αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Ίσως ακουστεί ανόητο»: 3+1 συνηθισμένες φράσεις που δεν πρέπει να λες ποτέ στο γραφείο

«Ίσως ακουστεί ανόητο»: 3+1 συνηθισμένες φράσεις που δεν πρέπει να λες ποτέ στο γραφείο

Όταν η συζήτηση έρχεται σε θέματα που αφορούν στη δουλειά, είναι λογικό κανείς να πρέπει να ακολουθεί μερικούς τυπικούς κανόνες συμπεριφοράς, που ταιριάζουν σε ένα corporate περιβάλλον.

Ειδικά αν δεν έχετε εργασιακή εμπειρία και τώρα ξεκινάτε τα επαγγελματικά σας βήματα, τότε αξίζει να γνωρίζετε ότι πολλές φορές, μια απλή φράση μπορεί να παρεξηγηθεί και να δώσετε λανθασμένη εντύπωση για τον χαρακτήρα σας, ακόμα και για τον επαγγελματικό σας.

Παρακάτω ακολουθούν οι φράσεις που καλό θα ήταν να μη λέτε στη δουλειά, καθώς και οι εναλλακτικές τους, οι οποίες ανταποκρίνονται σε μια πιο συναδελφική και αρμονική εργασιακή σχέση.

«Συγγνώμη που ενοχλώ»

Ό,τι και να πρέπει να ρωτήσετε, μην ξεκινάτε τη φράση σας έτσι, γιατί προδιαθέτετε τον συνομιλητή σας ότι όντως τον ενοχλείτε και αυτό που θα του πείτε δεν αξίζει τη διακοπή της δουλειάς του -ακόμα κι αν δεν πνίγεται στις υποχρεώσεις.

Αντίθετα, ξεκινήσετε με κάτι τύπου «Νομίζω ότι είσαι ο κατάλληλος άνθρωπος για να μου πει…» ή «Είμαι σίγουρος ότι μπορείς να με βοηθήσεις με…». Έτσι, μπαίνετε δυναμικά στη συζήτηση και αποφεύγετε περιττές εισαγωγές, οι οποίες ίσως σας κάνουν να ακούγεστε ενοχλητικοί, ενώ δεν είστε. Παράλληλα, κερδίζετε το ενδιαφέρον και την προσοχή του συνομιλητή σας.

«Ίσως ακουστεί ανόητο»

Σίγουρα, αν θέλετε να πείτε μια ιδέα ή να δώσετε μια συμβουλή και ξεκινήσετε με αυτήν τη φράση, μειώνετε κατά 50% την αξία της, ακόμα και αν είναι η πιο έξυπνη ιδέα που έχουν ακούσει τελευταία οι συνάδελφοί σας. Μην υποτιμάτε την αξία όσων λέτε, πριν καν ακόμα τα εκφράσετε. Αλλιώς, έτσι θα τα εκλάβουν υποσυνείδητα και οι συνάδελφοί σας.

Κάνοντας brainstorming με την υπόλοιπη ομάδα, πείτε ελεύθερα την άποψή σας και μη φοβάστε ότι αυτό που λέτε είναι ανόητο ή λάθος (εντάξει, μην πείτε κιόλας να αντιγράψετε αυτό που κάνει ο ανταγωνιστής σας!). Κάθε τελικό πρότζεκτ έτσι κι αλλιώς δεν αποτελεί έργο μόνο ενός ανθρώπου, αλλά είναι αποτέλεσμα συσκέψεων, λαθών, ανταλλαγής απόψεων και πολλών επαναλήψεων και προσπαθειών. Πείτε ένα απλό «Σκέφτηκα…». Αρκεί!

«Δεν είναι δουλειά μου»

Σε κάθε δουλειά που θα βρεθείτε, σίγουρα θα τύχει να κάνετε και πράγματα που δεν ανήκουν στο καθημερινό σας πρόγραμμα, όπως για παράδειγμα να βοηθήσετε έναν συνάδελφό σας σε κάποιο άλλο πόστο ή να πείτε την άποψή σας για ένα πρότζεκτ, το οποίο δεν έχει αναλάβει το τμήμα σας. Ωστόσο, όταν φανείτε αρνητικός να δώσετε τη βοήθειά σας, τότε η εικόνα που θα βγάλετε προς τα έξω θα είναι αντισυναδελφική.

Η Darlene Price, συγγραφέας του βιβλίου «Well Said! Presentations and Conversations That Get Results» τονίζει στο Forbes.com ότι, ως μέλος μιας ομάδας προτεραιότητα κάθε εργαζόμενου είναι η επιτυχία και των υπόλοιπων μελών. «Θα βοηθήσω όπως μπορώ!» είναι μια φράση που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι συνάδελφοί σας. Αν, από την άλλη, πνίγεστε με κάποιο deadline πείτε «Μόλις τελειώσω αυτό που κάνω τώρα γιατί επείγει, θα είμαι εκεί».

«Κάνεις λάθος», «Έχω δίκιο»

Σε μια σύσκεψη όπου συμμετέχουν προϊστάμενοι και συνάδελφοι (παλιοί και νέοι), αποφύγετε βαρύγδουπες δηλώσεις τέτοιου είδους καθώς θα σας κάνουν να φανείτε απόλυτοι. Όταν λέτε σε όποιον εξέφρασε μια άποψη «κάνεις λάθος» μειώνετε τη δουλειά του στα μάτια των υπολοίπων.

Αν έχετε διαφορετική άποψη με τον συνομιλητή σας πείτε κάτι του στιλ «Επίτρεψέ μου να εκφέρω μια διαφορετική άποψη» ή «Άφησέ με να σου εκφράσω μια ακόμα γνώμη». Έτσι, θα γίνει ένας αρμονικός και παραγωγικός διάλογος, ο οποίος θα επιτρέψει σε όλη την ομάδα να καταλήξει στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Πηγή: Bovary.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × four =