αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤρεις τρόποι για να χρηματοδοτήσεις την startup σου, χωρίς την βοήθεια επενδυτών

Τρεις τρόποι για να χρηματοδοτήσεις την startup σου, χωρίς την βοήθεια επενδυτών

Όταν κάποιος ξεκινά μια startup ή ένα καινοτόμο project γενικότερα, μια από τις πρώτες σκέψεις που γυρνά στο μυαλό του είναι το πως θα βρει χρηματοδότηση για να «τρέξει» το εγχείρημα του. Και αμέσως μετά, το πρώτο πράγματα που έρχεται στο μυαλό είναι… η αναζήτηση επενδυτή. Ναι, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι -και στην Ελλάδα- που ξεκινούν ένα project και αμέσως θέλουν να βρουν έναν επενδυτή που θα «σκάσει» τα χρήματα, έτσι ώστε να αναπτυχθεί το νέο δημιούργημα.

Κάτι τέτοιο φυσικά δεν είναι καθόλου εύκολο. Τώρα όμως θα δούμε μερικούς… εναλλακτικούς δρόμους. Το γνωστό αμερικανικό site Entrepreneur.com παραθέτει 3 τρόπους για να χρηματοδοτήσεις την startup σου, χωρίς την βοήθεια επενδυτών. Μέσα στην λίστα δεν είναι ούτε το crowdfunding ή το δάνειο.

1# Χρησιμοποίησε την υπάρχουσα βάση πελατών σου. Αν πριν ξεκινήσεις την startup σου δραστηριοποιούσουν στο ίδιο πεδίο, είναι πιθανό να έχεις μια ήδη υπάρχουσα βάση πελατών. Το ίδιο ισχύει π.χ. αν έχεις αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση. Μπορεί επίσης να έχεις εν δυνάμει πελάτες σε πλατφόρμες όπως το Linkedin, αν έχεις αναπτύξει το επαγγελματικό σου δίκτυο. Ακόμα κι αν αυτοί οι χρήστες δεν έχουν αγοράσει κάποιο προϊόν από εσένα στο παρελθόν, ήρθε η ώρα να κάνεις τώρα κάποιες κρούσεις.

2# Βρες μερικούς πελάτες και χρησιμοποίησε τους ως… βιτρίνα. Η αρχή είναι δύσκολη. Αλλά σκέψου το εξής: Αν καταφέρεις να βρεις τους πρώτους σου πελάτες/ χρήστες, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτούς ως «απόδειξη» ότι παρέχεις καλές υπηρεσίες. Μια καλή επιλογή είναι να παρέχεις αρχικά δωρεάν τις υπηρεσίες σου σε φίλους και συγγενείς, έτσι ώστε να υπάρχει μια κίνηση, κάτι που θα τραβήξει α βλέμματα και άλλων πελατών.

3# Αffiliate marketing. Μια άλλη επιλογή είναι να αφήσεις άλλους να προωθήσουν την υπηρεσία σου, και αυτοί να λαμβάνουν μια μικρή προμήθεια από τις συμφωνίες που θα κλείσουν. Έτσι θα μειώσεις το ρίσκο. Αν σου φέρουν πελάτες, θα πληρωθούν. Αν όχι, δεν θα είσαι υποχρεωμένος να δώσεις χρήματα. Μια καλή λύση ακόμα κι αν δεν έχεις αρχικούς πελάτες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 − seven =