αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΌταν ο άλλος κάνει μονόλογο, εδώ είναι 5+1 κινήσεις για να… σταματήσει να μιλάει. Και να γίνει συζήτηση

Όταν ο άλλος κάνει μονόλογο, εδώ είναι 5+1 κινήσεις για να… σταματήσει να μιλάει. Και να γίνει συζήτηση

Όλοι έχει τύχει να βρεθούμε σε μια συνάντηση με ένα ή περισσότερα άτομα, όπου κάποιος κάνει… μονόλογο. Οι λόγοι για την υπερβολική ομιλία μπορεί να είναι σε κάποιες περιπτώσεις ενδογενείς. Μερικοί άνθρωποι είναι εκ φύσεως πιο ομιλητικοί, αφοσιωμένοι στον εαυτό τους ή αγνοούν την ανισορροπία μεταξύ ομιλίας και ακρόασης. Άλλοι λόγοι όμως είναι κυρίως καταστασιακοί και μπορούν να εντοπιστούν και να γίνουν διαχειρίσιμοι.

Αφού ακούσουμε για λίγο, μπορούμε να διαγνώσουμε τους κατά συνθήκη λόγους της φλυαρίας και να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε περισσότερη ισορροπία. Ακολουθούν 6 στρατηγικές όπως τις διαβάσαμε στο psychologytoday.com, για να σταματήσεις τον μονόλογο του άλλου και να γίνει συζήτηση.

Αναδιάρθρωση του κοινωνικού περιβάλλοντος

Η δομή μιας ομάδας μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη συμμετοχή. Ομάδες άνω των έξι ατόμων συχνά δεν επιτρέπουν σε ορισμένα άτομα να συνεισφέρουν – τουλάχιστον όχι για πολύ καιρό. Το σπάσιμο μιας μεγαλύτερης ομάδας σε πολλές μικρότερες συζητήσεις των δύο, τριών και τεσσάρων ατόμων λειτουργεί καλύτερα για δίκαιη συμμετοχή.

Μπορούμε να επανατοποθετηθούμε και να ξεκινήσουμε τη δική μας συζήτηση με ένα μικρότερο υποσύνολο ανθρώπων, κατά προτίμηση αντικρίζοντας τους ανθρώπους και όχι καθισμένοι δίπλα-δίπλα.

Αν η ομάδα παραμείνει μεγάλη, είναι ζωτικής σημασίας να μην υπάρχει αρχηγός. Οι κοινωνικές συναθροίσεις δεν είναι συναντήσεις ή μαθήματα. Μπορούμε ευγενικά να εγκαταλείψουμε τη μεγαλύτερη ομάδα και να κάνουμε ένα διάλειμμα, αν είναι απαραίτητο.

Παραμονή στη θεματική

Στη συζήτηση, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ανιχνευτές θεμάτων. Εντοπίζουμε θέματα και απαντάμε σε αυτά – μερικές φορές με ένα σχετικό γεγονός ή μια προσωπική ιστορία που αφορά το θέμα. Το θέμα μπορεί να είναι το ταξίδι, το οποίο σίγουρα περιλαμβάνει την αφήγηση των δικών μας εμπειριών, αλλά αυτές οι αφηγήσεις μπορούν να είναι σύντομες και να ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα της ομάδας. Αν κάποιος πει: «Μόλις επέστρεψα από το Λονδίνο», μια φυσική απάντηση είναι να γίνουν ερωτήσεις σχετικά με το ταξίδι.

Οι έντονα ομιλητικοί, ωστόσο, μπορεί να αδράξουν την ευκαιρία για να περιγράψουν τα δικά τους ταξίδια στο Λονδίνο – και μάλιστα εκτενώς. Αντί για ανιχνευτές θεμάτων, έχουν ανιχνευτές ”Εγώ”. Σε αυτή την περίπτωση, είναι καλύτερο να περιμένετε μια παύση και να επανέλθετε στο άτομο που έκανε πρώτος την ανακοίνωση για το Λονδίνο.

