αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤρεις τακτικές που θα σε βοηθήσουν να κάνεις την τέλεια διαπραγμάτευση. Και να πάρεις αυτό που θες

Τρεις τακτικές που θα σε βοηθήσουν να κάνεις την τέλεια διαπραγμάτευση. Και να πάρεις αυτό που θες

Είτε ο στόχος σας είναι να κλείσετε περισσότερες επαγγελματικές συμφωνίες, είτε να βελτιώσετε τις προσωπικές σας σχέσεις, είτε απλά να έχετε καλύτερες συζητήσεις, το να αναβαθμίσετε τις δεξιότητες επικοινωνίας και διαπραγμάτευσης μπορεί να σας βοηθήσει. Τι σημαίνει αυτό; Το blackswanltd.com εστιάζει σε 3 συγκεκριμένα points που μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Είναι 3 απλές τακτικές για να κάνεις την τέλεια διαπραγμάτευση. Και να πάρεις αυτό που θες.

1# «Ετικέτες». Φανταστείτε ότι μόλις καθίσατε στο τραπέζι και πρόκειται να ξεκινήσετε μια διαπραγμάτευση. Το άτομο από την άλλη πλευρά φαίνεται να έχει αλλού την προσοχή του. Δεν σας δίνει την πλήρη προσοχή του και σας απαντά μόνο με αντιφάσεις μιας ή δύο λέξεων. Εκεί μπορεί να χρησιμοποιήσεις την τεχνική της «ετικέτας». Η «ετικέτα» είναι μια τεχνική διαπραγμάτευσης που περιλαμβάνει την προσκόλληση λέξεων σε συναισθήματα που υποπτεύεστε ότι έχει η άλλη πλευρά αλλά δεν είναι σίγουρα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι «ετικέτες» ξεκινούν με φράσεις όπως ”Φαίνεται σαν, Νιώθω σαν, Μοιάζει ή Ακούγεται σαν”. Με αυτόν τον τρόπο, παραθέτεις μια εκτίμηση για κάτι, χωρίς να λες ότι είσαι σίγουρος. Χρησιμοποιούμε επίσης αυτή την τεχνική για τη συλλογή πληροφοριών χωρίς να χρειάζεται να κάνουμε ερωτήσεις. Κάνει τη συζήτηση πιο απρόσκοπτη και η άλλη πλευρά είναι πιο πιθανό να σας ανοιχτεί. Όταν πιέζετε την άλλη πλευρά με ερωτήσεις, συχνά η διαδικασία φαίνεται σαν ανάκριση. Αντίθετα, με τον τρόπο που περιγράφεται παραπάνω μπορείς να πάρεις τις πληροφορίες που θες, ενώ παράλληλα η συζήτηση είναι πιο ανθρώπινη.

2# Ερωτήσεις προσανατολισμένες στο «όχι». Σε όλους έχει τύχει: Το τηλέφωνο κουδουνίζει, απαντάμε, και κάποιος στο άλλο άκρο της γραμμής λέει κάτι τέτοιο: ”Γεια σας, σας ενδιαφέρει να εξοικονομήσετε χρήματα στην ασφάλιση του αυτοκινήτου σας;” Φυσικά η απάντηση είναι ναι – ποιος δεν θέλει να πληρώσει λιγότερα;

Το πρόβλημα με αυτές τις «yes-oriented» ερωτήσεις – ή ερωτήσεις που έχουν σχεδιαστεί για να προκαλέσουν μια απάντηση ναι – είναι ότι μας κάνουν να νιώθουμε νευρικοί. Από την άλλη, το να πει ένας άνθρωπος «όχι» τον κάνει να νιώθει πιο προστατευμένος. Εκεί είναι το κλειδί: Κάνε ερωτήσεις που έχουν προσανατολισμό προς το «όχι». Στις οποίες δηλαδή η άλλη πλευρά μπορεί να απαντήσει με ένα «όχι», αλλά παράλληλα να πάρεις μια θετική απάντηση για αυτό που θες. Μπορείς να πεις για παράδειγμα: «Είναι γελοία ιδέα να κάνουμε το Χ πράγμα;». Η άλλη πλευρά πιθανότατα θα απαντήσει «όχι». Και εσύ θα έχεις πάρει ουσιαστικά ένα «ναι».

3# Βάλε στην άκρη τα αρνητικά συναισθήματα. Εδώ πρέπει ίσως να έχεις κάνει μια προεργασία. Να προσπαθήσεις να βρεις τα αρνητικά συναισθήματα που ίσως έχει η άλλη πλευρά, να δεις από που πηγάζουν και να προσπαθήσεις να τα βάλεις στην άκρη από την αρχή. Μπορείς για παράδειγμα να πεις: «Ξέρω ότι η τρέχουσα πανδημία έχει ανατρέψει ολόκληρο τον κόσμο σας», και αμέσως μετά να παραθέσεις μια προσφορά ή μια άποψη που θα είναι κοντά στα δεδομένα της άλλη πλευράς. Έτσι θα δείξεις ότι βλέπεις τα δεδομένα και από την δική τους οπτική. Θα δημιουργήσεις μια σχέση εμπιστοσύνης και είναι πιο πιθανό να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve + eleven =