αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤρεις γρήγοροι κανόνες που πρέπει να εφαρμόσεις, όταν παρουσιάζεις το project σου μπροστά σε επενδυτές

Τρεις γρήγοροι κανόνες που πρέπει να εφαρμόσεις, όταν παρουσιάζεις το project σου μπροστά σε επενδυτές

Είναι σίγουρα μία από τις πρώτες σκέψεις που έχουν όσοι ξεκινούν την δική τους startup: «Πως θα αντλήσω χρήματα από επενδυτές;». Στην πραγματικότητα, μόνο ένα μικρό ποσοστό των startuppers καταφέρνουν τελικά να πάρουν χρήματα από επενδυτές.

Και είναι αλήθεια ότι αν προκύψει μια μεγάλη χρηματοδότηση, μπορεί να κάνει κάποιες διαδικασίες να τρέξουν πιο γρήγορα.

Βέβαια, η είσοδος επενδυτών δεν εγγυάται την επιτυχία μιας startup. Μην ξεχνάς πως αν «μπει» κάποιος «ξένος» στο project σου και βάλει τα χρήματα του, αυτομάτως θα έχει άποψη για όλα τα θέματα που αφορούν το project. Θα ξεκινήσει να δίνει τις δικές του κατευθύνσεις, οι οποίες θα πάνε σύμφωνα με την δική του οπτική. Και αυτό… δεν οδηγεί πάντα σε καλά αποτελέσματα.

Αλλά αν αποφασίσεις να αναζητήσεις χρήματα από επενδυτές, τελικά τι πρέπει να κάνεις έτσι ώστε να έχεις περισσότερες πιθανότητες να ακούσεις ένα «ναι»; Το αμερικανικό Entrepreneur.com παραθέτει 3 γρήγορους κανόνες που πρέπει να εφαρμόσεις κατά την παρουσίαση σου.

1# Να ξέρεις καλά τους αριθμούς σου, αλλά να λες καλύτερα την ιστορία σου

Οποιοσδήποτε σοβαρός επιχειρηματίας γνωρίζει σημαντικά στοιχεία και στατιστικά της εταιρείας του, όπως στόχους ανάπτυξης, προβλέψεις και κεφαλαιακές απαιτήσεις. Αλλά τέτοιες γνώσεις δεν θα σας ξεχωρίσουν από τους υπόλοιπους. Οι επενδυτές δεν αγοράζουν μόνο αριθμούς. Επενδύουν σε ανθρώπους και οι άνθρωποι… ζωντανεύουν μέσα από αφηγήσεις. Εξήγησε πως η εταιρία σου μπορεί να διαμορφώσει τον κόσμο του αύριο. Εάν η εταιρεία σας δραστηριοποιείται αρκετό καιρό, ένας επενδυτής μπορεί να ρωτήσει γιατί χρειάστηκε τόσο πολύς χρόνος για να αναπτυχθεί. Αυτός ο τύπος δύσκολης ερώτησης απαντάται επίσης καλύτερα με μια ιστορία παρά με έναν αριθμό. Μπορείτε να περιγράψετε τις προκλήσεις του παρελθόντος και να δείξετε γιατί σας κάνουν έτοιμους για τις ευκαιρίες του αύριο.

2# Να έχεις συγκεκριμένη δομή

Είναι σημαντικό να είσαι κατανοητός. Παρέθεσε τα insights σου με απλό τρόπο, χωρίς να πλατειάζεις. Βεβαιώσου ότι η παρουσίαση σου στηρίζεται σε 3 βασικά στοιχεία:

Όραμα προϊόντος: Ο πρώτος στόχος είναι να περιγράψετε τον σκοπό του προϊόντος σας — τo μακροπρόθεσμo challenge που επιλύετε και πώς θα το κάνει αυτό το προϊόν.

Πλαίσιο αγοράς: Μια καλή παρουσίαση θα μιλά ξεκάθαρα για τις ευκαιρίες σε μια αγορά, χρησιμοποιώντας ισχυρά δεδομένα και οικονομικές προβλέψεις για να παρουσιάσει τις πιθανές δυνατότητες ανάπτυξης.

Οι άνθρωποι πίσω από αυτό: Οι άνθρωποι αγοράζουν ανθρώπους πριν αγοράσουν προϊόντα. Όσο και αν είστε «το πρόσωπο της εταιρίας» ως ο ιδρυτής, είναι σημαντικό να παραθέσετε και τους άλλους μέσα στην επιχείρηση που θα τα κάνουν όλα να συμβούν. Βάλε το ανθρώπινο στοιχείο στη συζήτηση.

3# Να είσαι το πιο θετικό άτομο στο δωμάτιο

Ο ρεαλισμός και η αισιοδοξία δεν είναι αντίθετα. Οι επιτυχημένοι ιδρυτές αναγνωρίζουν τις προκλήσεις της έναρξης μιας επιχείρησης, αλλά δεν τις αφήνουν να μειώσουν τον ενθουσιασμό τους. Έτσι, κατά την προβολή και την παρουσίαση, να είστε το πιο αισιόδοξο άτομο στη συνάντηση. Ο ενθουσιασμός είναι μεταδοτικός και μπορεί να εξαπλωθεί μέσα σε ένα δωμάτιο. Βεβαιωθείτε ότι η αισιοδοξία είναι μέρος της ιστορίας που λέτε. Ο επενδυτής πιθανότατα ακούει εκατοντάδες παρουσιάσεις και αν δεν είστε ενθουσιασμένοι, μάλλον δεν θα θέλει να συνεργαστεί μαζί σας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέσσερις τρόποι για να χρηματοδοτήσεις το project σου χωρίς επενδυτές

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fifteen − three =