αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΦοιτητές από το πανεπιστήμιο της Κοζάνης κατασκεύασαν ρομπότ που παίζει σκάκι. Και δεν μπορεί να το νικήσει κανείς

Φοιτητές από το πανεπιστήμιο της Κοζάνης κατασκεύασαν ρομπότ που παίζει σκάκι. Και δεν μπορεί να το νικήσει κανείς

Το Cronus, ένα αυτοποιημένο σύστημα με αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης που παίζει σκάκι, κατασκεύασαν φοιτητές, μέλη της ομάδας ρομποτικής Hyperion Robotics του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Αποτελείται από ένα ρομποτικό βραχίονα που κάνει όλες τις κινήσεις πάνω στη σκακιέρα, πατώντας ακόμη και το χρονόμετρο δίνοντας τον χρόνο στον αντίπαλο, και έναν υπολογιστή που ελέγχει μέσω αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης όχι μόνο την ανάπτυξη του παιχνιδιού αλλά και τις κινήσεις του βραχίονα πάνω στην παλέτα. Όπως αναφέρει ο λέκτορας του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής, Μηνάς Δασυγένης, το εν λόγω πρότζεκτ, υλοποιήθηκε «για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από προπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας».
«Η κατασκευή μας, το Cronus, δεν προσφέρει την ίδια γοητεία όπως είναι να παίζεις μ’ έναν άνθρωπο», σημειώνει ο 20χρονος Βασίλης Τζήκας «αλλά η πιθανότητα του να κάνει λάθος ή να ηττηθεί είναι μηδαμινή».
Εξηγεί ότι «θέλαμε να δείξουμε ότι υπό συγκεκριμένες συνθήκες τα ρομπότ γίνονται καλύτερα από τους ανθρώπους και μπορούν να τους αντιπροσωπεύσουν επάξια παρότι δημιουργούνται από αυτούς». «Προσπαθήσαμε αρκετά αλλά είμαστε χαρούμενοι που τα καταφέραμε» Όλα ξεκίνησαν από την παρακίνηση του κοσμήτορα της Πολυτεχνικής Σχολής, καθηγητή Θεόδωρου Θεοδουλίδη, που εκτός από λάτρης του επιτραπέζιου παιχνιδιού είναι και δεινός σκακιστής, ο οποίος ρωτούσε συνεχώς κατά τη διάρκεια του μαθήματος εάν μπορούν να δώσουν «ζωή» σ’ έναν ξεχασμένο βραχίονα που βρισκόταν στις αποθήκες του εργαστηρίου και να τον κάνουν να παίξει σκάκι. «Στην τρίτη φορά που το επανέλαβε κοιταχτήκαμε μεταξύ μας και είπαμε “γιατί όχι; Αφού στην Ελλάδα δεν το έχει προσπαθήσει κανείς, θα το κάνουμε εμείς”» αναφέρει ο Βασίλης Τζήκας καταλήγοντας ότι «προσπαθήσαμε αρκετά αλλά είμαστε χαρούμενοι που τα καταφέραμε».
Χρειάστηκαν τέσσερις μήνες σκληρής δουλειάς, πολλές ώρες στο εργαστήριο, πολλή μελέτη και αρκετή ερευνητική δουλειά για να πάρει ο Cronus τη μορφή που έχει σήμερα, σημειώνει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Ποιο ήταν όμως το πιο δύσκολο σημείο στην υλοποίηση του πρότζεκτ; «Ότι είχαμε ένα υλικό, τον βραχίονα, που δεν ήταν η δουλειά του να παίζει σκάκι ή να προγραμματίζεται, αλλά να αναπαράγει μόνο συγκεκριμένες κινήσεις», απαντά η 21χρονη προγραμματίστρια της ομάδας Ακριβή Κασκατζή.
Όπως εξηγεί, «καταφέραμε να δώσουμε απαντήσεις σε διάφορα προβλήματα κάνοντας τον βραχίονα λειτουργικό πάνω στη σκακιέρα». Ο άμεσος στόχος που έχει τεθεί για το επόμενο διάστημα είναι «να βελτιώσουμε τον χρόνο απόκρισης της μηχανής και να μπορεί το ρομπότ μας να παίζει σε τρεις σκακιέρες ταυτόχρονα».
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen − five =