Το Skroutz.gr συζητιέται πολύ τις τελευταίες ημέρες. Και όχι άδικα. Μιλάμε για μια πλατφόρμα με μεγάλη επισκεψιμότητα, η οποία έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στο πεδίο της εδώ και αρκετά χρόνια. Τώρα, η Dionic που κατέχει το 50% της πλατφόρμας, αναγκάζεται να πουλήσει το μερίδιο της, και φυσικά το ενδιαφέρον είναι έντονο. Ποιος δεν θα ήθελε ένα κομμάτι του Skroutz.gr; Σημειώνεται, ότι η Dionic είχε αγοράσει το 50% προς 300.000 ευρώ το 2006. Ενώ αυτή τη στιγμή η συνολική αξία της πλατφόρμα, εκτιμάται περίπου στα 20 εκατ. ευρώ.
Πως όμως ξεκίνησαν όλα το 2005; Τότε που το Skroutz.gr, έβγαινε στο ιντερνετικό αέρα. Και η ανακοίνωση γινόταν… μέσα από ένα forum post. Ναι, αυτό θυμάται ο συνιδρυτής της εταιρίας, Γιώργος Χατζηγεωργίου, σε άρθρο που έχει γράψει στο blog του Skroutz.
Τότε, ο ίδιος καλούσε τους χρήστες να μπουν σε ένα site, στο οποίο θα μπορούν να συγκρίνουν τιμές με ένα κλικ. «Για 8 ημέρες και νύχτες δουλεύαμε ασταμάτητα», έγραφε στο εν λόγω post το 2005, όπως μπορείτε να δείτε παρακάτω.
«Θυμάμαι ακόμη το πόσο ενθουσιάστηκα με την ιδέα: ένα “ρομποτάκι” που θα μαζεύει τις τιμές των προϊόντων από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και θα τις δείχνει σε μία απλή σελίδα. Όπως ξεκινούν άλλωστε οι περισσότερες ιδέες, ο σκοπός ήταν να λύσω πρώτα ένα δικό μου πρόβλημα και να πειραματιστώ με τεχνολογίες που ήθελα να μάθω καλύτερα», θυμάται επίσης ο συνιδρυτής του Skroutz.
Και περιγράφει το πως ήταν η κατάσταση εκείνα τα χρόνια γενικότερα: «Η προοπτική μιας εταιρείας δε βρισκόταν καν στο πίσω μέρος του μυαλού μου, η δε έννοια της startup ήταν ακόμα μακριά (είμαστε ακόμη στο 2005, το Twitter δεν υπάρχει και το Facebook είναι ακόμα άγνωστο εκτός Αμερικής)».
Στη συνέχεια σχηματίστηκε η ομάδα: «Λίγους μήνες αργότερα και ενώ το site αρχίζει να κερδίζει σε δημοτικότητα και να απαιτεί αρκετές ώρες ενασχόλησης, στράφηκα σε φίλους και γνωστούς για βοήθεια. Ο Γιώργος ενθουσιάστηκε αμέσως, ο Βασίλης ήταν επιφυλακτικός με την ιδέα, αλλά πάντα πρόθυμος ως μηχανικός να μπλεχτεί με τις τεχνικές λεπτομέρειες. Το 2006 εξακολουθούμε να διατηρούμε τις πρωινές μας δουλειές (Forty Two) για βιοποριστικούς λόγους, ενώ παράλληλα δουλεύουμε το Skroutz στον ελεύθερο μας χρόνο, ο οποίος λιγοστεύει ολοένα και περισσότερο», τονίζει.
Με τον Γιώργο Χατζηγεωργίου να συμπληρώνει: «Παρόλο που το Skroutz δεν είναι σε θέση να μας συντηρήσει, αποφασίζουμε κάποια στιγμή να ασχοληθούμε μόνο με την ιστοσελίδα, αφού έτσι και αλλιώς δεν μας άφηνε χρόνο για τίποτα άλλο. Έτσι, λοιπόν, το 2007 ιδρύουμε εταιρεία και ξεκινάμε να προσλαμβάνουμε τα πρώτα μέλη της ομάδας. Από εκεί και πέρα η πορεία του Skroutz συνεχίζει να είναι πάντα ανοδική, με την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σχεδόν να διπλασιάζεται κάθε χρόνο. Τα 4 άτομα σε ένα γκαράζ, έγιναν πολύ γρήγορα μια παρέα 15 ατόμων σε μεγαλύτερα γραφεία στο Μενίδι και σχεδον 90 σε ακόμα πιο καινούργια γραφεία. Μην ξεχνάμε και την ομάδα των 10 ανθρώπων που στελεχώνουν τα γραφεία στην Κωσταντινούπολη από το 2013».