αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈτοιμος να προσφύγει στη δικαιοσύνη είναι ο Mr Taxibeat, για το νομοσχέδιο Σπίρτζη

Έτοιμος να προσφύγει στη δικαιοσύνη είναι ο Mr Taxibeat, για το νομοσχέδιο Σπίρτζη

“Εάν γνωρίζαμε ποιο πρόβλημα δημιουργούμε στην αγορά θα αντιλαμβανόμασταν, ως ένα βαθμό, το σκεπτικό του προς ψήφιση νόμου” σημειώνει στο Capital.gr o Νίκος Δρανδάκης, ιδρυτής της ηλεκτρονικής εφαρμογής Beat (πρώην Taxibeat), σχολιάζοντας την νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών να αλλάξει το καθεστώς με το οποίο λειτουργούν οι διαδικτυακές πλατφόρμες παροχής μεταφορικών υπηρεσιών.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας επαγγελματιών ιδιοκτητών αυτοκινητιστών ταξί και αγοραίων, μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, είχε εκφράσει την ικανοποίησή του για το νέο νομικό πλαίσιο που σχεδιάζει να δημιουργήσει το υπουργείο Υποδομών, σχετικά με τον κλάδο των ταξί και τις εφαρμογές παροχής μεταφορικού έργου, όπως η Beat που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Η πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σύναψη τριετούς διάρκειας σύμβασης μεταξύ των εταιρειών που παρέχουν μεταφορικό έργο μέσω διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί. Αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο λειτουργίας τους θα αλλάξει: οι εταιρείες που έχουν αναπτύξει τις εφαρμογές θα πρέπει να μετατραπούν σε επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ, σήμερα, λειτουργούν ως “διαμεσολαβητές”.

Αρχικά θεωρήθηκε ότι το νομοσχέδιο Σπίρτζη θα κάνει δύσκολη την επόμενη μέρα για την αμερικανική Uber που συνεργάζεται μόνο με αυτοαπασχολούμενους οδηγούς. Ωστόσο, στο στόχαστρο μπαίνουν και οι εφαρμογές, που στηρίζονται στην συνεργασία με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές, έχοντας παγκοσμίως εξασφαλίσει “ασυλία”.

“Πρόκειται για ευθεία επίθεση στο μοντέλο που φτιάξαμε, του οποίου την κατάργηση φαίνεται ότι επιδιώκει η εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία. Αγνοούμε ποιο είναι το πρόβλημα που λύνει. Στη Βραζιλία, το Περού και το Μεξικό, οι αρχές ελάμβαναν τη γνώμη μας, πολύ καιρό προτού καταρτίσουν ένα αντίστοιχο νομοσχέδιο για τη συγκεκριμένη αγορά” σημειώνει ο κ. Δρανδάκης.

“Σκοπεύουμε να καταδείξουμε ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός χρηστών των συγκεκριμένων εφαρμογών που έχει δυσαρεστηθεί από το ενδεχόμενο να μην είναι σε θέση να τις χρησιμοποιεί, εάν αλλάξει το υφιστάμενο πλαίσιο. Έχουμε εγγεγραμμένους περίπου 1 εκατομμύριο χρήστες, ενώ υπολογίζεται ότι ξεπερνούν το μισό εκατομμύριο όσοι κάνουν συχνή εφαρμογή του beat. Οι εγγεγραμμένοι οδηγοί ταξί στην εφαρμογή μας ανέρχονται σε 8.500” σημειώνει ο κ. Δρανδάκης.

Όπως ο ίδιος τονίζει, η εταιρεία του την οποία εξαγόρασε ο γερμανικός όμιλος Daimler έχει καταβάλει από το 2012 έως σήμερα το ποσό των 5 εκατ. ευρώ σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

Ως εκ τούτου, όπως σημειώνει, η προσφυγή στη δικαιοσύνη μάλλον θα αποτελέσει μονόδρομο.

“Θα πρέπει να εξετάσουμε το νομοσχέδιο όταν αυτό κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Είμαι βέβαιος ότι θα αναγκαστούμε να προσφύγουμε σε κάποια ανώτερη αρχή είτε σε Ελλάδα είτε σε Ευρώπη” αναφέρει.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

7 + 1 =