αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈνας καθηγητής του MIT παραθέτει 5 απλούς κανόνες για να πείθεις τους άλλους όταν μιλάς

Ένας καθηγητής του MIT παραθέτει 5 απλούς κανόνες για να πείθεις τους άλλους όταν μιλάς

Πόσο θα άλλαζε η ζωή σας αν οι άνθρωποι εκτιμούσαν όλες τις ιδέες σας και τις απόψεις σας;

Σε μια ηχογραφημένη διάλεξη που έχει προβληθεί πάνω από 13 εκατομμύρια φορές, ο καθηγητής του MIT, Patrick Winston, κάνει μια βαθιά βουτιά στο πώς να γίνεις καλύτερος ομιλητής. Εξηγεί ότι η επιτυχία σας στη ζωή εξαρτάται από την ικανότητά σας να μιλάτε, την ικανότητά σας να γράφετε και την ποιότητα των ιδεών σας — με αυτή τη σειρά.

Ανεξάρτητα από το πόσο εκπληκτικές είναι οι ιδέες σας, κανείς δεν θα ενδιαφερθεί, αν δεν μπορείτε να τις μεταφέρετε με σαφή, συναρπαστικό τρόπο — και με συναισθηματική νοημοσύνη.

Ευτυχώς, δεν χρειάζεστε εκπαίδευση στο MIT για να γίνετε καλός ομιλητής. Εδώ είναι λοιπόν 5 κανόνες θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την ικανότητά σας να επικοινωνείτε σε κρίσιμες καταστάσεις. Μπορείτε να δείτε φυσικά περισσότερα tips στο σχετικό άρθρο του αμερικανικού inc.com.

Κανόνας 1: Πες τι προσφέρεις

Όταν ξεκινάτε να μιλάτε, λέει ο Winston, πρέπει να τραβήξετε (και να διατηρήσετε) την προσοχή του κοινού σας. Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό; Πείτε τι προσφέρετε.

Μια υπόσχεση ενδυνάμωσης είναι μια απλή δήλωση που εξηγεί ξεκάθαρα τι μπορεί να μάθει το κοινό από εσάς και γιατί πρέπει να νοιάζεται. Για παράδειγμα, στη διάλεξή του ο Winston υπόσχεται στους μαθητές ότι θα μάθουν δεξιότητες στα επόμενα 60 λεπτά, οι οποίες θα κάνουν πραγματική διαφορά στη ζωή τους.

Χρησιμοποιήστε μια τέτοια υπόσχεση για να εξηγήσετε στους ακροατές σας τι ακριβώς μπορείτε να τους διδάξετε, πώς θα ωφεληθούν και γιατί είναι σημαντικό.

Κανόνας 2: Πρέπει να επιστρέφεις ξανά στο βασικό θέμα

Μόλις τραβήξετε την προσοχή του κοινού σας, πρέπει να τη διατηρήσετε καθώς δημιουργείτε ένα ισχυρό επιχείρημα για το κύριο point σας.

Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω της επανάληψης. Θα επιστρέψετε στο κύριο point σας τουλάχιστον 3 φορές κατά τη διάρκεια της ομιλίας/ παρουσίασης σας, χρησιμοποιώντας την επανάληψη για έμφαση.

Το κοινό σε μια ομιλία έχει την τάση να «χάνεται» κάποιες φορές. Οπότε η επανάληψη μπορεί να βοηθήσει εδώ.

Κανόνας 3: Κάντε μια ερώτηση

Ένας άλλος τρόπος για να βοηθήσετε το κοινό σας «να επιστρέψει στην αίθουσα» είναι να κάνετε μια ερώτηση.

Αποφύγετε να κάνετε μια ερώτηση που είναι τόσο απλή που κάποιος θα ντρεπόταν να την απαντήσει. Ταυτόχρονα, θα πρέπει επίσης να αποφύγετε να κάνετε μια ερώτηση τόσο δύσκολη που κανείς δεν θα είναι αρκετά γενναίος να την απαντήσει.

Και μόλις κάνετε την ερώτηση, μην φοβάστε μια μικρή αμήχανη σιωπή, λέει ο Winston. Στην πραγματικότητα, λέει ότι μπορείτε να περιμένετε έως και επτά δευτερόλεπτα πριν προχωρήσετε – αυτός είναι αρκετός χρόνος για να τραβήξετε την προσοχή όλων.

Κανόνας 4: Επιλέξτε τη σωστή ώρα και τοποθεσία

Δεν μπορείτε να περιμένετε να τραβήξετε την προσοχή των ακροατών σας εάν είναι… νυσταγμένοι ή νωθροί.

Εάν είναι δυνατόν, επιλέξτε μια ώρα το πρωί (όχι πολύ νωρίς), όταν το κοινό σας είναι πιο πιθανό να είναι σε εγρήγορση και δεκτικό. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας να μιλάτε σε ένα καλά φωτισμένο δωμάτιο, καθώς ο χαμηλός φωτισμός οδηγεί σε υπνηλία και ψυχική «ομίχλη».

Κανόνας 5: Τα δεδομένα και οι αριθμοί βοηθούν… αλλά οι ιστορίες πείθουν

Σύμφωνα με τον Winston, δεν έχετε περισσότερα από 5 λεπτά για να πείσετε τον ακροατή ότι οι ιδέες σας αξίζουν τον χρόνο και την προσοχή του. Το κοινό σας πρέπει επίσης να είναι πεπεισμένο ότι έχετε κάνει κάτι για να προσπαθήσετε να ζωντανέψετε αυτό το όραμα σας. Για να το πετύχετε αυτό, θα χρειαστείτε περισσότερα από ξερά δεδομένα.

Συνδύασε τα δεδομένα με μία ιστορία σου. Η συναρπαστική αφήγηση όχι μόνο κάνει πιο κατανοητά τα κύρια σημεία, αλλά επίσης πείθει το κοινό σας ότι έχετε κάνει κάτι που αξίζει να το λάβουν υπόψη.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × three =