15/12/24

Φτιάξε μια επιχείρηση όπως την θες εσύ. Και άσε στην άκρη την κριτική… από τα social media

Ήρθε η στιγμή που περίμενες. Επιτέλους ξεκίνησες το δικό σου επιχειρηματικό project. Τώρα μπορείς να ασχοληθείς με κάτι που πραγματικά σε κάνει χαρούμενο και να χτίσεις ένα εισόδημα που θα σου επιστρέψει να έχεις μια άνετη ζωή. Μπορείς επίσης να επηρεάσεις την ζωή των ανθρώπων που χρησιμοποιούν την επιχείρηση σου. Να λύσεις ένα σημαντικό πρόβλημα.

Κατά την διάρκεια της διαδρομής, θα συναντήσεις αρκετά εμπόδια. Μπορεί να είναι η έλλειψη ταμειακών ροών, η λάθος ομάδα ή η προσέλκυση λάθος πελατών. Υπάρχει όμως και ένας άλλος, λίγο «σιωπηλός» λόγος που μπορεί να σε αποπροσανατολίσει. Αν περνάς χρόνο στα social media, σίγουρα θα έχεις δει π.χ. την ανάρτηση ενός επιχειρηματία, που μιλά… για το πως μπορεί ένας άλλος επιχειρηματίας να βγάλει χρήματα. Θα δεις επιχειρηματίες να διαμαρτύρονται για το πώς οι άλλοι επιχειρηματίες χειρίζονται την επιχείρησή τους, τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούν τη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους, τι περιεχόμενο παράγουν και πολλά άλλα «παράπονα». Όλοι κάνουν κριτική σε όλους.

Όπως εξηγεί ο businessman και συγγραφέας, Kimanzi Constable, σε άρθρο του στο Entrepreneur.com, όλα αυτά σε επηρεάζουν. Ξεκινάς να σκέφτεσαι το αν πορεύεσαι σωστά και τι πρέπει ίσως να αλλάξεις στην επιχείρηση σου. «Όταν διερωτάσαι αν έχουν δίκιο, ξεκινάς να σκέφτεσαι τι μπορεί να κάνεις λάθος», σημειώνει ο ίδιος.

Οκ, είναι καλό να επανεξετάζεις τις στρατηγικές με τις οποίες κινείσαι. Αλλά μην αφήνεις σε κανέναν να σου υπαγορεύει το πως θα ζήσεις την ζωή σου ή το πως θα αναπτύξεις την επιχείρηση σου. «Μπορείς εύκολα να γίνεις φυλακισμένος σε αυτό που πιστεύουν οι άλλοι ότι πρέπει να κάνεις», σημειώνει ο Kimanzi Constable.

«Αυτό που πρέπει να καταλάβεις, είναι ότι οι άνθρωποι εύκολα θα σε κρίνουν, αλλά κανείς από αυτούς δεν θα πληρώσει τους λογαριασμούς σου», τονίζει ο ίδιος. Οι πετυχημένοι επιχειρηματίες δεν κοιτούν τι λένε οι άλλοι. Μείνε εστιασμένος στο πλάνο σου. Κι αν πρέπει να ακούσεις μια γνώμη από κάποιον, αυτοί είναι οι πελάτες σου.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

sixteen + 13 =