Μετατόπιση της εστίασης

Ένας πιθανός λόγος για τη λεκτική υπερβολή είναι ότι οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται ότι έχουν υψηλότερο κύρος από τους άλλους στην ομάδα – λόγω μεγαλύτερης εξειδίκευσης ή πιο μοναδικά διακριτών εμπειριών γενικότερα.

Φυσικά, όταν οι άνθρωποι μιλούν για τον εαυτό τους, στην πραγματικότητα είναι ειδικοί. Για το λόγο αυτό, οι έντονα ομιλητικοί άνθρωποι διατηρούν την εστίαση στις δραστηριότητές τους, διατηρώντας έτσι την εξειδίκευσή τους. Αυτή η δυναμική με την αυτοαντίληψη της θέσης μπορεί να διαταραχθεί με την κατάλληλη αλλαγή θεμάτων ή με την έμφαση σε κάποιο άλλο άτομο.

Αλλαγή μοτίβων

Μερικές φορές επιτρέπουμε ή και ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να μονοπωλούν τις συζητήσεις ενισχύοντας την ομιλητικότητά τους. Κουνώντας το κεφάλι μας σε συμφωνία ή ακόμη και κουνώντας το κεφάλι μας σε διαφωνία μπορούμε να ενθαρρύνουμε τον ομιλητή.

Οι ανυπόμονοι αναστεναγμοί, το να κοιτάμε το τηλέφωνό μας και να κοιτάμε αλλού μπορεί στην πραγματικότητα να προσκαλούν σε περισσότερη συζήτηση. Το ίδιο ισχύει και για τη διακοπή, η οποία μπορεί να ανεβάσει την ένταση και να δημιουργήσει έναν ανταγωνισμό στη συζήτηση. Γι’ αυτό χρειάζεται να υιοθετήσουμε μια ουδέτερη έκφραση και να μη λέμε τίποτα.Αυτή είναι η απλή θεωρία της ενίσχυσης, η διακοπή της σύνδεσης μεταξύ μιας συμπεριφοράς και της συγκεκριμένης κοινωνικής κατάστασης, στην προκειμένη περίπτωση η αποφυγή της ενίσχυσης των εκφράσεων.

Αμεσότητα

Αν το θέλουμε, η αμεσότητα μπορεί να λειτουργήσει. Λέμε στο άτομο για τη δυσκολία μας με την υπερβολική ομιλία εστιάζοντας στο πώς μας επηρεάζει, θέτοντας όρια στην υπερβολή του άλλου ατόμου αντί να επικρίνουμε. Μπορεί να ρωτήσουμε: «Μπορούμε να έχουμε ίσο χρόνο;».

Όταν είμαστε άμεσοι με ομιλητικούς ανθρώπους, θα πρέπει να δείχνουμε ότι ακούσαμε αυτά που είπαν, αλλά στη συνέχεια να προσθέτουμε κάτι δικό μας, διαμορφώνοντας τον ρυθμό της συζήτησης. Μπορεί να μας διακόψουν, αλλά τότε μπορούμε να είμαστε διπλωματικά διεκδικητικοί και να πούμε ότι θα θέλαμε να ολοκληρώσουμε αυτό που λέγαμε.

Καλωσορίζουμε την αναγκαία έκφραση

Οι λόγοι για την ομιλητικότητα μπορεί να είναι πρακτικοί -και λογικοί. Οι άνθρωποι που περνούν τις μέρες τους μπροστά σε μια οθόνη ή με μικρά παιδιά θα αποζητήσουν ενήλικους ακροατές.

Σε αυτή την περίπτωση, είναι χρήσιμο να αφήσετε το άτομο να αποσυμπιεστεί και να προσαρμοστεί στο κοινωνικό περιβάλλον των ενηλίκων. Αφού ακούσουμε για λίγο, ίσως θελήσουμε να σχολιάσουμε με συμπάθεια το άγχος της ημέρας τους και στη συνέχεια να εισάγουμε στην κουβέντα νέα θέματα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − eleven =