αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΌταν σε κρίνουν… από τις κουρτίνες του δωματίου σου: Τι λένε οι νεοπροσλαμβανόμενοι στην εποχή του Covid-19

Όταν σε κρίνουν… από τις κουρτίνες του δωματίου σου: Τι λένε οι νεοπροσλαμβανόμενοι στην εποχή του Covid-19

To να μπεις σε μία νέα εταιρεία ως εργαζόμενος μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο στις καλύτερες εποχές, διότι πρέπει να εντυπωσιάσεις τους προϊσταμένους, να μάθεις νέες δεξιότητες και να σχετισθείς με νέους συναδέλφους και να οικοδομήσεις φιλικές σχέσεις. Το όλο πράγμα δυσχεραίνεται περαιτέρω, όταν η «προσγείωσή» σου στο νέο εργασιακό περιβάλλον συντελείται εν μέσω πανδημίας, η οποία υποχρέωσε εκατομμύρια ανθρώπους να εργάζονται από το σπίτι.

Οπερ σημαίνει πως οι νεοπροσληφθέντες βρέθηκαν να κρίνουν τους νέους συναδέλφους τους από το τι χρώμα έχουν οι κουρτίνες τους και ποια είναι η συμπεριφορά τους κατά την τηλεδιάσκεψη στην πλατφόρμα Zoom, όπως σημειώνει το Reuters. Οσες επιχειρήσεις τώρα τα κατάφεραν και χειρίστηκαν αποτελεσματικά την κατάσταση, μάλλον έχουν ένα έτι μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων που δείχνουν ικανοποιημένοι. Οσες απέτυχαν, είδαν τους νεοπροσληφθέντες να δυσκολεύονται να αποκτήσουν ομαδικό πνεύμα ή να αναπτύσσουν την αίσθηση του ανήκειν στην εταιρεία.

Μία νεαρή διαπραγματεύτρια στη Βρετανία, που προσελήφθη από μεγάλη ευρωπαϊκή τράπεζα, όταν ξεκίνησε η καραντίνα στη χώρα, είπε ότι η τηλεργασία κατέστησε ακόμα πιο δύσκολη την κατανόηση της εταιρικής νοοτροπίας. «Δεν είναι ακριβώς εύκολο για τον νέο προϊστάμενο το να εξηγήσει τα χαρακτηριστικά του γραφείου σου, χωρίς να έχεις πατήσει το πόδι σου εκεί», εξομολογείται, διατηρώντας την ανωνυμία της. «Μοιάζει σαν να χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να συνδεθώ με τη νέα εργοδοσία και να αναπτυχθεί αφοσίωση. Είμαι πιστή στην ομάδα των συνεργατών, αλλά όχι στον συνολικό οργανισμό της τράπεζας».

Σε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα στο Λονδίνο ένας νέος υπάλληλος αναφέρει πως τα στελέχη που είχαν επιφορτιστεί για να του πάρουν ηλεκτρονικά συνέντευξη, εξέταζαν τη βιβλιοθήκη του και τις φωτογραφίες που είχε εκεί, ενώ παράλληλα υπέβαλαν τις ερωτήσεις τους. Αν και εισήλθε στην τράπεζα τον Μάιο, δεν περιμένει να συναντήσει διά ζώσης τους συναδέλφους του φέτος. Για τον Σαμ Τόμσον, ο οποίος εντάχθηκε ως μηχανικός διασφάλισης ποιότητας στο δυναμικό της εταιρείας με την εφαρμογή MoneyBox για αποταμιεύσεις και επενδύσεις, η μη προσωπική επαφή έκανε την αρχική συνεργασία να μοιάζει με συναλλαγή.

Ωστόσο αναγνωρίζει πόσο κόπο κατέβαλε η εταιρεία για να φέρει τους ανθρώπους κοντά και να τους κάνει ομάδα. «Μας έδιναν κουπόνια από την εταιρεία παραδόσεων φαγητού Deliveroo και καθόμασταν μπροστά στον υπολογιστή συζητώντας μεταξύ μας και τρώγοντας», λέει. «Είναι ο καλύτερος τρόπος ένταξης σε μία εταιρεία, που είδα μέχρι σήμερα». Και τα τελευταία έξι χρόνια είχε δοκιμάσει αρκετές δουλειές στον κλάδο χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.

Η MoneyBox ιδρύθηκε το 2016 και κατά τη διάρκεια της πανδημίας προσέλαβε 35 άτομα, οπότε το συνολικό της δυναμικό φθάνει τους 135 πλέον. Αρχικά δεν ήθελε να κάνει προσλήψεις σε πεδία που απαιτούσαν αλληλεπίδραση και συνεργασία με διαφορετικές ομάδες, όπως οι μηχανικοί που αναπτύσσουν λογισμικό, αλλά τελικά υπερέβη τους δισταγμούς αυτούς, όπως αναφέρει ο διευθυντής ανθρωπίνου δυναμικού Τζακ Τζονστόουν. Ανάλογη προσέγγιση ακολουθούν και ισχυρές τράπεζες όπως οι Standard Chartered, Citi and Deutsche Bank. Η δεύτερη προσέλαβε 3.840 άτομα στη διεύθυνση τεχνολογίας και εξυπηρέτησης θεσμικών πελατών την περίοδο Μαρτίου – Αυγούστου.

Αφ’ ης στιγμής γίνεται η πρόσληψη, η MoneyBox και οι συνεργαζόμενες τράπεζες αποστέλλουν ένα ψηφιακό εγχειρίδιο ή ένα βίντεο καλωσορίσματος μαζί με την αναγκαία τεχνολογία. Οι ψηφιακές συνεδριάσεις με τους διευθυντές οργανώνονται συχνότερα, οι παλαιότεροι αναλαμβάνουν να εξοικειώσουν τους νέους με την εταιρεία και μια σειρά τεχνολογικών πλατφορμών χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επικοινωνίας. Δίδονται κίνητρα για συσκέψεις με διαφορετικές ομάδες και για κοινωνικές εκδηλώσεις ηλεκτρονικά, ώστε να διαμορφωθούν ευρύτερα δίκτυα μεταξύ του προσωπικού.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

6 − 2 =