αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤρεις κινήσεις που βασίζονται στην ψυχολογία για να χτίσεις ένα δυνατό brand και να προσελκύσεις πολλούς πελάτες

Τρεις κινήσεις που βασίζονται στην ψυχολογία για να χτίσεις ένα δυνατό brand και να προσελκύσεις πολλούς πελάτες

Τελικά, πως μπορείς να προσελκύσεις στοχευμένο κοινό; Ευτυχώς για όσους χτίζουν brands, η μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς έχει προχωρήσει πολύ από τη γέννηση του σύγχρονου μάρκετινγκ στα μέσα του 20ου αιώνα. Στην εποχή μας, νέες έννοιες στην ψυχολογία μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία και την ανάπτυξη ενός brand.

Το αμερικανικό inc.com παραθέτει μερικές από τις πιο χρήσιμες νέες ψυχολογικές ιδέες που μπορούν να σε βοηθήσουν να χτίσεις ένα δυνατό brand και να προσελκύσεις πολλούς πελάτες.

Γνωστική προκατάληψη

Eίναι ψυχολογικές τάσεις που οδηγούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο σε λανθασμένα συμπεράσματα, καθώς βασίζονται διάφορες γνωσιακές παραμέτρους, και όχι σε αποδείξεις. Και επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων του καθενός. Απλώς έτσι λειτουργεί ο εγκέφαλός μας. Αυτό σημαίνει ότι οι κοινές γνωστικές προκαταλήψεις μπορούν να αξιοποιηθούν για το Χ brand, το μάρκετινγκ, ακόμη και την ονομασία. Όταν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φυσικά τις γνωστικές προκαταλήψεις, είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο μάρκετινγκ.

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι γνωστικών προκαταλήψεων, τόσο θετικές όσο και αρνητικές. Μερικά που σχετίζονται περισσότερο με τo branding περιλαμβάνουν:

-Αποστροφή για την απώλεια: Αυτή είναι η τάση των ανθρώπων να νιώθουν τον πόνο της… απώλειας πιο έντονα από την ευχαρίστηση του κέρδους. Με άλλα λόγια, οι άνθρωποι προτιμούν να αποφεύγουν τις απώλειες περισσότερο από το να κερδίσουν κάτι αντίστοιχο. Στην πιο βασική του μορφή, αυτό χρησιμοποιείται σε εκπτώσεις (αγοράστε το πριν εξαφανιστεί!), αλλά πιο διακριτικά μπορεί να σημαίνει ευνοϊκή σύγκριση αυτού που προσφέρετε με αυτό που προσφέρουν οι άλλοι ή ξεκαθαρίζοντας τα κέρδη που θα προσφέρει η υπηρεσία σας έναντι της απώλειας από τη μη χρήση υπηρεσία.

-Προκατάληψη επιβεβαίωσης: Οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να συμφωνήσουν με κάτι που υποστηρίζει τις υπάρχουσες πεποιθήσεις τους. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους είναι σημαντικό να γνωρίζετε το κοινό σας. Εάν ξέρετε τι θέλει το κοινό-στόχο σας, στηρίξτε το.

-Το bandwagon effect: Όσο περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, τόσο περισσότερο… το θέλουν οι άλλοι. Έχει να κάνει με τη δημιουργία εμπιστοσύνης καθώς και μια ορισμένη ποσότητα ζήλιας. Είναι επίσης εύκολο να εφαρμοστεί. Οι μαρτυρίες πελατών, οι προσφορές, οι κριτικές πέντε αστέρων και άλλες αποδείξεις στα social media βοηθούν στη δημιουργία του bandwagon και στην οικοδόμηση της επωνυμίας σας. Το Influencer Marketing ως μοντέλο διαφήμισης βασίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο bandwagon effect.

Συναισθηματική νοημοσύνη

Η συναισθηματική νοημοσύνη ερευνήθηκε για πρώτη φορά από τους John Mayer και Peter Salovey και διαδόθηκε από τον ψυχολόγο Daniel Goleman, ο οποίος έγραψε ένα βιβλίο, Συναισθηματική Νοημοσύνη, που πήρε το όνομά του από το φαινόμενο.

Η συναισθηματική νοημοσύνη αναφέρεται στην ικανότητα του ατόμου να κατανοεί και να διαχειρίζεται τα δικά του συναισθήματα, καθώς και να ”διαβάζει”, να λαμβάνει υπόψη, ακόμη και να επηρεάζει τα συναισθήματα των άλλων. Η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην οικοδόμηση ισχυρών και διαρκών σχέσεων με τους καταναλωτές. Οι συναισθηματικά έξυπνες μάρκες στράφηκαν σε ένα μήνυμα είμαστε όλοι-μαζι-σε-αυτό κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Πώς το Storytelling ενισχύει τη μνήμη και τη μάθηση

Η αφήγηση έχει χρησιμοποιηθεί για αιώνες για να προσελκύσει το κοινό.

Αλλά όλο και περισσότερο, αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε πώς και γιατί οι ιστορίες είναι τόσο μαγευτικές. Σύμφωνα με τον Paul Smith στο Leader as Storyteller: 10 Reasons It Makes a Better Business Connection, κατά μέσο όρο το 40% των ανθρώπων είναι κυρίως οπτικοί μαθητές, το 40% είναι ακουστικοί μαθητές και το τελευταίο 20% είναι άτομα που μαθαίνουν καλύτερα μέσα από συναισθήματα.

Οι ιστορίες είναι κατάλληλες και για τα τρία στυλ μάθησης. Οι οπτικοί μαθητές επικεντρώνονται στις νοητικές εικόνες που προκαλεί μια ιστορία ή στις κυριολεκτικές εικόνες μιας διαφήμισης που αφηγείται μια ιστορία. Οι ακουστικοί μαθητές εστιάζουν στις λέξεις μιας ιστορίας, ενώ οι τρίτοι συνδέονται με τα συναισθήματα της ιστορίας. Είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες ότι διατηρούμε περισσότερες πληροφορίες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μετά την αφήγηση ιστοριών, σε σχέση με το να μας δώσουν απλά μια λίστα γεγονότων και αριθμών- και τώρα ξέρουμε γιατί.

Το να έχετε μια συναρπαστική ιστορία για ένα brand, συμπεριλαμβανομένης μιας αποστολής ή μιας μοναδικής πρότασης πώλησης, σημαίνει ότι οι πελάτες θα έρθουν κοντά στην επωνυμία σας και είναι πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί σε αυτήν την επωνυμία, ανεξάρτητα από το είδος μάθησης με το οποίο συνδέονται.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

18 − 9 =