Γραμμή 4 του Μετρό, με προϋπολογισμό έργου 3,8 δις ευρώ, θα έχει μήκος γραμμής 38 χλμ., 35 σταθμούς και θα αποτελείται από τέσσερα επιμέρους διακριτά τμήματα:

-Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς)

-Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 14 χλμ. και 11 σταθμούς)

-Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ. και 3 σταθμούς)

-Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χλμ. και 6 σταθμούς)

Η επέκταση του μετρό στην Εθνική Οδό

Όπως αποκάλυψε προσφάτως ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής στο Υπουργείο έχει γίνει το πρώτο βήμα και για την επέκταση της Γραμμής 4 από το άλσος Βεΐκου μέχρι τα Πευκάκια, ώστε να ενώνεται με τη Γραμμή 1, του ΗΣΑΠ.

“Μιλάμε δηλαδή για την επέκταση του Μετρό από την Κατεχάκη κατά μήκος της Κηφισίας, που θα περνά από το Φάρο Φιλοθέης, το Χαλάνδρι, το ΟΑΚΑ και θα φτάνει στην Πεύκη.

Έχουν ολοκληρωθεί γεωτεχνικές μελέτες, ξεκίνησαν οι τοπογραφικές και τώρα έπεται να γίνουν οι προωθημένες αναγνωριστικές μελέτες και φυσικά να βρεθεί χρηματοδότηση. Στόχος είναι να ενταχθεί στο επόμενο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, δηλαδή μετά το 2027″.

Πρόκειται για μία μεγάλη επέκταση με 11 νέους σταθμούς που θα ολοκληρώσουν την σύνδεση των βορείων προαστίων με το δίκτυο Μετρό της πόλης. 

Η νέα επέκταση θα έχει 11 σταθμούς, σε Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση και θα καταλήγει σε Εθνική Οδό. Θα έχει μήκος 14 χλμ και το κόστος της εκτιμάται σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ.

Το 2022 ο διαγωνισμός για την επέκταση στο Ιλιον 

Στις αρχές του 2022 εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό της γραμμής 2 προς το Ίλιον, η οποία θα καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας όπως η Πετρούπολη, το Ίλιον και ο Δήμος Αγίων Αναργύρων – Καματερού.

Το νέο τμήμα θα έχει μήκος 4χλμ και θα περιλαμβάνει 3 υπόγειους σταθμούς (ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ και ΆΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ).

Υπάρχει σκέψη της Αττικό Μετρό, να παρεμβληθεί ενδιάμεσος σταθμός στο πάρκο Τρίτση, όπου και θα διασταυρώνεται μελλοντικά με την γραμμή 4. 

Επόμενος σταθμός… Γλυφάδα και Καλλιθέα

Σε εξέλιξη βρίσκεται και ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις του Μετρό προς Γλυφάδα και Καλλιθέα. 

Με βάση τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, η επέκταση προς Γλυφάδα προβλέπει την κατασκευή τριών νέων σταθμών, δύο εκ των οποίων θα βρίσκονται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης και ο τρίτος τερματικός σταθμός θα βρίσκεται στην πλατεία Πλατεία Κατράκη, όπου θα ανταποκρίνεται με το τραμ.

Όσον αφορά στην επέκταση προς Καλλιθέα, με τον τερματικό σταθμό να βρίσκεται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 − five =