αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤρεις κινήσεις που μπορείς να κάνεις όταν ο άλλος τσεκάρει συνεχώς το κινητό του ενώ μιλάτε

Τρεις κινήσεις που μπορείς να κάνεις όταν ο άλλος τσεκάρει συνεχώς το κινητό του ενώ μιλάτε

Όλοι έχουμε βρεθεί σε ένα τέτοιο σκηνικό: Να είμαστε στη μέση της συνομιλίας με έναν φίλο ή έναν συνάδελφο, όταν ξαφνικά συνειδητοποιούμε ότι το βλέμμα του (και ο αντίχειράς του) έχει καρφωθεί στο τηλέφωνό του. Είτε κάνει ένα scrollάρισμα στο Instagram, είτε απαντά σε email σχεδόν πριν… φτάσουν στα εισερχόμενα του, η ξαφνική έλλειψη προσοχής σίγουρα δεν είναι καλό. Και δεν βοηθά στην επικοινωνία.

Αλλά ο εθισμός στις συσκευές έχει γίνει τόσο ανεξέλεγκτος στην εποχή μας – οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν καν να απομακρυνθούν ενώ κοιμούνται, ξαπλώνοντας στο κρεβάτι με τα κινητά τους στο χέρι

Και τι μπορείς να κάνεις όταν συζητάς με κάποιον, αλλά αυτός κοιτά συνεχώς… το κινητό του; Εδώ είναι 3 κινήσεις που ίσως βοηθήσουν την κατάσταση, χωρίς να γίνεις αγενής. Είναι μερικές συμβουλές που παραθέτουν οι ειδικοί μιλώντας στην αμερικανική Thrive Global.

1# Μίλα για εσένα. Το κλειδί για την αποτελεσματική επικοινωνία είναι να βεβαιωθείτε ότι αυτό που λέτε δεν προσβάλει το άλλο άτομο. «Όταν οι προτάσεις ξεκινούν με ‘εσύ κάνεις αυτό’ ή περιλαμβάνουν ακραία γλώσσα όπως «πάντα» ή «ποτέ», οι άνθρωποι τείνουν να γίνονται πιο αμυντικοί», λέει η κλινική ψυχολόγος Jaclyn Friedenthal. Προσπαθήστε να αποφύγετε φράσεις όπως: ‘Είσαι πάντα στα social media’ ή ‘Ποτέ δεν μου δίνεις την αμέριστη προσοχή σου’. Αντί για όλα αυτά, χρησιμοποίησε φράσεις που αφορούν τον εαυτό σου. Μπορείς να πεις π.χ. ότι αισθάνεσαι παραμελημένος όταν μιλάς και ο άλλος κοιτά το κινητό του.

2# Εστίασε στα θετικά. Όταν υποβάλετε ένα αίτημα, μπορεί να είναι χρήσιμο να επισημάνετε τι εκτιμάτε στον άλλο, αντί να εστιάσετε μόνο σε αυτά που δεν παίρνετε από αυτόν, λέει η Δρ Kathy Nickerson, κλινική ψυχολόγος και ειδικός στις ανθρώπινες σχέσεις. Θα μπορούσατε να πείτε, “Μου αρέσει πολύ ο χρόνος που περνάμε μαζί και επειδή δεν έχουμε αυτή την ευκαιρία πολύ συχνά, μπορούμε να συμφωνήσουμε να έχουμε μια ώρα χωρίς τεχνολογία;”. Θα μπορούσατε ακόμη και να δημιουργήσετε την προσδοκία εκ των προτέρων, ειδικά όταν πρόκειται για την κοινωνική σας ζωή, προσθέτει η Nickerson. Ξεκαθαρίζοντας δηλαδή από την αρχή ότι θέλετε να συζητήσετε, χωρίς περισπασμούς.

3# Περιέργεια. Η αλήθεια είναι ότι οι σχέσεις μας με τα smartphone μας είναι μερικές φορές πιο περίπλοκες από ό,τι φαίνονται. Με άλλα λόγια, δεν «γαντζώνονται» όλοι για τους ίδιους λόγους στα κινητά τους. Για να προσπαθήσετε να καταλάβετε εάν ο εθισμός του φίλου σας με το κινητό έχει κάποια σχέση με ένα υποκείμενο άγχος, η Δρ Kathy Nickerson συνιστά «να μιλήσετε στο φίλο σας για το πώς αισθάνεται γενικά — είναι ανήσυχος ή αγχωμένος; Νιώθει ότι λαχταρά να είναι στο διαδίκτυο ή να τσεκάρει το feed στο Instagram;» Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, λίγη ενσυναίσθηση μπορεί να σε πάει ένα βήματα παρακάτω. Και εδώ ίσως σε βοηθήσει να διαπιστώσεις αν υπάρχει ένα βαθύτερο αίτιο πίσω από αυτή την κακή συνήθεια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Έκοψα τα social media για ένα μήνα. Εδώ είναι 5 απρόσμενα πράγματα που μου συνέβησαν»

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen − 12 =